KUMPAAN valokuvaamoon vien lapsikuvaukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäröivääiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat valokuvaajat on aika hepposin eväin liikkeellä. Miksi laittaa näytille kuvia, joissa lapsilla on silmät itkusta punaisina?? Säälittää ihmiset, jotka ei osaa ottaa itse hyviä kuvia, vaan joutuvat turvautumaan kalliisiin mutta surkeisiin valokuvaajiin :(

http://www.studioretro.fi/lapset/lapsikuvat1.html Minä etsisin paikan johon on satsattu taustakuviin enemmän, saatiin todella hyviä kuvia kun oli kaupunkitaustaa yms.

Tämä kuva on aivan surkea
9434415.jpg

Onkohan tuo poika joutunut maksamaan tosta kuvasta... En kehtaisi ikinä laittaa tuollaista valokuvaajana esille osoittamaan taidonnäytettä.

mä tykkään tosta superkuvasta enemmän. mun makuun ton toisen kuvat on liian käsiteltyjä.. mutta mä tykkäänkin luonnollisista kuvista, en niinkään piittaa erilaisista taustoista vaan mulle on tärkeää, että kuvattava on itsensä näköinen. miettikää mitä haluatte.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25526214:
Molemmat valokuvaajat on aika hepposin eväin liikkeellä. Miksi laittaa näytille kuvia, joissa lapsilla on silmät itkusta punaisina?? Säälittää ihmiset, jotka ei osaa ottaa itse hyviä kuvia, vaan joutuvat turvautumaan kalliisiin mutta surkeisiin valokuvaajiin :(

missä silmät punasina??????? Ja katoppa tuo viimenen, suviroiko, on ainaki tykätty, sitä on suositeltu..

[QUOTE="aapee";25526281]missä silmät punasina??????? Ja katoppa tuo viimenen, suviroiko, on ainaki tykätty, sitä on suositeltu..[/QUOTE]

esim. tässä

Tuo yo-kuva on juurikin sen suvi roikon aikaansaannosta, samoin katsopa tätä:

tainnut nukkua tunnilla kun on puhuttu valosta ja varjosta. keskivertopalstamammakin ottaisi parempia.

Pidin enemmän Superkuvasta. Mun mielestä parhaat lapsikuvat on ilman taustaa. Omasta lapsesta otettiin 1v kuvat sekä eri taustoilla, että ihan valkoisella taustalla. Valokuvaaja suositteli valkoista taustaa, mutta itse pidin sitä tylsänä. Kuitenkin kuvat nähtyäni ne olivat mielestäni parhaita. Haluan seinälleni kuvan lapsestani, en studion rekvisiitasta. :)

Dettaniassa kävin. Siinä se kuvaus tosiaan oli 20 e, kuvaus jälki mitä oli (muokattu huonosti, kylmiä yms) ja yllättäviä kuluja ilmeni melko runsaasti kun halusi tilata kuvia. Kannattaa tosiaan lukea tarkasti, paljonko kuvat tulee maksamaan.. Ja jos haluaa kansion kuville, se täytyy tilata muualta, sillä sitä ei tuolta saa, kuulemma on niin ruma ja vanhan-aikainen se. En mene uudestaan, koskaan.

satuin tällaiselle keskustelupalstalle. Olen kuvaaja Studio Dettanista, ja uskoisin saavani myös osallistua tähän mielenkiintoiseen keskusteluun. Syytetty saanee myös puolustuspuheenvuoron, ainakin faktojen osalta :D Olen aloittanut oman liikkeen kanssa puolitoista vuotta sitten. Sinä aikana minulta on kysytty 3-kuvan kansiota vain kerran, muistan kyllä - siitä on jo jonkin verran aikaa. Nykyään tuota kansiota varastosta löytyy, jos sellainen asiakas uudelleen vastaan tulee. Sittemmin on myös rekvisiitan määrä kasvanut - mutta edelleenkin meillä keskitytään kohteeseen, ei rekvisiittaan eikä taustaan. Itkukuvia on välillä kiva ottaa, minun kotisivuilta löytyy pari suorastaan huutavaa vauvaa. Ovat sellaisenaankin niin syötävän söpöjä! Tänä viimeisen vuoden aikana on myös kamera vaihtunut, kuvankäsittelyohjelma vaihtunut ja tärkeintä, kuvanvalmistaja vaihtunut. ELi monta asiaa on mennyt vauhdilla eteenpäin. Hinnastoni löytyy netistä, kotisivuilta, eli kuka tahansa voi käydä sitä katsomassa ja vertailemassa. Mitään hinnastossa näkymätöntä ei todellakaan laskuteta, eikä ylimääräisiä kuluja tule. Sensijaan on paljon ihania asiakkaita, jotka tulevat uudelleen ja uudelleen <3 Hih. Nyt annan puolustuspuheenvuoron Suville ja Reijalle ;)

A) on tekijänoikeuslain vastaista kopioida tänne sivulle muiden ottamia kuvia. Linkittää saa jos haluaa johonkin viitata.
B) makuja on tietysti monia, mutta haluaisin kyllä nähdä millaisen hääkuvan keskivertopalstamamma ottaisi hääparista. Olisiko parempi täällä keskittyä etsimään hyvää kuvaajaa kuin mollaamaan muita, varsinkin täysin ilman perusteita. Jos lapsi joskus itkee, miksei sitäkin voi halutessaan ikuistaa?

[QUOTE="johanna";25687192]satuin tällaiselle keskustelupalstalle. Olen kuvaaja Studio Dettanista, ja uskoisin saavani myös osallistua tähän mielenkiintoiseen keskusteluun. Syytetty saanee myös puolustuspuheenvuoron, ainakin faktojen osalta :D Olen aloittanut oman liikkeen kanssa puolitoista vuotta sitten. Sinä aikana minulta on kysytty 3-kuvan kansiota vain kerran, muistan kyllä - siitä on jo jonkin verran aikaa. Nykyään tuota kansiota varastosta löytyy, jos sellainen asiakas uudelleen vastaan tulee. Sittemmin on myös rekvisiitan määrä kasvanut - mutta edelleenkin meillä keskitytään kohteeseen, ei rekvisiittaan eikä taustaan. Itkukuvia on välillä kiva ottaa, minun kotisivuilta löytyy pari suorastaan huutavaa vauvaa. Ovat sellaisenaankin niin syötävän söpöjä! Tänä viimeisen vuoden aikana on myös kamera vaihtunut, kuvankäsittelyohjelma vaihtunut ja tärkeintä, kuvanvalmistaja vaihtunut. ELi monta asiaa on mennyt vauhdilla eteenpäin. Hinnastoni löytyy netistä, kotisivuilta, eli kuka tahansa voi käydä sitä katsomassa ja vertailemassa. Mitään hinnastossa näkymätöntä ei todellakaan laskuteta, eikä ylimääräisiä kuluja tule. Sensijaan on paljon ihania asiakkaita, jotka tulevat uudelleen ja uudelleen <3 Hih. Nyt annan puolustuspuheenvuoron Suville ja Reijalle ;)[/QUOTE]

Olisikohan liiketoiminnan kannalta tärkeämpää esitellä niitä loistavia aikaansaannoksia siellä sivuillasi, jossa potentiaaliset asiakkaat voivat itse arvioida, vaastaako kykysi heidän odotuksiaan. Aivan turhaa pitää täällä mitään palopuhetta, teet itsestäsi vain naurunalaisen. Eikä uusi kamera ja kuvankäsittelyohjelma paljon pelasta, jos niitä ei osaa käyttää...

Komppaan Katylinaa, kävimme perheemme kanssa Studio Dettanissa, emmekä mene enään ikinä. Tavoitteena oli saada hyvä perhekuva, vanhemmat+lapset. Aikaa oli varattu kuulemma tunti, josta kuitenkin käytettiin vain puoli tuntia. ...Lopputulos, noin 100 koevedosta, joista tasan kaksi sellaista, joita voi kuvitella teettävänsä. Kaikki kuvattavat laitetaan samaan muottiin istumaan/seisomaan/juoksemaan halusi kuvattavat tätä tai ei, ja sitten kun ideat loppui, niin loppui kuvauskin. Suuri, suuri pettymys :(

Suosittelen suurella sydämellä kaikille Valokuvaaja Piritta Lipiäistä. Siinä on ihminen joka osaa asiansa, tekee siis lähinnä lapsikuvauksia. Dettanissa kävimme myös kerran ja siihen kertaan se sitten jäikin. Tylsiä valkotaustaisia kuvia pimeässä studiossa. Piritta Lipiäisen luona ei studio ole pimeä ja saa myös ikkunan edessä kivoja kuvia. Käykääpä vertailemaan näitten kuvaajien sivuilla kuvia, tiedän kumman valitsette. Sanottakoot nyt vielä sen verran että molemmat valokuvaajat ovat ihania, vain kuvien laadussa on suuuren suuuuri ero..

• Tykkää
Reactions: mennis
Meidän molemmat ipanat on myös kuvautettu Dettanissa viime talvena, ja mun kyllä on pakko sanoa, että aivan ihania kuvia saatiin (myös semmoisia, joissa on molemmat lapset ja se on haasteellista se =)) ja Johanna oli aivan loistava valokuvaaja. Just toissa iltana ukkokin viimeksi katteli noita kuvia seinälle ja sanoi, että on kyllä älyttömän hyvät kuvat meillä. :D

Todellakin saatiin kaikinpuolin ammattitaidolla otettuja kuvia. En ennen ole tavannut niin hyvin lasten kanssa toimeen tulevaa kuvaajaa. Sai meidän ujostelevankin 1 v:n sulamaan alta aikayksikön ja kuvista tuli luonnollisia (toisin kävi toisaalla asuvalle siskolleni, joka vei lapset samoihin aikoihin myös kuvattavaksi. Kuvaaja ei saanut lapsia sulamaan yhtään ja se "tikku paskassa" -tyyli näkyy joka kuvassa, hymyistä ei ole tietoakaan). Ehdottelin itsekin "asentoja" ja rekvisiittaa kuviin eli aukasin suuni jo kuvaustilanteessa. Osittain siksi sainkin just semmosia, joista me tykätään. Kaikki ehdotukset kävi kuvaajalle ja kaikkea kokeiltiin ...ja toki myös toisinpäin: kokeiltiin kuvaajan ehdottamia juttuja ja niistäkin tuli hauskoja.

Mitä kuvien hintaan tulee, ei kai kukaan oletakaan saavansa kuvia ilmaiseksi? Me otettiin tiedostoina ja kävin teettämässä ne kuvaajan suosittelemassa paikassa. Loistava ratkaisu, kun kuvia tuli jaettua joka sukulaiselle. Ja p.s. paljon halvemmaksi tuli kuin tuo mun siskon kuvaaja, jolla kalliimman kuvaushinnan lisäksi myös kuvat oli helv... paljon kalliimpia. Tuo tiedostona saaminen on musta muutenkin hyvä juttu. Tiedän, että tarvitsen nyt kuvan lisää (yks unohtui), mutta saan sen milloin vain eikä maksa kuin sen yhden kuvan teettämisen verran enää lisää (eli muutaman kymmenen senttiä). Ei paha rasti siis.

Oon suositellut Dettania jo useammallekin kaverilleni, jotka on käyneetkin sitten kuvattamassa muksunsa siellä. Kaikki ollaan oltu tosi tyytyväisiä. :) Ei kaikki tietty voi tykätä aina samoista asioista, mutta tällä kokemuksella, joka meillä on, todellakin suosittelen! :)

Viimeksi muokattu:
Olen itse käynyt perheeni kanssa (4 lasta ja vanhemmat) Piritta Lipiäisen luona kuvattavana, että Dettanissa. Piritta sai kyllä muutaman todella ihanan kuvan, mutta kaikki ne vajaat 20 kuvaa olivat lähes samanlaisia. Kaikista lapsista oli yksi yksittäiskuva ja loput olivatkin samanlaista ryhmäkuvaa, hieman pään asennot vaihdelleet. Olihan hänellä paljon rekvisiittaa ja ihania juttuja siellä, mutta meidän villit lapset olikin vaikea siellä saada pois leikkimästä tavaroiden luota.
Kun taas Dettanissa olen saanut itse valita ottamani kuvat ja kyllä niissä on aina ollut valinnanvaikeus!!! Johanna saanut meistä paljon erilaisia ja monipuolisia kuvia. Dettania suosittelen lämmöllä JOS haluaa studiokuvia!! Ja ainakin meidän kuvat ovat olleet luonnollisia eivätkä liikaa photoshopattuja!!
Kaikki olemme erilaisia toiset tykkää juuri valkoisesta taustasta ja kuvista jossa kuvattavat ovat pääosassa. Toiset taas tykkäävät että on enemmän rekvisiittaa ja värillisiä taustoja!
T: Dettanin vakioasiakas

Meillä on kyllä mahtavat kokemukset Dettanista!! Johanna hienosti onnistunut saamaan meidän perheestä ihania kuvia. Meillä yksi seinä täynnä Dettanin kuvia ja kyllä niitä kaikki ihastelee!!!
Kaikilla on onneksi erilainen maku, mutta jos itse ei jostain tykkää niin pitääkö heti mennä haukkumaan? Makuja on monia ja ihmiset ovat erilaisia eri mieltymyksineen!!

Olen äärettömän tyytyväinen studio dettaniin. Sain lapsestani juuri sellaisia kuvia mitä haluaisin. Kuvauksessa oli mukana paljon omia juttuja, joita käytettiin varsin hauskasti kuvauksissa. Seuraavat kuvaukset on tulossa syksyn aikana ja keväällä mennään taas. On äärettömän kätevää tuo, että kuvista saa tiedostot itselleen ja mielestäni kotisivulla oli kaikki hinnat mainittu mitä sitten maksoin, kun kuvauksissa olimme käyneet ja koevedokset (lähes sata) saanut ja niistä päättänyt mitkä haluan tilata. Ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta olisin halunnut KAIKKI tiedostot itselleni.

Sain myös itse ideoida kollaasia ja sitä väännettiin ja käännettiin moneen kertaan ilman mitään lisäkustannuksia, kun halusinkin kuvan toisin päin ja kuvat eri järjeskseen jne. Loistavaa palvelua. Olen myös suositellut kuvaajaa ja paikkaa useammalle ja tähän mennessä olen kuullut vain positiivista myös heiltä.

Joku voi tykätä erilaisista taustoista jne, mutta itse tykkään tuosta valkoisesta/mustasta tausta. Ne ketkä kaipaavat muuta hakeutuneet muualle kuvattavaksi. Ei kaikkien tarvi tykätä samasta!

Ja todellakin itkeväkin lapsi on kaunis ja mukavaa, että myös sellaisia kuvia otetaan. Enemmän sellainen ärsyttää, missä kaikki istuu tuolin reunalla ja hymyilee vienosti. Persoonalliset kuvat ovat enemmän minun mieleen.

Björn ja kumppanit voivat käydä kuvattavaa jossain muualla tai ottaa itse niitä taidokkaita kuvia. Itse luotan Johannaan ja hänen ammattitaitonsa!

Meilläkään ei ole mitään muuta kun hyvää sanottavaa Dettanista! Johanna on huippu hyvä ja mukava kuvaaja joka sai ainakin meidän lapsista parhaat ja hauskimmat puolet esiin! Perhekuvastakin saatiin loistava vaikka itse en kuvissa mielellään ole! Rekvisiitta Dettanin puolesta oli hyvä ja otimme kuvaukseen mukaan koko perheelle niin rakkaan sähkökitaran sekä pupu pehmon <3 Mä en tykkää semmosista kuvista missä puku päällä lapset istuu penkkiin istutettuina naama peruslukemilla.
Kukka-Mariallekkin kiitokset kanssasi oli yhtä mukava asioida kun Johannankin kanssa, Johannan ollessa kesälomalla :)
Dettanin löysin facebookin kautta ja kaikille olen sitä suositellut!
Varmasti tullaan kaikki perheemme kuvat ottamaan Dettanissa!

parhaimistoon kuuluu Studio Dettani! Useita kuvauskertoja takana ja lapsityöskentely erinomaista Suuret plussat tulee myös siitä, että ilman sen kummempia asentovääntöjä mustakin (äidistä) on joka kerta saatu useampi kuin yksi erinomainen kuva ja se on harvinaista!!

Likasta otettiin 1-vee kuvat, nyt hiljaittain 1,5v ja mun odotuskuvat ja heti kun vauva syntyy mennään ottamaan vauvakuvat <3

Itse tykkäsin Dettanista. Kuvauksessa oli vapautunut ilmapiiri ja koevedoksiakin oli monenlaisia. Päädyin kuitenkin hyvin perinteisiin kuviin, vaikka vaihtoehtoja olisi ollut muitakin. Esikoisemme oli tuolloin 1v10kk ja nuorempi lapsemme 2kk muistaakseni.
Olen suositellut paikkaa muillekin.
Ainahan kuvaajalle voi heittää omia ideoita ja ehdotuksia, jos niitä on. Harva kuvaaja sanoo, etten tuollaista kuvaa.

Yhteistyössä