Meidän molemmat ipanat on myös kuvautettu Dettanissa viime talvena, ja mun kyllä on pakko sanoa, että aivan ihania kuvia saatiin (myös semmoisia, joissa on molemmat lapset ja se on haasteellista se =)) ja Johanna oli aivan loistava valokuvaaja. Just toissa iltana ukkokin viimeksi katteli noita kuvia seinälle ja sanoi, että on kyllä älyttömän hyvät kuvat meillä.
Todellakin saatiin kaikinpuolin ammattitaidolla otettuja kuvia. En ennen ole tavannut niin hyvin lasten kanssa toimeen tulevaa kuvaajaa. Sai meidän ujostelevankin 1 v:n sulamaan alta aikayksikön ja kuvista tuli luonnollisia (toisin kävi toisaalla asuvalle siskolleni, joka vei lapset samoihin aikoihin myös kuvattavaksi. Kuvaaja ei saanut lapsia sulamaan yhtään ja se "tikku paskassa" -tyyli näkyy joka kuvassa, hymyistä ei ole tietoakaan). Ehdottelin itsekin "asentoja" ja rekvisiittaa kuviin eli aukasin suuni jo kuvaustilanteessa. Osittain siksi sainkin just semmosia, joista me tykätään. Kaikki ehdotukset kävi kuvaajalle ja kaikkea kokeiltiin ...ja toki myös toisinpäin: kokeiltiin kuvaajan ehdottamia juttuja ja niistäkin tuli hauskoja.
Mitä kuvien hintaan tulee, ei kai kukaan oletakaan saavansa kuvia ilmaiseksi? Me otettiin tiedostoina ja kävin teettämässä ne kuvaajan suosittelemassa paikassa. Loistava ratkaisu, kun kuvia tuli jaettua joka sukulaiselle. Ja p.s. paljon halvemmaksi tuli kuin tuo mun siskon kuvaaja, jolla kalliimman kuvaushinnan lisäksi myös kuvat oli helv... paljon kalliimpia. Tuo tiedostona saaminen on musta muutenkin hyvä juttu. Tiedän, että tarvitsen nyt kuvan lisää (yks unohtui), mutta saan sen milloin vain eikä maksa kuin sen yhden kuvan teettämisen verran enää lisää (eli muutaman kymmenen senttiä). Ei paha rasti siis.
Oon suositellut Dettania jo useammallekin kaverilleni, jotka on käyneetkin sitten kuvattamassa muksunsa siellä. Kaikki ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

Ei kaikki tietty voi tykätä aina samoista asioista, mutta tällä kokemuksella, joka meillä on, todellakin suosittelen!