Kumpi parempi turvakaukalo: Graco Logico S vai Brio Primo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Meillä oli esikoisella käytössä tuo Gracon (en tiä oliko Logico S...) ja myytiin pois. Nyt toinen tulossa ja mietin, että kumman noista hankkisin. Ainakin tuossa Briossa olisi Isofix-kiinnitys, mutta miten muuten? Onko kaukaloiden koossa eroa? Meneekö jompi kumpi pidempään? Toinen kestävämpi?

Jo teillä isofix-mahdollisuus niin miten ois MaxiCosin Cabriofix? Itsellä ei siis kokemusta mistään näistä, mutta tuo MaxiCosi on pärjännyt käsittääkseni erinomaisesti testeissä.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Meidän jätkä mahtui Gracoon tasan 4,5- kuiseksi. Tietty talvivaatteet vaikuttivat asiaan. Muuten hyvä kaukalo, mutta turhan pieni.

jaa? Minun mielestäni kun vertailtiin, niin juuri tuo Brion istuin oli auttamattomasti pienempi...

Maxi Cosin cabrio on :heart: Siihen saa myös vöillä kiinitettävän telakan, muttei se tietystikään ole yhtä turvallinen kuin isofix-kiinnitteinen (vaikka toki turvallinen silloinkin). Isofixinä tuo oli ainakin pari vuotta sitten turvallisimmaksi todettu kaukalo.

Käyttökokemukset on meillä pelkkää plussaa. :)

Gracon Logico s. on selvästi isompi kuin Brion Primo. Meillä mahtui talvivaatteissa 1v2kk siihen. Keskikäyrällä kasvoi. Muutamalla kaverilla oli samaan aikaan Brion Primo eikä olisi ollut mitään jakoa mahtua siihen enää.

Ja kaikki kaukalot painaa ja koko ajan painaa lisää, kun vauvan paino nousee. Itse kuskasin paljon kaukaloa matkarattaissa (esim kirpparilla poiketessa jne). Ihan samalla tavalla sain kannettua logicoa kuin kahdella vanhemmalla lapsella ollutta paljon heppoisempaa ja yksinkertaisempaa Gracon peruskaukaloa.

Meillä on kokemusta vain Gracosta, mutta hyvä kaukalo on ollut ja tulee tosikollekin kohta käyttöön. Tyttö olis mahtunut siihen varmaan 2-vuotiaaksi asti, mutta vaihdettiin isompaan istuimeen niin pääsi korkeammalle ja vähän pystympään. Jos lisää muksuja tulee niin vastaava istuin varmaan hommataan uudelleen, sen verran hyvä on käytössä ollut vaikka onkin vähän painavampi. Tuntuu aika paljon jykevämmältä ja turvallisemmalta kuin monet heppoisammat ja kevyemmät, en sitten todellisuudesta tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Meidän jätkä mahtui Gracoon tasan 4,5- kuiseksi. Tietty talvivaatteet vaikuttivat asiaan. Muuten hyvä kaukalo, mutta turhan pieni.

jaa? Minun mielestäni kun vertailtiin, niin juuri tuo Brion istuin oli auttamattomasti pienempi...

Hui, kuinka pieni tuo toinen sitten oikein onkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Jo teillä isofix-mahdollisuus niin miten ois MaxiCosin Cabriofix? Itsellä ei siis kokemusta mistään näistä, mutta tuo MaxiCosi on pärjännyt käsittääkseni erinomaisesti testeissä.

Sekin on harkinnassa, mutta on vaan niin pirun kallis verrattuna noihin toisiin...

Meilläkään ei esikoinen mahtunut kovin pitkään tuohon Gracon kaukaloon. Muistaakseni puolivuotiaana vaihdettiin oikeaan istuimeen.

Vois olla mun näppikseltä suoraan. Meilläkin oli talvivauva, joten toppavaatteet vaikuttivat asiaan, mutta kamalan lyhyet ne turvavyöt kyllä on. Jos saan toisen lapsen joskus, niin en varmasti hanki Gracon kaukaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄssänÄiti:

Vois olla mun näppikseltä suoraan. Meilläkin oli talvivauva, joten toppavaatteet vaikuttivat asiaan, mutta kamalan lyhyet ne turvavyöt kyllä on. Jos saan toisen lapsen joskus, niin en varmasti hanki Gracon kaukaloa.

Joo, oli vyötkin lyhyet, mutta isompi riesa oli se muotoilu siinä pään korkeudella. Tosi lyhyelle vauvalle menisi pidempään.

Tuota noin... ai lyhyet? Niitä saa nurjalta puolelta jatkettua vaikka kuinka. Tietty vaatii ohjeisiin perehtymisen että sen hoksaa.

Tässä kuva meidän 1v2kk ikäisestä talvivaatteissa Gracon Logico s. kaukalossa. Ja edelleen olisi mahtunut, mutta oli vaan kivempi laittaa sitten jo isompien istuimeen niin näki ikkunastakin jotain.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5495337.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä kuva meidän 1v2kk ikäisestä talvivaatteissa Gracon Logico s. kaukalossa. Ja edelleen olisi mahtunut, mutta oli vaan kivempi laittaa sitten jo isompien istuimeen niin näki ikkunastakin jotain.

Meillä tyttö 1v3kk enkä voisi kuvitellakaan, että mahtuisi enää viereenkään :D Teillä on varmasti todella pieni tytön tyllerö kun mahtuu!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä tyttö 1v3kk enkä voisi kuvitellakaan, että mahtuisi enää viereenkään :D Teillä on varmasti todella pieni tytön tyllerö kun mahtuu!

Ihan keskikäyrällä sekä pituus että paino. Eli ihan ns. tavallisen kokoinen tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ihan keskikäyrällä sekä pituus että paino. Eli ihan ns. tavallisen kokoinen tyttö.

Meil onkin yläkäyrällä. 1v neuvolassa 77cm ja 10,6kg. Nyt varmasti jo reilusti yli 11kg.

meillä on Brion Primo. En voi kuin suositella! On kevyt kantaa ja tosi tilava. Graco oli meidän ed. lapsella ja siinä on ihan dorkan lyhyt pääosa ja pitkä jalkaosa, kun Primossa on just toisinpäin. Eli menee pidempään. Toi Primo on saanut tosi hyvät arvosanat autoliiton testeissä. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
meillä on Brion Primo. En voi kuin suositella! On kevyt kantaa ja tosi tilava. Graco oli meidän ed. lapsella ja siinä on ihan dorkan lyhyt pääosa ja pitkä jalkaosa, kun Primossa on just toisinpäin. Eli menee pidempään. Toi Primo on saanut tosi hyvät arvosanat autoliiton testeissä. :flower:

Kuin myös logico s.

Tuota noin... ai lyhyet? Niitä saa nurjalta puolelta jatkettua vaikka kuinka. Tietty vaatii ohjeisiin perehtymisen että sen hoksaa.

Ne vyöt oli kyllä jatkettu ihan niin pitkiksi kuin ne sai jatkettua.

mä en tiedä onko totuuspohjaa, mutta olen kuullut, et muksuu ei suositetais laittaa noihin kaukaloihin toppavaatteiden kanssa.. silloin ne vyöt just "loppuu" kun ovat liian löysällä toppien päällä vain ja vauva siellä jossain sisällä alla.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en tiedä onko totuuspohjaa, mutta olen kuullut, et muksuu ei suositetais laittaa noihin kaukaloihin toppavaatteiden kanssa.. silloin ne vyöt just "loppuu" kun ovat liian löysällä toppien päällä vain ja vauva siellä jossain sisällä alla.

Mitäs sille lapselle talvella sitten laitetaan päälle? Meillä oli sellainen toppapussikin, josta sai ne istuimen vyöt kulkemaan läpi, mutta nopeasti kävi lyhyeksi vyöt sen kanssakin.

Yhteistyössä