Kumpi sykkeen perusteella??? ;)

  • Viestiketjun aloittaja Aino76
  • Ensimmäinen viesti
mä..........
Meiän kolmella pojalla vaihdelleet sykkeet 130-150 paikkeilla ja nyt ootan neljättä ihan viimesillään ja samoin on vaihdellu 130-150 toi vauvan syke, en tiedä sukupuolta,mut ton perusteella ois sit 4.s poika.saapa nähä...
 
Liila
Lisäys vielä edelliseen. Luotettavampaa on kuunnella sykkeen voimakkuutta, ei tiheyttä, koska se vaihtelee vauvan aktiivisuuden mukaan. Pojalla on voimakkaampi syke kuin tytöllä.
 
Aino76
Ihanaa kun olette vastailleet!! Kuulemma 144 oli "nopea" syke mittaajan mukaan (rivien välistä vihjaili tyttöä, mutta sanoi olevan liian aikaista edes arvata)?!
Miten tietää sykkeen voimakkuudesta kun ei ole mihin verrata kuunteluhetkellä??
Vauva potki/liikkui juuri ennen lukemaa joten ei välttämättä nukkunut mittaushetkellä, sykettä piti hieman etsiä ensin. Meillä on jo pikkuneiti kellä muistaakseni oli aina aivan selkeä "tyttösyke" joten tavallaan arvasin jo kumpi oli tulossa. Nyt jännää......
Kumpi vaan tosin on erittäin tervetullut :)
 
Maijustiina
Noilla viikoilla sykkeet oli 150-160, nyt viimeisillä viikolla keskimäärin 145 ja ultrien mukaan poika ois tulossa. Ja korkeat sykkeet siis kuulemma tarkoittaa tyttöä. Mun terkka (joka on aika kokenut) on sitä mieltä, ettei sykkeistä ja mahan muodosta voi päätellä mitään... Mutta mulla on kyllä tyypillinen poikamaha!
 
sykettä pitää
meidän ahdh-sikiöllä syke 156 ja poika on tulossa. riippuu tosiaan aktiivisuudesta. kätilö sanoi, että pahoinvointi ennustaa enemmän tuleeko tyttö vai poika kuin mikään muu ns "huuhaa-tieto". Ja näin ainakin minulla - olen voinut tosi hyvin koko ajan. Mutta tosi tosi yksilöllistähän tämä on.
 
Maijustiina
Sanotaan, että tyttömaha leviää sivuille kun taas pojasta tulee rantapallo tuohon eteen. Nyt kun tää pallo on hyvin laskeutunut se toimii kätevänä pöytänä lautaselle tai kahvikupille! :)
 
niinuska 22
itse olen kuullut et poikamaha alkaa heti rintojen alta ja taas tyttömaha on alhaalla mulla kaks poikaa ja molemmist maha alko ylhäält kaveri ol maha alhaal ja sai tytön.
 
"poikamahoja kaikki"
Ja poika-raskaudessa tulee ruskea viiva mahaan, tyttö raskaudessa ei. =)
Mulla on tyttöjä ja poikia. Kaikissa samat oireet ja saman mallinen maha. Raskauksissa ei mitään eroja.... eli en usko näihin "höpinöihin" mutta onhan niistä kiva arvuutella, kumpi ja kuka tulee. ;)
 
sykkivä
Tuosta hormoniviivasta. Esikoisen kohdalla piti "paikkansa", kun puhutaan tyttöviivasta. eli navan alapuolella on vain viiva = tyttö. Poika on taas koko mahan mittainen. Nyt poikaa odottaessa sama viiva minulla on, joten siihen ei luottamista ;)

Mahan mallista. Tyttö "levisi" ja tää poika maha on vaan edessä!! Todellakin vain eteenpäin kasvnut pallo, kun tytöstä oli semmonen levenevä sivuille.... Mut onhan tuo ki asukin koostakin kiinni ja omasta kropasta!?
:D
 
kata..
Mulla 2 tyttöä ja heillä oli sykkeet toisella 120-140 ja toisella 140-160
poikia 3 ja heillä oli kahella 140-160 ja yhellä pojalla 120-140.

Ja maha kaikista edessä,kiloja tullut 5-7 kg.

Eli en sanois että mikään viittaa että vois päätellä kumpi olis tullut.

 
sykettä pitää
Ei se varmaan ole adhd - pitää vaan sellaista kuntopiiriä joka ultrassa (ollut 4 kpl eri syistä vaikka viikkoja vasta 20) että ollaan alettu kutsua pojua adhd:ksi... Ja syke aina korkealla... :)
 
suurperheen äiti
Meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa. Pahoinvointia on ollut nuoremmasta pojasta, ei muista. Vatsa on ollut aina "poikamaha". Sykkeiden perusteella arvailut menneet kohdalleen ja myös mahaviiva on mennyt koko mahan yli vain tytöillä.
 

Yhteistyössä