Kumpi tässä nyt on oikeassa? Minä vai mieheni? Koskee mun iltamenoa ystäväni kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maisa"

Vieras
Lähetin maanantaina viestin ystävälleni, lähtisikö hän tänä viikonloppuna bilettämään.
Ystäväni vastasi näin " Moi! Mä oon perjantaina iltavuorossa ja lauantaina oon 8-16, eli mentäskö sitten lauantaina illalla ulos? Kivaa" :)".
No siinä sitten sovittiin tästä illasta. Mm. eilen lähettelin kaverin kanssa viestiä tästä illasta ja kysyin häneltä juoko boolia, jos ottaisin hänen luo tykötarpeet mukaan ja tehtäisiin booli. Kaveri vastasi, että joo sopii hyvin.

Äsken sitten viestiteltiin ja kysyin kaveriltani haluaako hän nyt nukkua hetken ennen kuin minä menen sinne, koska on ollut töissä ja kysyin sopiiko jos tulen kello 19.00, niin saa tunnin nokoset.

Kaveri vastasi: "joo oon ihan hirveen väsynyt..eli torkut tekis terää. Nähdään seiskalta!".

Miehen mielestä kaverini ilmoitti kiertäen, ettei halua ja jaksakaan lähetä tänään mihinkään?
Miehen mielestä mun pitäisi edes kysyä kaveriltani jaksaako hän edes lähteä. Miehen mukaan siis kaveri ilmoitti selvästi, ettei lähdekään tänään ulos, koska on väsynyt..

Mä ymmärsin asian niin, että hän on töistä väsynyt ja ottaa nyt päikkärit ja jaksaa sitten illemmalla.

Aikuinen ihminen pitää sovitusta menosta kiinni, ellei tule oikeasti joku todella painava syy perua. Esim. äkillinen oksennustauti, joku kuolee, jalka katkeaa tms. Eli väsymys ei ole syy perua sovittua menoa jos saa kerta aikaa ottaa torkutkin.
Se ystävä ehkä halusi sanoa sulle, että haluaa tosiaan ottaa päikkärit, sillä ei ehkä muuten jaksa, mutta tottakai te menossa olette. Sinä siis oikeassa.

No miehen mielestä tuo viesti oli ihan selvä, että ei ystäväni ei jaksa lähteä. Jos tosiaan ei jaksaisi lähteä, niin mä kyllä oletan että olisi silloin ihan suoraan sanonut, että hei sori en nyt jaksa lähteä tms..

Älä nyt kuuntele miestä kuule ollenkaan, ainakaan ennen kuin olet kuullut tuon ystävän itsensä suusta.

Tai voithan vastata miehelle, että kysyt juu. Pakkaat itsesi valmiiksi ja boolitarpeet myös ja kymmentä vaille seiskan soitat ja kysyt että onks nyt ihan varma että jaksat juhlia? Mies tässä on huolissaan.

Minusta kuulostaa, että mies ei toivo sun lähtevän tai ehkä ei niin itse tiedostakaan sitä eikä ehkä hyväksy itseltään semmoista muijan pidättelyä, mutta hiukan kuitenkin salaa toivoisi että et lähtiskään... Mutta kun olet ystävän kanssa sopinut, niin siitähän pidetään kiinni.

Miehiä tulee ja menee mutta tosiystäviä on harvassa. Mukavaa iltaa!

(Vink vink jalkapalloo tulee koko illan, mies voi juoda kaljaa ja kattoo pallopoikia telkusta.)

Ei sun tarvi mitään kysellä enää jaksaako lähteä. Asia on sovittu ja piste. Aikuisen tulee muutenkin pitää kiinni sovituista menoista, joten tottakai te menette. Kaverisi on aikuinen ja olisi kyllä osannut sanoa, ettei lähde. Hauskaa iltaa!

Mun ystäväpiirissä on ainakin normaalia just ottaa torkut, syödä tms töiden jälkeen rauhassa ennenkuin lähdetään viihteelle. Sitten illalla jaksaa paremmin :p
Miehesi ei varmaan vaan halua että lähdet..

Et kysele enää mitään. Jos ystäväsi on samanlainen, hän alkaa epäillä, että sinä et haluakaan lähteä, ja päädytte ihmettelemään ja jahkailemaan toistenne sanomisia ja lopputulos on se, että jäätte molemmat kotiin. Ja mies on tyytyväinen.

No mies sanoi, että kyllä mä lähteä voin ja ehdotti, jos kysyin jotakin toista kaveria sitten vaikka, koska hänestä tuo viesti kertoi ihan suoraan, ettei jaksa lähteä.. Mies ei ole vuorotyössä ja tee viikonloppuja, että ehkä hän ei vaan arvaa ja ymmärrä, ettei töiden jälkeen jaksa lähteä ellei ota tirsoja.

Mä kans oletan kyllä, että ihmiset sanoo ihan suoraan, ettei jaksa lähteä, jos sitä tarkoittavat.

No jos kaveri sanoi olevansa väsynyt ja haluaisi lähteä torkkujen jälkeen, musta se on aika selvästi sanottu, enkä alkaisi mitään piilomerkityksiä etsimään :D En mä mitään alkaisi enää kyselemään.

Yhteistyössä