kumpi tässä suuttui turhasta, ja tää on vittuilijoilta suljettu ketju sitten

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
mun ystävällä on ollut tosi vaikeeta jo pitkään. pyyteettömästi olen häntä kuunnellut aamulla, päivällä, illalla jopa joskus yöllä. käynyt reissussa hänen kanssaan, että hän on päässyt tuulettumaan kotioloistaan. nyt mulle sitten eilen sattui kaikenlaista ikävää, kun hän taas soitti. sanoin ystävällisesti, että soitettasko huomenna aamulla uudestaan, että musta ei nyt ole kuuntelemaan eikä tukemaan ketään. enkä jaksa puhua mistään muustakaan. hän veti siitä kunnolla herneet nokkaan. Oli facessa haukkunut mut seinällä silmät korvat täyteen. miten hän kuulemma selviää ilman muakin että on onneks oikeita ystäviä, jotka jaksaa kuunnella ja tulee. en saanut vastausta, kun kysyin, että eikö mulla ole oikeus, edes sen yhden kerran sanoa, että en nyt jaksa. nyt sitten itkee ja anelee anteeksi antoa. mutta mua ei vaan huvita enää alkaa millekään. varsinkin kun tää ei oo eka kerta. puoli vuotta oltiin silloin puhelakossa ja tapaamislakossa.

Mistä ympyröistä löytyy näitä ihmisiä, jotka lähtee kiukuttelemaan toisten Facebook-seinälle? Saanko esittää epähienon kysymyksen, lukeeko Facessa kaverisi profiilissa koulutuksen kohdalla "Elämänkoulu"? :D

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Läheiset ihmissuhteet ovat joskus niitä vaikeimpia. Se, että hän reagoi noin voimakkaasti facessa sinua haukkumalla, osoittaa, että merkitset hänelle paljon - tiedä sitten, ehkä liikaakin ja voi olla tosiaan suhteessa sinuun vähän läheisriippuvainen, mikä nyt siis ei ole välttämättä kuitenkaan pelkästään negatiivinen määre, vaan osoittaa nimenomaan läheistä ja tärkeää ihmissuhdetta. Mutta hyvätkin ihmissuhteet voivat päättyä, kun ystävykset kasvavat erilleen, vaikka väitetään, että ystävät eivät jätä ja hylkää. Pieni tauko, etäisyyden ottaminen asiaan, voi välillänne tehdä hyvää tai näyttää missä mennään. Ei ystävyyssuhteissa voi väkisinkään roikkua. Ne kuolee, jos ovat kuollakseen. Teit aivan oikein, kun rehellisesti kerroit tunteesi, että nyt et jaksa kuunnella hänen ongelmiaan. Hän reagoi siihen kyllä vähän väärin ja lapsellisesti, mutta koita suhtautua siihen siten, että hän kokee sinut kuitenkin tärkeäksi ja juuri siksi suuttui niin paljon.

[QUOTE="Majuri";30660297]Kasvakaa perkele aikuisiks[/QUOTE]
Olipas, perkele, aika lapsellinen - ei niin kovin aikuisen ihmisen, kommentti, vaikka nimimerkkisi perusteella väität olevasi oikein majuri.

Siis jos sä olet oikeasti viisikymppinen ja sun "ystäväsi" edes lähimaillakaan saman ikäinen (+-20 :D ), niin huh huh! Aika teinimeininkiä ystävältäsi. :O En todellakaan tiedä pystyisinkö - tai edes haluaisinko - itse ihan heti tommosen jälkeen jatkaa normaaliin tapaan.

Läheiset ihmissuhteet ovat joskus niitä vaikeimpia. Se, että hän reagoi noin voimakkaasti facessa sinua haukkumalla, osoittaa, että merkitset hänelle paljon - tiedä sitten, ehkä liikaakin ja voi olla tosiaan suhteessa sinuun vähän läheisriippuvainen, mikä nyt siis ei ole välttämättä kuitenkaan pelkästään negatiivinen määre, vaan osoittaa nimenomaan läheistä ja tärkeää ihmissuhdetta. Mutta hyvätkin ihmissuhteet voivat päättyä, kun ystävykset kasvavat erilleen, vaikka väitetään, että ystävät eivät jätä ja hylkää. Pieni tauko, etäisyyden ottaminen asiaan, voi välillänne tehdä hyvää tai näyttää missä mennään. Ei ystävyyssuhteissa voi väkisinkään roikkua. Ne kuolee, jos ovat kuollakseen. Teit aivan oikein, kun rehellisesti kerroit tunteesi, että nyt et jaksa kuunnella hänen ongelmiaan. Hän reagoi siihen kyllä vähän väärin ja lapsellisesti, mutta koita suhtautua siihen siten, että hän kokee sinut kuitenkin tärkeäksi ja juuri siksi suuttui niin paljon.
tiedän että olen hänelle tärkeä. on oltu ystäviä yli 40 vuotta. nyt muutaman viime vuoden aikana on iskenyt kateus tai jotain. viime syksynä oltiin naisporukalla yks viikonloppu reissussa. siellä hän otti nää muut ystäväni ja sätti ja morkkas heitä koko ajan. vaikka he ei tehneet hänelle mitään. nämä muut sitten päättivät, että seuraavan kerran kun reissuun lähdetään porukalla, tätä ihmistä ei enää mukaan oteta. tultiin siihen johtopäätökseen, että se sättiminen johtui siitä, että oli mustasukkainen minun muille ystävyyssuhteilleni. mä en vaan tahdo jaksaa, kun oon kuunnellut sitä yhtä ja samaa murhetta ja ongelmaa kauan kauna, ja nyt nätisti pyysin, että jätettäs eilen puhumatta, että puhuttas tänään taas.

Jos ystävälläsi on aina vaikeaa, hän tarvitsee sinua ja olet aina tavoitettavissa, niin totutuista tavoista on vaikea poiketa. Et tietenkään tehnyt väärin sanoessasi, ettet pysty nyt puhumaan, mutta ehkä sinun pitäisi tehdä niin useammin. Ystäväsi tarve on hallitsematonta, eikä se pitkässä juoksussa toimi.

Viittaa kintaalla hänen kiukutteluilleen, käykää läpi miksi hänen piti ylireagoida ja sitten selität, ettet oikeasti voi aina olla tavoitettavissa. Kannattaa ehdottomasti muuttaa käytäntöänne. Ystäväsi vaan on niitä tyyppejä., joille pitää puhua rautalangasta vääntäen. Muista myös kertoa , ettet hylkää häntä. Siitähän siinä on pohjimmiltaan kyse; pelko jäädä yksin ja lopettaisit välittämästä.

Kun ihminen on noin hajalla, itsetunto täysin nolla, niin en ottaisi kohtauksia liian vakavasti. Olet hänen "äitinsä" ja hän imee sinusta ilmeisesti energiaa paljon, minkä vuoksi älä mene hänen joka kiukutteluun mukaan ja pilaa omaa päivääsi.

Vittuilematta vastaan, että sinä. Sitähän sä kysyit ja senhän sä halusit kuulla. Itse en olis tuommoisen kanssa enää missään tekemisissä! Häpeäisit narttu!

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30660347:
tiedän että olen hänelle tärkeä. on oltu ystäviä yli 40 vuotta. nyt muutaman viime vuoden aikana on iskenyt kateus tai jotain. viime syksynä oltiin naisporukalla yks viikonloppu reissussa. siellä hän otti nää muut ystäväni ja sätti ja morkkas heitä koko ajan. vaikka he ei tehneet hänelle mitään. nämä muut sitten päättivät, että seuraavan kerran kun reissuun lähdetään porukalla, tätä ihmistä ei enää mukaan oteta. tultiin siihen johtopäätökseen, että se sättiminen johtui siitä, että oli mustasukkainen minun muille ystävyyssuhteilleni. mä en vaan tahdo jaksaa, kun oon kuunnellut sitä yhtä ja samaa murhetta ja ongelmaa kauan kauna, ja nyt nätisti pyysin, että jätettäs eilen puhumatta, että puhuttas tänään taas.

Mulla oli läheinen ystävä melkein 30 vuotta, mutta niin vain sekin ystävyyssuhde päättyi. Jälkeenpäin harmittaa, että sen piti kokonaan päättyä. Syy oli minussa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja en huolehtinut lääkityksestä silloin ja kaverini sai tarpeekseen.

Musta ystäväsi on tosiaan vähän yksinkertaisesti tyhmäkin. Hän tarvitsisi vähän pientä itsetutkiskelua. Toisaalta joudun tässä nyt ottamaan kantaa eräänlaiseen juoruiluun ihmisestä, jota en ollenkaan tunne. Saan lukea vain sinun näkemyksesi asiasta.

Eiköhän hänkin ole sinulle melko tärkeä, jos kerran 40 vuotta! olette olleet ystäviä, kokeneet paljon yhdessä ja kasvanneet. Todella sääli olisi, jos nyt ystäväsi heittäytyisi niin lapselliseksi - tai teinimäiseksi, kuten täällä muut näkevät asian - että ystävyyssuhteenne päättyy kokonaan. Toivottavasti niin ei tapahdu.

Etteköhän te juttelemalla pääse selvittämään asiaa. Ja tuskin tässä nyt kovin vakavasta kuitenkaan ole kyse, kun jo tänään taas olisit valmis puhumaan hänen kanssaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30660517:
siellä se nyt anteeksi antoa anoo, sanoin vaan, että katsotaan sitten kun on sen tehnyt julkisesti seinällä, koska siellä minut kerta haukkuikin. ei näytä luonto niin vaa periksi antavan

Onko teillä kummallakaan puolisoa jonka kanssa riidellä vai onko ainoa riitelykumppani ystävä. Eikö teillä mene perheen työelämän kanssa energiaa riittävästi, vai miksi ihmeessä tapella aikuisten ihmisten kanssa? Vai onko koko "tyttö"porukka eronneita?

Masentunut ihminen on usein hyvin itsekäs, ja tietynlaiset persoonat ei vielä siedä sitä jos muidenkaan maailmat eivät pyöri hänen ongelmiensa ympärillä.

JOS kaveri koskaan pyytää anteeksi ja saa sovittua, niin tee selväksi, että vaikka välität hänestä ja haluat auttaa osaltasi, et kuitenkaan voi olla päivystävä 24/7 terapeutti. Että hankkii ammattiapua raskaimmille ja mutkikkaimmille probleemilleen.

Et tehnyt mitään väärää. Ei kenenkään tarvi työntää omia murheitaan ja venyttää jaksamistaan toisten vuoksi.

Masentunut ihminen on usein hyvin itsekäs, ja tietynlaiset persoonat ei vielä siedä sitä jos muidenkaan maailmat eivät pyöri hänen ongelmiensa ympärillä.

JOS kaveri koskaan pyytää anteeksi ja saa sovittua, niin tee selväksi, että vaikka välität hänestä ja haluat auttaa osaltasi, et kuitenkaan voi olla päivystävä 24/7 terapeutti. Että hankkii ammattiapua raskaimmille ja mutkikkaimmille probleemilleen.

Et tehnyt mitään väärää. Ei kenenkään tarvi työntää omia murheitaan ja venyttää jaksamistaan toisten vuoksi.
hänellä on joskus ollut masennut, ja silloin käyttäytyi vastaavalla tavalla. nyt oon viimeisten viikkojen aikana kysynyt useamman kerran masentaako häntä, koska minusta on ollut sellaisia merkkejä ilmassa. mutta hän kieltää asian. minä vaan kuulemma kuvittelen. hänen masennuksensa jäi kuulemma meidän yhteiselle ulkomaanreissulle. voi olla että hän oli juonut eilen, koska alkoholin vaikutuksessa hän ruukkaa olla agressiivinenkin ja päästää suustaan useasti sammakoita. joita ei sitten muista seuraavana päivänä. mutta tämän tuntuu muistavan varsin hyvin

Yhteistyössä