Hae Anna.fi-sivustolta

Kumpi vanhemmista kuritti

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Sagatyttö, 19.08.2017.

1. Sagatyttö Vierailija

Yleinen käsitys on, että perheissä äidit ovat kantaneet päävastuun lasten kasvatuksessa, ainakin menneinä vuosikymmeninä. Näin se oli meilläkin, mutta jos rike oli sellainen mistä sai ruumiillista kuritusta silloin isä otti vastuun asiasta. Toki vanhemmat keskustelivat asiasta, mutta isä lopulta päätti annetaanko kuritusta ja hän sitä vyötässä käytti. Jos rike tapahtui isän poissaollessa, äiti langetti rangaistuksen, jonka isä pani toimeen kotiin palattuaan, jos tarpeelliseksi katsoi. Yleensä katsoi.... Oliko muiden kotona samanlainen työnjako?

2. strykpojke Vierailija

Jos minä olin saanut piiskaa silloin äitini olis antanut,koska hän uhkasi minua joka päivä ja hän oli muuten ilkeämpi ihminen kuin isä!

3. piiskattupoika Vierailija

Meillä äitini piiskasi mut siskoni ja jos oli meillä vieraita lapsia myöskin heidät.
    Mutta jos olin syylistynyt johonkin vakavaan mihin ei piiska rankaisu riittänyt.
    Oli isäni vuoro tarttua remmiin ja huudattaa poika lasta. Mutta jos ei ollut isääni paikalla eikä lähi aikoina kotiin tulijaksi. Äitini järjesti tuuraajan eli kun olin ollut vakavasti tuhma ja meinasin että äitini unohtaa mun rankaistukseni. Olin valitettavasti väärässä silloin. Minä olin täysin alaste äitini käskystä ja meillä ovi
    kello herkesi eloon. Poika heti ovelle ja pidäs huolesi että et peittele sun muniasi neuvoi äitini minua. Minä avasin oven ja siellä oli Sulo iso mies ja kova piiskaamaan omiaan sekä toisten kakaroita. Minä tiesin heti miksi se oli meille tullut. Eli kohta minä olin sen sylissä poikittain ja se esi lämmitti minua kourallaan. Sitten äitini toi remmin ja riemu alkoi meillä. Jos on tarvista tulen
    mielelläni uudestaan sanoi se ukko ja lähti tiehensä meiltä. Äitini oli antanut sille palkaksi viina pullon eli se on viinaan menevä minä tuumasin silloin.

4. vierailija Vierailija

On meilläkin käynyt vierailijoita eli lasten piiskaajia. Kun olin 15 tai 16 en muista
    tarkasti. Isäni sai ulkomaan keikan eli ei tule lähi aikoina kotiinsa se ukko. Minä hallelujaa ja koulusta suoraan pahaa tekemään kun on vain äiti ja sen vitsa mikä ei
    näin isossa pojassa tunnu miltään. Ja kun isäni tulee kotia on äitini jo lauhtunut eli
    minä hommiini. Ja kun tulin kotiini olin pelkästään hymyä koko poika. Äitini tuli töistä kotiinsa ja minä sitä heti jelppailemaan eli purin kauppa kassin omille paikoilleen. Ja äitini kävi pesulla sillä aikaa. Se tuli takas sillä oli tissit paljaana ja
    se kuivasi kainaloitaan, No mulla koveni tiedät kyllä mikä. Poika minähän olen sun äitisi ja se katseli mun telttaani sekä veti multa verkkarini alas ja alkkarini myöskin. Minä olin muna ylhäällä ja äitini tissit paljaana. Ovi kello herkesi eloon ja meille hätä tuli käteeen heti. Poika ovelle komensi äitini ja juoksi omaan huoneeseen pukeutumaan. Minä löin peniksen päähän ja housuni takas yläs sekä
    ovelle, Siellä oli mun kaverini ja minä olin hyvilläni siintä. Kaverini oli totinen ja kertoili että se oli hänen mummunsa mikä siellä asuu ja nyt on mun isäni tulossa tänne. Eli miksi sinä menit sinne se kyseli multa ja samalla tuli äitinikin paikalle.
    Mitäs nyt on tapahtunut ei kai mun poikani ollut siellä mukana kyseli äitini.
    Kaverini kertoili on hänen isä tulossa tänne mutta se tulee kun tulee ja minä vain
    odotan sitä täällä. No odottavan aika on pitkä mutta se ukko tuli aikanaan. Ja äidillenikin selvisi mitä olin sillä kertaa keksinyt. Ja se muija jonka luona olin käynyt tekemässä pahojani olikin mun äitini tuttuja. Jälkeen päin sain äidiltäni
    kuulla että ne eivät ole sydän kavereita mutta hyvän päivän vain. Hän ei pidä siin-
    tä kun se arvostelee häntä nekatiivisesti. Ja minä sain normaalin palkinnon siltä ukolta silloin eli selkääni ja kehotuksen mennä hänen äidilleen näyttämään mun piiskatun taka puoleni. Tai hän käy joka päivä uudestaan kunnes mulla lamppuun tulee virta. No minä kävin sen ukon äidille näyttäm-
    mässä että olen poika. Ja sitä kiinosti enemmän mun etu puoleni. Eli homma meni sielläkin mun runkkaamiseksini.

5. strykpojke Vierailija

Vaikka äitini uhkasi anna minulle piiskaa niin kova että en pysty istua kahteen viikkoon muistan ainoastaan että isäni annoi minulee kovat korvapuustia!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri