kumpi väri parempi jouluna, punainen vai vihreä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Mulla olisi nyt suunnitelmissa uudistaa olohuoneen ilmettä uudella matolla ja verhoilla jouluksi ja olen miettinyt että ostaisin/tilaisin jouluksi punaisen plyyshimaton tohon oleskelupuolelle kun ruokaryhmän alla on jo punainen plyyshimatto ja sohvan takana pienempi samanvärinen matto, ja haluaisin myös paksummat punaiset verhot jouluksi vaikkei niitä eteen vedetäkään kun on sälekaihtimet mutta olisivat niin juhlavat mutta kumman värin te ottaisitte, punaisen vai vihreän, kumpi on juhlallisempi vai voisiko värejä sekoittaa keskenään että ottaisi vihreät verhot ja punaisen maton vai toisinpäin? Tää on vasta suunnitelma jonka haluaisin toteuttaa tässä tänä jouluna jo. Meillä on vaaleat plyyshisohva ja kaksi nojatuolia niin olisi tietysti ihana jos olisi vain yhtä väriä mutta haluan teidän kommentit.

Niin mä vähän ounastelinkin että vihreä ei oikein olisi hyvä juttu punaisen kanssa. Mun tarttee käydä täällä paikkakunnalla ettimässä verholiikkeestä punaista paksua kangasta, sametti olisi hienoa mutta taitaa olla aika kallista metrihinnaltaan mutta toisi juhlan tuntua. Täällä ei kissa onneksi ole repinyt verhoja alas niinkuin teki rivarissa niin pysyisivät siistinä ainakin joulun ajan ja sitten vaihtaisi taas kevään tullen keveämmät verhot olkkariin. Nimittäin meillä on nyt eka joulu tässä uudessa kodissa ja haluaisin että tämä näyttäisi hyvältä vaikkei tulisi vieraitakaan joulun tienoilla kylään.

niin ja mulla oli aikanaan ainakin omasta mielestäni upeat verho systeemit. alla oli ihan tavallinen punanen kangas, olikohan ihan jotain lakanakangasta tyyliin 3e metri, ja siinä päällä sitten sellanen..organza juttu, kultaista, ja kun oli ohut niin se punainen loisti kauniisti sieltä läpi, muttei kuitenkaan iskenyt kirkkaana silmään.

tuli vaan yhtäkkiä mieleeni tässä eräs asia, tavallaan liittyy verhoihin niin en viitsi tehdä uutta aloitusta niin tietääkös kukaan saako mistään valmiina 4 m:n pituista verhotankoa? pitäisi saada tänne olkkariin sen pituinen että se sitten menisi hiukan yli ikkunan molemmat reunat, muihin huoneisiin kun riittää 3 metriä pitkä tanko mutta olkkarin ikkuna on sen verran leveä että siihen pitää saada se 4 m leveä tanko. Jos joutuisin teettämään sellasen niin paljonko maksaisi?

Älä yksiväristä laita, jotain raikasta mukaan kuten valkoinen (valkoinen pohja jossa punaista) :wave: Näyttää tunkkaiselta jos kaikki on vain punaista taikka yksiväristä.

Punainen ehdottomasti. Mutta tosiaan ei kannata laittaa pelkkää punaista. Tulee aika raskaan näköinen ja joku sanoikin, että tunkkaisen oloinen. Pitää paikkansa. Käy kattoo hemtexistä, jyskistä sitten kun jouluverhot on tullu. :xmas: nim. itsekin jouluverhoja suunnittelemassa. ;)

mä aattelin etten laittaisi tänä jouluna tohon isolle pöydälle liinaa ollenkaan vaan ostaisin joko kaitaliinat tai sitten tabletit ja niittenkään väriä en ole vielä oikein miettinyt, kun mulla on nyt toi vaalea matto niin annanko sen olla joulun yli jos verhot hommaan punaiset vaiko voisiko olla myös matto punainen? tää on niin helkutin vaikeaa kun ei ole mikään sisustaja niin ei oikein tiedä että mikä sopii toistensa kanssa ja mikä on liikaa, tiedän että vaalea ja punainen on hyvä kontrasti keskenään mutta ei hyvä jos molempia on liikaa toisiinsa nähden

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
mä aattelin etten laittaisi tänä jouluna tohon isolle pöydälle liinaa ollenkaan vaan ostaisin joko kaitaliinat tai sitten tabletit ja niittenkään väriä en ole vielä oikein miettinyt, kun mulla on nyt toi vaalea matto niin annanko sen olla joulun yli jos verhot hommaan punaiset vaiko voisiko olla myös matto punainen? tää on niin helkutin vaikeaa kun ei ole mikään sisustaja niin ei oikein tiedä että mikä sopii toistensa kanssa ja mikä on liikaa, tiedän että vaalea ja punainen on hyvä kontrasti keskenään mutta ei hyvä jos molempia on liikaa toisiinsa nähden

Se vaalea matto on ihan ok, jos verhot punaiset ja pöytään punaiset tabletit tai punainen kaitaliina.
Mutta jos laitat punaisen maton ja punaiset verhot niin sitten pöytään ei enään punaista. Pöytään vaikka luonnonvalkoinen kaitaliina tai tabletit. Ja erivärisiä kynttilöitä koristeeksi niin ei näytä pöytä kalpealta. Minkä värinen pöytä sulla on?? Ajattelin, et jos on tumma niin luonnonvalkoinen sopii hyvin, mutta jos vaalea pöytä niin se vaatii jotain tummempaa. Kulta sopii myös punaisen kanssa.
;)

Yhteistyössä