C
Catty
Vieras
Olen seurustellut miesystäväni kanssa n.2,5vuotta. Suhteemme voi monilta, tai voisiko sanoa että miltei kaikilta kanteilta, hyvin. Miehen epäsosiaalinen luonne vaivaa minua aika ajoin. Esimerkkinä vaikkapa tuttavan lapsen kastajaisjuhla. Paikalla oli paljon tuttuja ja ystäviä joita en juuri koskaan näe välimatkan takia. Kun joku vaikkapa tulee juttelemaan minulle tai esittelee puolisonsa tms niin miesystäväni luimuilee jossakin selkäni takana. Keskusteluun hän ei helposti ala, vaikka yritän sisällyttää häntä keskusteluihin. Sekin tuntuu raskaalta, koska tunnen olevani vastuunottaja monissa sosiaalisissa tilanteissa. Matkalla tämä korostuu. Ehkä minussa on nyt jotain vikaa, mutta rehellisesti minua nolottaa tämä piirre kumppanissani ja minun on vaikea rentoutua sosiaalisissa tilanteissa koska pelkäänhänen jäävän seinäkukkaseksi.
Kahdenkeskisessä kanssakäymisessä kaikki on kuitenkin ok, joten en tuota asiaa mietikään päivittäin.. kunnes tulee näitä tilanteita. En koskaan sano miehelleni näistä tilanteista enkä mielestäni painosta mitenkään. Hän on herkkä ja tiedän että asia ei ole niin helppo kuin joku ekstrovertti kuvittelee "mene vaan juttelemaan".
Haluaisin kuulla jos on vastaavia kokemuksia näistä asioista ja miten voisin itse paremmin edesauttaa toista rentoutumaan?
Kahdenkeskisessä kanssakäymisessä kaikki on kuitenkin ok, joten en tuota asiaa mietikään päivittäin.. kunnes tulee näitä tilanteita. En koskaan sano miehelleni näistä tilanteista enkä mielestäni painosta mitenkään. Hän on herkkä ja tiedän että asia ei ole niin helppo kuin joku ekstrovertti kuvittelee "mene vaan juttelemaan".
Haluaisin kuulla jos on vastaavia kokemuksia näistä asioista ja miten voisin itse paremmin edesauttaa toista rentoutumaan?