Kun ei uskalla erota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä voi tehdä siinä tilanteessa, kun nainen haluaisi erota, mutta mies ei suostu siihen? Nainen ei myöskään uskalla hakea eroa, koska mies on uhkaillut vaikka miten.

se on joko tai.... jos et uskalla lähteä, on jäätävä... jos jäät, et ole selkeestikään onnellinen. itse järkkäsin itseni tilanteeseen jossa yksinkertaisesti vain LÄHDIN. mies uhkasi tappaa itsensä, uhkasi etten näe lapsiamme enää koskaan, uhkasi kaikella mahdollisella mutta silti jätin sen. ja hyvä niin.
Toista ei voi kahlita.
Jos itse olet lähtöä suunnitteleva, järjestä itsellesi yösija muutamaa ensimmäistä yötä varten. Jos teillä ei ole lapsia, tilanne on entistä helpompi. jonkun sellaisen ihmisen luokse, esim joka asuu kerrostalossa summerien takana,mies ei näin ollen pääse päivisinkään rappukäytävään mekastamaan.
Sitten vaan yhteyttä virkavaltaan jos käy häiritseväksi. vaihda puhelinnumero jos teillä ei ole yhteisiä lapsia saati omaisuutta jota tarvitsisi jakaa. katoa. '
jokaisesta kaupungista löytyy myös Turvakoti, mene sinne vaikka jos ei muuta konstia ole. paken silloin kun mies on vaikka töissä, kaupassa tms jossain muualla. Pakkaa joku pieni laukku etukäteen missä on tärkeimmä henkilökohtaiset tavarasi, ja muutama varavaate. jos uhkailu jatkuu, käänny poliisin puoleen.

Edellisen kans samaa mieltä. Ekalla lähtökerralla otat vain välttämättömän matkaan, riippuen paljonko aikaa kuskata tavaraa pois. Hommaisin sinuna ensimmäiseksi sen asunnon mihin mennä. Sitte ko aika hakea loput tavarat jos et kerralla niitä saa, ja mies alkaa hankalaksi tai et uskalla yksin mennä, otat pari muskeliukkoa matkaan kaveriksi tai yhteys poliisiin, kyllä neki tulee suojaamaan muuttajan henkeä jos pelottaa ja uhka todellinen.

Kyse ei ole minusta vaan ystävästä. Juuri noita asioita olen hänellekin sanonut, mutta hän ei vaan uskalla lähteä tilanteesta. Myös tämän miehen anoppi uhkailee naista sanomalla, että et voi ottaa eroa, kun ei yhtään tiedä mitä mies sitten tekee. Painostus on siis todella kova tuolta miehen puolelta. Vaikka kuinka sanoo turvakodeista ym. nainen ei vaan uskalla ottaa riskiä. Todella surullinen tilanne.

Yhteistyössä