Kun eroperheessä on isän vuoro hoitaa lapsia viikonlopun, onko hänellä velvollisuus kertoa, missä ovat lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Exällä ei ole vielä uutta kotia, vaan on asunut vanhempiensa nurkissa. Nyt hakee viikonlopuksi lapset, mutta ei kerro, missä meinaa lasten kanssa olla. Vanhempiensa luona on aika ahdasta, mutta kaippa se siellä on. Tarjosin myös mahdollisuutta olla täällä meidän vanhassa kodissa, että itse menisin kaverille, mutta ei käy. Eikö isän tarvitse kertoa missä hoitaa lapset? eka viikonloppu erossa lapsista ja surullinen mieli, kun ei edes tiedä missä lapset asuvat.

periaattessa jos ei kerro osoitettaan niin lasta ei tarvitse luovuttaa ollenkaan. Näin on ainakin sossussa sanottu mulle kun ilmoitin sinne muutostani ja en tiedä pojan isän osoitetta (en ole koskaan kysynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos hänellä on jo uusi nainen ja ovat siellä? Et kai itsekään aina ilmoitaex:lle, jos menet esim ystävän luo lasten kanssa yökylään tai muualle reissuun?

Tätä mäkin veikkaan.uusi nainen jonka luona eikä henno kertoa sinulle,jos olis vanhemmillaan miks olis salaillu.
Mutta varmasti lapsensa ihan ok paikkaan vie kun on kerran halukas tapaamaankin lapsia,joten itse antaisin asian olla.

Jos hänellä on jo uusi nainen ja ovat siellä? Et kai itsekään aina ilmoitaex:lle, jos menet esim ystävän luo lasten kanssa yökylään tai muualle reissuun?

Ei ole mitään kolmansia osapuolia kummallakaan tässä erossa. Kyllä mä oon ilmoittanu, jos oon lasten kanssa ollut useamman yön poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole mitään kolmansia osapuolia kummallakaan tässä erossa. Kyllä mä oon ilmoittanu, jos oon lasten kanssa ollut useamman yön poissa.

Ehkä ei erossa ollut kolmatta, mutta mies on voinnut sen jälkeen jo löytää uuden naisen. Tuskin se aikoo ikuisesti pysyä sinkkuna.

Tätä mäkin veikkaan.uusi nainen jonka luona eikä henno kertoa sinulle,jos olis vanhemmillaan miks olis salaillu.
Mutta varmasti lapsensa ihan ok paikkaan vie kun on kerran halukas tapaamaankin lapsia,joten itse antaisin asian olla.

No aika äkkiä olis löytänyt uuden naisen, kun meidän erosta ei oo kuin kuukausi ja mies ei olisi halunnut erota. Kaippa tää on nyt jotain kiusantekoa mulle, kun ei kerro paikkaa.

No, mutta siis ei ilmeisesti ole pakko kertoa missä lapsien kanssa on... aika outoa, että isät saa tehdä mitä vaan. Pari iltatapaamista jo jättänyt väliin, vaikka sopimuksessa ne luki. No, taidan soittaa huomenna sille lastenvalvojalle ja varmistaa, kuinka asia on.

No, mutta siis ei ilmeisesti ole pakko kertoa missä lapsien kanssa on... aika outoa, että isät saa tehdä mitä vaan. Pari iltatapaamista jo jättänyt väliin, vaikka sopimuksessa ne luki. No, taidan soittaa huomenna sille lastenvalvojalle ja varmistaa, kuinka asia on.

Kyllä mä kans varmistaisin lastenvalvojalta. Tällä palstalla nyt tulee ihan ihme kommenttia aiheeseen kuin aiheeseen.

No aika äkkiä olis löytänyt uuden naisen, kun meidän erosta ei oo kuin kuukausi ja mies ei olisi halunnut erota. Kaippa tää on nyt jotain kiusantekoa mulle, kun ei kerro paikkaa.

Ehkä hankkinut uuden naisen, koska ei halua yksinkään olla? Tai mistä sitä tietää milloin se todellinen rakkaus kävelee vastaan, oli siitä erosta kuukausi tai vuosi. Toiset vaan on nopeampia kuin toiset.

on toki oikeus tietää mutta valitettavasti isän ei ole pakko kertoa. Itse taistelin aikanaan samasta asiasta mutta näin lastenvalvoja sanoi. Itse en antanut lapsia sillon.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnunna:
Mitä se sulle kuuluu? Ilmoitatko exälle joka hetki, missä olette?

Kyllä mä haluaisin tietää, missä mun lapset on viikonlopun.

Exän ei tarvi kertoa. Sillä on oikeus tehdä lasten kans mitä lystää ja missä lystää. Kunhan pitää lapsista huolen.

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
Alkuperäinen kirjoittaja eronnunna:
Mitä se sulle kuuluu? Ilmoitatko exälle joka hetki, missä olette?

Kyllä mä haluaisin tietää, missä mun lapset on viikonlopun.

Exän ei tarvi kertoa. Sillä on oikeus tehdä lasten kans mitä lystää ja missä lystää. Kunhan pitää lapsista huolen.

Niin siis lisään vielä, että meille lastenvalvoja sanoi, että äidillä ei ole oikeus puuttua siihen, mitä isä lasten kanssa tekee ja missä.

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
on toki oikeus tietää mutta valitettavasti isän ei ole pakko kertoa. Itse taistelin aikanaan samasta asiasta mutta näin lastenvalvoja sanoi. Itse en antanut lapsia sillon.

voi että :( vai ei ole pakko kertoa... ihme kiusantekoa tääkin asia.

Yhteistyössä