Kun etä jättää elarit maksamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hmm..mistähän alkaisin

No,meillä on käräjäoikeuden päätös elatusmaksuista sekä matkakustannuksista.
Nyt isä ilmoittanut ettei aijo maksaa penniäkään..

Miten tapaamiset?Minulla ei yksinkertaisesti ole rahaa kustantaa matkoja yksin (lentäen),eikä ymmärtääkseni tarvitsekaan kun isän pitäisi osallistua niihin myös.

Elatusmaksut,ne on määrätty maksettavaksi takautuvasti ja jatkossa aina enenn kuun vaihdetta.
Nyt kun minulla on tuo päätös niin marssin/faxaans en ja hakemuksen suoraan ulosottovirastoon?

Vielä kiemurana on se että emme asu suomessa joten Kela tuskin ottaa edes kantaa asiaan kun emme kuulu suomen sosiaaliturvan piiriin.

Että tällästä ..huoh

No,kiusa se on pienikin kiusa..
Katselin että ulosottoviraston nettisivuilla on ainakin se ulosottohakemus tuostettavissa..
Kiitos vinkeistä,täytyy alottaa sähköpostin kirjottelu tai jos ei muuta niin äkkilähdöllä suomeen pariksi päiväksi hoitamaan asiaa,tulee halvemmaksi kun soittaminen.

Mä olen vienyt itse maksamattomat elarit ulosoton perittäväksi. Hakemusta varten pitänee olla Suomessa, sopimus mukana, ja sitten kihlakunnanoikeuteen papereiden kanssa. Hakemuksen voi täyttää siellä paikan päällä. Asuuko lapsen isä Suomessa?

[QUOTE="poikia3";25936975]Mä olen vienyt itse maksamattomat elarit ulosoton perittäväksi. Hakemusta varten pitänee olla Suomessa, sopimus mukana, ja sitten kihlakunnanoikeuteen papereiden kanssa. Hakemuksen voi täyttää siellä paikan päällä. Asuuko lapsen isä Suomessa?[/QUOTE]

Kyllä,isä asuu suomessa.
Kiitos infosta!
Ja isä on ulosoton asiakas jo valmiiksi joten siellä tietänevät herrasta jo entuudestaan..Tuloja kyllä (menoina ei edes asumiskuluja) on eli kyse ei ole siitä etteikö olisi mistä maksaa.
Ja silloin jos isällä ei olisi tuloja tai varaa niin Kelan kautta oletan?Ja erotus (minimin ja määrätyn) tulisi maksuun jos tuloja tulee?

Jos isä ei maksa, niin tuloja voi saada Kelan kautta, en tiedä, miten se osuus menee, kun asut ulkomailla.

Minä perin koko elaria suoraan lapsen isältä ulosoton kautta.

Yhteistyössä