Kun ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistossa, niin voinko....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jees"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jees"

Vieras
sanoa, että olen raskaana alkumetreillä ja että haluaisin jotain kevyempiä työtehtäviä näiden ns. kriittisempien viikkojen ajalle eli tarkoittaa siis sitä, että koko marraskuun haluaisin tehdä jotain kevyempiä hommia? Joulukuussa on jo ns. puoliväli edessä (rv.17) ja eiköhän silloin jo voi turvallisemmin tehdä töitä.

Olen nimittäin lähihoitaja ja työnkuvaani saattaa kuulua ihmisten nostelutyötä, mitä en haluaisi missään nimessä näillä alkuviikoilla tehdä. Tässä viikko sitten olin vielä töissä ja jouduin nostelemaan ihmisiä, se ei tehnyt alamahalle hyvää. Mahaan alkoi sattua.

Voithan sinä sanoa, mutta en tiedä ottaako ne työkkärissä sanomaasi huomioon, jos sulla ei ole esimerkiksi lääkärin lausuntoa että et voi tehdä raskaimpia töitä. Et kai sinä kysymällä mitään häviä, ja otat yhteyttä vaikka neuvolalääkäriin jos susta tuntuu että saat sellaisia töitä joita et pysty/ei ole turvallista tehdä. Mulla on aina raskausaikana ollut jotain painavaa nostaessa ihan hillittömän kovia vatsakipuja jotka säteilee pitkään nostamisen jälkeenkin ja välillä nostaminen on aiheuttanut supistuksia, joten ymmärrän kyllä, ettet haluaisi nostella aikuisia ihmisiä... Mä teen miehen kanssa maataloustöitä niin ollaan voitu jakaa työt niin etten joudu nostamaan liikaa, ja olen voinut tehdä työt niin hitaasti ja pienissä osissa kuin olen halunnut, ja en ole nostanut entiseen tapaan 50 kilon taakkoja vaan olen jakanut ne pienempiin osiin aina kun mahdollista, mutta sä et varmaan saa tehdä niin potilaille... :D

Tai sitten huonompi vaihtoehto, on olla ilmoittautumatta työkkäriin ja sitten kitkutella pienillä tuloilla (lapsilisä, vammaistuki) kevääseen asti. Vaan pakko se on kai ilmoittautua, että saa liiton rahaa.

Yhteistyössä