Kun imetystä ei jaksa lopettaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nobody
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nobody

Vieras
Imetän vielä (lähinnä aamuin ja illoin) tuota meidän "vauvaa", pojalla ikää 1v4kk.
Oisin halunnut lopettaa jo ajat sitten, en vain jaksa...
Miksi ihmeessä koen sen jotenkin raskaaksi?
Onko siinä kenties taustalla jotain sellasta, että "sitten meillä ei enää ole vauvaa", vaikka eihän tuo imettämällä vauvana pysy?! B)
En kyllä tietoisesti ajattele noin, tai en ainakaan myönnä, heh.

Ähh...oisin kuitenkin jo kovasti halukas saattamaan tämän lystin päätökseen.
Siinä se vaan kuitenkin roikkuu vielä tänäänkin...
Olen väsynyt, joo.

:xmas:

Mulla oli tytön kanssa juuri tuossa samassa iässä juuri samat fiilikset. :D Tosin en ollut halunnut lopettaa pitkään, muutaman viikon oli ollut kyllästymistä ilmassa. Yhtenä kauniina aamuna vaan sitten tuli sellainen olo että se on loppu.

Kyllä se aamu sullekin tulee. :D

Mulla on kans tuo etten jaksa lopettaa. Lapsi itkee muutenkin ihan tarpeeksi niin en jaksa kuulla yhtään ylimääräistä itkua joka lopettamisesta aiheutuisi. Mut en kehtaa edes kertoo kuin vanha mun vauva on. .

Et jaksa imettää, vai et jaksa sitä mahdollista tappelua mikä seuraa, kun kerrot ettei tissiä enää saa... Olisikohan taustalla se, että ne on teidän kahden läheisyyshetkiä, joille pitää sit löytyä "korvaaja"... Ei tuon ikäisen imettäminen vaarallista ole, Who suosittelee kahteen vuoteen asti... Niin tai näin, jaksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mulla oli tytön kanssa juuri tuossa samassa iässä juuri samat fiilikset. :D Tosin en ollut halunnut lopettaa pitkään, muutaman viikon oli ollut kyllästymistä ilmassa. Yhtenä kauniina aamuna vaan sitten tuli sellainen olo että se on loppu.

Kyllä se aamu sullekin tulee. :D

sama juttu. ensin meillä lopetettiin iltaimetys (ja tyttö siis söi kyllä useamman kerran päivässä rintaa). ja yhtenä yönä tuumasin että nyt en enää anna. ja sama fiilis oli vielä aamullakin. kivuitta meni, äitille se tiukempaa tosin teki.

Poika osaa jo juoda kupistakin hienosti ja pulloakin käyttää. Öisin ei syö enää tissiä eikä muitakaan. En koe tätä imetystä mitenkään rankaksi sinänsä, eihän tuo enää montaa kertaa päivässä imekään...mutta jokin tässä on, mietin vaan mikä...
Jotenkin se on vaan helppo työntää tissi suuhun tiukan paikan tullen...ja poika on lähes taivaassa aina niillä hetkillä, kai sekin vaikuttaa...en raski lopettaa!?
Jotenkin vaan on jo niin surkuhupasaa touhua, kun ukkeli taputtaa toisella kädellä tissiä jota imee ja kommentoi välillä "nam, nam...!"
Sukulaiset aina kyselevät, VIELÄKÖ imetät ja VIELÄKIKÖ?? Jotenkin kai sekin painostaa/kiirehtii lopettamaan, vaikkei minulla mitään lopetusta vastaan olekaan.
En tiedä.
Eiköhän tuo lopu ennen kouluikää! ;)

muitten kommennteja ei kannata kuunnella. te sen imetyksen pituuden itse päätätte kun maitoakin kerran tulee.

olin mäkin outolintu meidän lähipiirissä kun imetin sen 1v4kk esikoista. tosin mun lähipiirin sukulaisnaiset kommentoi aina negatiivisesti koko imetystä alusta lähtien. jospa nyt toista saisin sitten syöttää rauhassa...

Mun vauva tulee tässä kuussa1v6kk ja mä imetän vielä(kin). Viimeksi ystävä viikonloppuna asiaa ihmetteli ja kysyi kauanko aion jatkaa; vastasin et niin kauan kun toinen haluaa. Sit sain luennon kuinka äidinmaidossa ei oo enää mitään "voimaa" ym. Kysyin et oikeestiko LEHMÄNmaito on parempaa kuin ÄIDINmaito...
No ehkä siinä ei oo "voimaa" mut "vauvalle" se tuntuu tärkeältä

Yhteistyössä