Kun käytös muuttuu riidellessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Okei, kun me miehen kanssa serurusteltiin - ei riidelty koskaan. Muutama sanaharkka tai vääntö, mutta ei mitään kunnon riitaa. Mentiin naimisiin, sama jatkui.

Lapsi syntyi, alettiin tapella. Suurimmaksi osaksi koska mä masennuin, jäin kotiin ja tilanne oli uusi. Mä olin tosi vihanen, suutuin 0-100 heti ja heittelin tavaroita, puhuin alentavasti ja uhkailin. Mies teki sitä samaa, se muuttui ihan hirviöksi kun puhkesi riita ja mä suutuin siitä miten se käyttäytyy ja se suuttuu kun mä suutuin ja... Aaargh. Mies aina sanoi että se on mun provosoiva käytös mikä saa hänet käyttäytymään hirviömäisesti.

No hain apua, diagnosoitiin masennus joka näkyy vihana, sain lääkkeet ja terapiaa ja nykyään osaan riidellä ilman ovien paukuttamista, tavaroiden heittelyä tai huutamista. Riitelen siis "normaalisti" ja osaan ajatellakin siinä tilanteessa taas. Mutta mies jatkaa sitä samaa rataa, paukuttaa ovia, puhuu alentavasti ja muuttaa äänen sävyä sellaiseksi ilveileväksi, ei välitä, sanoo mitä suuhun tulee ja vieläkin syyttää minua ja minun käytöstäni, vaikka olen muuttunut, hakenut apua ja selvittänyt ongelmani.

Meillä oli riita pitkästä aikaa ja mies muuttui ihan kamalaksi. Muuten se on täydellinen mies minulle, mutta riidoissa nykyään aivan kamala. En ymmärrä. Voiko noin paljon minun entinen käytös muuttaa miestä vai onko hän aina tuollainen? En vain tiedä jaksanko enää koskaan riidellä hänen kanssaan, vaikka rakastan häntä normaalina. Miten voi inhota toista niin paljon kun se on vihainen.

Yhteistyössä