kun käytte kaupan kassalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kassaneiti

Vieras
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!

ja miksi ihmeessä laitatte hihnalle ekana tavarat jotka hajoaa helposti ja vikana maidot ym niin että maidot varmasti lyttää ne tomaatit jugurtit munat ym ostokset???
sitten syytätte meitä kassoja.

Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!

A ) Sanon
B ) Sanon

Paitsi paskamaisille kitisijöille, jotka istuu siellä kassan takana kun ei muutakaan viitsi, ja naama näyttää siltä kuin olisi syönyt kilon sitruunaa vaikka työvuosiakin on takana vasta 1,5.
Ne on niitä, jotka on niin uskomattoman laiskoja ja ruinuttavat tyhjästä, että niiden äänijänteet kuluu jos ne joutuu huikkaamaan asiakkaalle "Pankki vai luotto?" :kieh:

On muuten hauska kun kassaneiti kysyy "onko sinulla henkkareita?" ja siihen vastaa asiallisesti että "kyllä on". Siinä sitten tuijotellaan silmiin tovi ennen kuin neiti keksii pyytää myöskin nähdä ne! :laugh:

a) sanon moi
b) sanon kiitti
c) maksan visa electronilla jonka useimmiten vain tökkään siihen korttilaitteeseen ja näppäilen koodin

ja nostan hihnalle tuotteet siinä järjestyksessä jossa saan ne ostoskorista ekana ulos. koskaan ei ole kai hajonnut mitään. enkä mä ikinä osta maitoa. enkä ole koskaan kassaa mistään syyttänyt.

ja mä maksan ensin. sitten vasta pakkaan.

a ) eihän ne kassaneiditkään tervehdi
b ) mitä niitä kiittelemään montaa kertaa jolleivät itsekkään sano ole hyvä
c ) jos kassaneiti ei kuitenkaan kuuntele vastausta

ja joo, ei tarvitse kaivella palkokasveja esiin, itsekkin olen kassalla työsekennellyt ja samat asiat välillä ärsyttänyt. Nyt asiakkaana vaan ärsyttää suunnattomasti, kun kassaneiti ei vaivaudu tervehtimään, edes vilkasemaan minuun päin, ei kiitosta tai olehyvä, kuitit ja kortit vaan huidotaan tiskiin ja kun koittaa vihjata millä maksetaan niin samalla jutellaan kavereille ja joudutaan toistamaan... ONNEKSI paljon on myös erittäin mukavia kassoja, heitä toivottavasti muistan tervehtiä ja kiittää, välillä tosin voin puhua kummallisia ajatuksissani ;)

tämäkin on vähän rasittavaa:

(tulen kassalle)
asiakas: Hei!
Kassa: Hei!

(annan kortin tai rahan)
asiakas: kiitos
kassa: kiitos

(saan kortin tai rahasta takaisin)

lopuksi vielä kiitos hei!

Ja olo tuntuu aivan typerältä tuon jälkeen...

tuo asiakaspalvelua. Ehkä teidän pitäisi olla haudankaivaajina... siinähän te sitten ruumisarkkulta kysytte että meneekö tämä kaivuu luotonpuolelle :) ja luoton puolelle iskette kaivuutyön, kun vainaaja ei vastaa mitään.....Ei kysyminen ole kiellettyä kassalla:)eikä varmaan kassaneitiä rasita. Siitähän sinulle maksetaan palkkaa ?? Asiakaspalvelusta......Kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja argh:

(tulen kassalle)

(annan kortin tai rahan)

Allekirjoitettavan kuitin-kiitos-unohdit välistä...kiitos...

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.

kultakortissa jotku kassajärjestelmät antaa vaihtoehdoiks..pankki tai pankin luotto... ite ihmetellyt myös sitä..

Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

(tulen kassalle)

(annan kortin tai rahan)

Tosta voi kyllä tänä päivänä jättää noi yhet kiitokset pois kun kassa nyökkää vaan kortinlukijaa kohti :D Ehkä välillä joutuu sanomaan että voit ottaa kortin pois :D

Tervehdin aina kassalla, kiitän ja sanon ole hyvä, kun annan korttini.
Usein saan ihan hyvää kohtelua, mutta en minäkään pidä niistä tiskin takana murahtelevista mulkoilijoista joista paistaa kilometrin päähän että olisivat mielummin missä tahansa muualla kun siinä kassalla. Niitäkin näkee aina silloin tällöin.

Mutta aika ikävää käytöstä istua hiljaa kortit kourassa, jossei asiakas älyä heti kertoa mistä maksetaan. Monet varmastikin odottavat, että sitä kysytään, koska "se vähän niinkuin kuuluu asiaan".
Mulla ei ole luottokorttia, mutta sen harvan kerran kun mies maksaa yhdistelmäkortillaan, se sanoo jo korttia ojentaessaan että "pankilta kiitos".

Saanko nyt jonkun mitalin?? :saint:

Ps. Jos haluan maksaa ostokseni S-etukortiltani ja korttia antaessani sanon kassalle että "otetaan sieltä", niin miksi aina pitää erikseen kysyä että "ai siis maksatko tällä?"
Pitäiskö mun ruveta seisoon hiljaa kädet taskussa siinä niin kauan että ne älyää ottaa sen maksun sieltä kortilta :D ?

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

(tulen kassalle)

(annan kortin tai rahan)

Tosta voi kyllä tänä päivänä jättää noi yhet kiitokset pois kun kassa nyökkää vaan kortinlukijaa kohti :D Ehkä välillä joutuu sanomaan että voit ottaa kortin pois :D

Tarvitsetko kuittia? En, KIITOS! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

kultakortissa jotku kassajärjestelmät antaa vaihtoehdoiks..pankki tai pankin luotto... ite ihmetellyt myös sitä..

Siin on ilmeisesti taustalla se että jokaisella olis se Op:n kulutusluotto..

Varmaan siksi, kun joissain niissä kultakorteissa kuitenkin on luotto-ominaisuus, ja silloin kun mä olin kassalla töissä vuosia sitten, niin sitä oli mahdotonta siitä päältä ainakaan nopeasti katsomalla erottaa, että onko siinä luotto-ominaisuus vai ei. Onko se tosiaan niin vaikeaa vain vastata että "pankki".

Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
B) sanoa kiitos/olehyvä

no sulla se on asiakaspalveluasenne kohdillaan...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Varmaan siksi, kun joissain niissä kultakorteissa kuitenkin on luotto-ominaisuus, ja silloin kun mä olin kassalla töissä vuosia sitten, niin sitä oli mahdotonta siitä päältä ainakaan nopeasti katsomalla erottaa, että onko siinä luotto-ominaisuus vai ei. Onko se tosiaan niin vaikeaa vain vastata että "pankki".

Ei ole, mutta piti heittää takaisin, kun onko niin vaikea kysyä, et pankki vai luotto? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.

Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.

Siis otitko sinä oikeesti noin tosissaan tuon mun heiton? :o

Yhteistyössä