Kun kotihoidontuki loppuu niin miten jatkuu "tuet"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Minulla on siis pian loppumassa kotihoidontuki kun lapsi täyttää 3v.

En kuitenkaan ole palaamassa töihin koska aloitan syksyllä opiskelut.

Missä vaiheessa kannattaa ruveta selvittämään näitä asioita?
Mitä pitää tehdä? Kuulun liittoon eli saanko rahaa liitolta vai jostain muualta?

Syksyllä aloitan opiskelut monimuotona saanko silloin sitten mitään??

Ihan pihalla näistä asioista!

kun kotihoidontuki loppuu et ole oikeutettu mihinkään rahaan jos et halua oikeasti ottaa töitä vastaa, se ei ole edellytys että menet kouluun syksyllä. Mikis et nyt voisi tehdä töitä?
Työttömyyspv raha on nimensä mukainen ja se annataan niille ketkä on ilmoittautunut työkkäriin ja haluavat ottaa töitä vastaan,työttömyyspv.raha ei ole jatke kodinhoidontelle kuten moni tuntuu kuvittelevan.

Voit saada opintitukea jos olet siihen oikeutettu. Liitolta et saa ansiosidonnaista ellei sinulta täyty sen ehtoja, eli tarvittavaa työssäoloaikaa ennen kotiin jäämistäsi. Et luultavasti kuitenkaan saa liitolta rahaa sen takia, että opiskelijana et voi ottaa työpaikkaa vastaan.

No kyllä mä näkisin että noi asiat selvitellään siinä vaiheessa kun ollaan hakeutumassa opintoihin. Kesältä saat varmaan ansiosidonnaisen, jos työssäoloehto on täytetty, syksyä kannattas varmaan alkaa jo kyselemään. Itse opiskelin ansiosidonnaisella, mut siihen tarttee työkkärin lausunnon, joten kipin kapin setvimään nyt.

[QUOTE="joo";26269898]No kyllä mä näkisin että noi asiat selvitellään siinä vaiheessa kun ollaan hakeutumassa opintoihin. Kesältä saat varmaan ansiosidonnaisen, jos työssäoloehto on täytetty, syksyä kannattas varmaan alkaa jo kyselemään. Itse opiskelin ansiosidonnaisella, mut siihen tarttee työkkärin lausunnon, joten kipin kapin setvimään nyt.[/QUOTE]

Ja tosiaan kesäksikin on ilmottauduttava työttömäksi työnhakijaksi, jos aiot sen ansiosidonnaisen saada.

En tiedä mitä tukia on mahdollista sinun tapauksessasi saada tai mistä haetaan, oletko ollut töissä ennen äitiyslomaa, opiskelussa lähipäiviä paljonko jne. Opiskeluajan toimeentuloa selvittäisin siinä vaiheessa kun suunnittelen opiskelua samoin toimeentuloa kotihoidontuen jälkeen viimeistään 1v - vähintään puolivuotta aiemmin.

tottakai sinun kuuluu saada kunnon rahat kotona olosta :)
Ilmottaudu vain työkkäriin ja ota kaikki raha jonka yhteiskunta maksaa ilmoita myös samalla ette halua mennä töihin ja sinulla on muita suunnitelmia.
Kyllä kela tai liitto maksaa.

Kesäkuussa siis minulta loppuu kotihoidontuki, olen ollut ennen lapsia töissä kokopäiväisesti.

Eli saanko siis tuolta parilta kk rahaa liitosta?

Mitä on tuo ansiosidonnainen mitä voi saada samalla kun opiskelee?