Hae Anna.fi-sivustolta

Kun kumppania ei löydy?!?!

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä nainen vailla kumppania, 08.08.2013.

1. Mietin usein mistä monet löytävät kumppanin ja monet eronneet ovat vierelleen pian löytäneet uuden rakkauden. Itse olen ollut sinkkuna pari vuotta ja toki tämä on lyhyt aika, mutta olen yrittänyt kulkea silmät auki. Tämä aika on ollut todella antoisaa omalla tavallaan ja käynyt vanhan suhteen läpi. Tämä olikin minulle selvää,että ensin vanha suhde pois mielestä ja vasta uuteen lähdetään. Nyt alkanut todella kaipaamaan suhdetta ja koen olevani siihen valmis.

Mutta mistä kumppanin löytää?
    Olen käynyt baarissa, keikoilla, katsonut treffi-palstojen tarjonnan ja ystävien/tuttujen luota häntä ei ole löytynyt.
    Olen myös miettinyt omaa asennetta ja olenko liian vaativa? Toki näitä miehiä löytyisi, mutta kun miksi ottaa puolinaista ja kun tietää millaisesta ihmisestä tykkää.
    Ehkä olen sinkkuna lopun elämää tai rimaa olisi laskettava. Kun vain itseään miellyttää tietynlaiset miehet ja ne saa sydämen läpättää ;)

Ja kun katson itseäni.. voinko vaatia kumppanilta niitä "pinnallisia" puolia, kun ei itsekään ole täydellinen ja kun minulla on 2 lasta. Ei ole helppoa löytää kumppania joka tahtoo hypätä yh-äidin elämää.

Missä ovat ihanat sinkku miehet?

2. Viides nainen Vierailija

Lenkkipoluillahan nuo on. Ala liikkumaan, kehon kielesi muuttuu,ja saat itseluottamusta. Muistathan, että ei se mies elämään onnea tuo vaan onnellisuuden luot itse.

3. Realistinen Nainen Vierailija

Oletko yrittänyt edes tutustua niihin miehiin, jotka eivät ihan natsaa, mutta ovat kivoja kuitenkin?
    Joskus oma haavekuva toivotusta kumpanista voi estää näkemästä, että muutkin ovat ihan hyviä ja joku heitä voikin pitkässäjuoksussa osoittautua unelmamieheksi.

Itse lankesin tuohon ansaan nuorempana, mutta onneksi annoin tilaisuuden miehelle, josta tulikin sitten puolisoni ja olemme olleet yhdessä jo 17 v.

4. Kyllä olen heihin tutustunut ja osa on tuttuja olleet jo entuudestaan. Eron jälkeen ottanut yhteyttä jne. Vaikka ihminen on mukava ja kiva, ni ei se vain aina riitä. Yksi mies usein ottaa minuun yhteyttä ja tämän kanssa on kiva jutella, mutta hän on hyvin alkoholiin kallistuva. Tämän tiedän ja se on hänelle ongelma. En lähde ketään "auttamaan" asiassa ja kun pelkkä mukavuus ei riitä siihen tahtoon :)
    Itse olin aikaisemmassa suhteessa päälle 10vuotta. Ja sinäkään ei riittänyt se mukavuus ja kiva ihminen...

5. Truidi Vierailija

Jos liikkuu enemmänkin samoilla lenkkireiteillä voi kohdata jonkun joka myös liikkuu samoilla seuduilla usein. Siitä vaikka moikkaamaan aluksi jos henkilö vaikuttaa kiinnostavalta. Siitä voi sitten kehitellä juttua pikkuhiljaa eteen päin. Sormus nimettömässä kertoo jo että ehkä kannattaa skipata jos tosisuhdetta haluaa.

6. ikisinkku Vierailija

Sama ongelma täällä. Sitä vakituista kumppania ei vaan tunnu löytyvän. Olen ollut avoimin mielin likkeellä, tutustunut tapaillut jne. Olen ollut myös kärsivällinen,mutta tuntuu ettei miehillä ole halua sitoutua? Miten on? Löytyisikö mieheltä mielipidettä ja ehkä vinkkejäkin tänne keskusteluun?

7. Harsssu Vierailija

miksi pitäisi olla kumppani koko ajan vierellä?
    Yksinkin voi elää.
    Itseäni ahdistaa saman katon alla asuminen jonkun kanssa jo muutamassa kuukaudessa. Tuntuu että happi loppuu, oma elämä loppuu, on se toinen kiinni siinä koko ajan huomioon otettavana.

Olen sitä mieltä, että ainoastaan läheisriippuvaiset elävät parisuhteessa :).

8. ei vapaa Vierailija

Miehet on näköjään varattujen perässä. Olen silloin tällöin pyörällä liikenteessä, niin yks mies on sattunut samalle reitille useasti. On morjenstanut ja jutellut jotain aina välillä. Ehkä on nähnyt sormukseni, mutta en tiiä, että onko katellu sormiani. Ihan selvästi on kiinnostunut. Harmittaa, kun sopis jollekin sinkulle. Olen yrittänyt olla välinpitämätön. Pyöräilemään vaan tukka hulmuten, niin päät kääntyy.

9. öh Vierailija

No, et taida olla tosipihkassa ollut, kun noin ajattelet. Liian nopsastiko yhteen menitte? Voi sitä kylläkin seurustella, vaikka onkin omat kämpät. En ole kovinkaan sosiaalinen, mutta kun se oikea tuli kohdalle, niin oli luontevaa olla yhdessä, ei tullu missään vaiheessa mieleen, että ahdistais. Oli omatkin menot, ei aina toisissa kiinni.

10. Kokenut nainen Vierailija

Jos mies olisi susta kiinnostunut niin se olisi kysynyt jo sun numeroa.

11. erimieltä Vierailija

nimenomaan läheisriippuvaisen kanssa en olisi päivääkään!!.

Googleta, läheisriippuvuus. (Tuollaisen pirttihirmun kanssako pitäis elää)

12. ei vapaa Vierailija

Hiukan ujohko mies. Milläpä sitä numeroa ylös laittais kun ei ole kynää mukana, enkä antaiskaan. Ihan tarkoituksella tulee samaan aikaan pyöräilemään jopa kauppaan. Mitäs sitten juttelee jos ei kiinnosta olis vaan ajanu ohi, höh. Kyllä sen naamasta tietää...

13. Olisi hyvä, jos voitaisiin ajatella niin, ettei ole kokoajan pakko olla parisuhteessa jonkun kanssa. Kun on yksin, niin oppii tuntemaan oman itsensä hyvin. Voi miettiä ihan rauhassa, millaisista ihmisistä ja asioista pitää, ja millaisista ei. Jos on aikaa ja rahaa, voi tehdä niitä asioita, joista itse pitää. Voi esim. opiskella jotakin ja kehittää itseään henkisesti.
    Kyllä jokainen ihminen tietää parhaiten itse, millaisia tunteita ja tuntemuksia on toista ihmistä kohtaan. Kiinnostavassa ihmisessä pitää olla sitä jotakin, johon ihastuu...Jos ei tule vastakkaista sukupuolta kohtaan ihastumisen ja rakastumisen tunteita, niin sitten ei tietenkään ole ihastunut.
    Joskus toiseen ihmiseen ihastuu heti, joskus pikkuhiljaa. Itse uskon jopa rakkauteen ensisilmäyksellä
    Kun toiseen ihmiseen rakastuu tosissaan, niin ei kyse ole pelkästään ulkonäöstä, vaan toisessa on jotakin selittämätöntä, joka vetää puoleensa vastustamattomasti.
    Rakkaus ei synny manipuloimalla, eikä millään teennäisillä kikkailuilla

14. jahah Vierailija

Niinhän tuo H. Lampela on kuin pilvissä leijailis. Nainen ei taida tuntea ihan samoin. Joskus ärsyttää kun joku ällö mies ihastuu ihan silmittömästi, koska ei tulis mieleenkään kiinnostua. Sit piirittelee ja seurailee.

15. ville35 Vierailija

Et välttämättä mistään löyvä. Jos sulle käy niiku mulle. Naama ei kelpaa kellekkään , ei pääse ees juťteluasteelle. Lenkki polulla päät kääntyy muualle vaikka kroppa on vimosenpäälle. Se on vaa kulettava yksin elämän polkua.

16. Empaatti Vierailija

Monet löytää kumppanin mieluisan harrastuksen parista. Lähde vaikka kansalaisopiston kursseille! Mieluiten tietty sellaisille, joissa käy ns. kohderyhmääsi.

17. jaritapani Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    mielenkiintoista...tokihan voi kriteerit asettaa niin korkeiksi ja pikkutarkoiksi että ei varmasti löydä ketään.mutta haluaako silloin oikeasti edes ketään elämäänsä vai onko vain kiva saada välillä huomiota? itse katsosin että muutama suurempi linjaus esim.luonteenpiirre,ulkonäkö,harrastukset,eroottisuus,henkiset arvot..ja loput tulee sit vastaan jos on tullakseen...katottava se on,ei kellään ristallipalloa ole=)) itse olen ollut yksin 4vuotta ja voin sanoa että kärsin yksinäisyydestä,ei sovi minulle.kaipaan yhdessätekemistä,hellyyttä.läheisyyttä.puhekaveria jne..mutta minun tilanne onkin täysin mahdoton.olen tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen.ehdokkaita kyllä löytyy mutta kaikki pelkäävät.on nyt niin että olen sairastunut hepatiittiin ja en ole narkkaei en homo enkä alkoholisti,mormaali mukava mies jolle kävi helkuti huono tuuri,no niin ainoa mahdollisuus on että kumppanilla on rokote.ja monillahan se onkin esim sairaanhoitajilla.ja he tietävät että se ei sillon tartu,,ja kun päästään siihen että pitäis mennä sänkyyn ni kerron asiasta ni eipä noita senjälkeen näy.niin jaasia on varmistettu yliopistollisesta sairaalasta se ei tartu jos rokotettu,no niin että kyllä olen mahdottoman tehtävän edessä jos kumppanin etsiminen on vaikeeta mulla se kerrotaan tuhannella.niin ja tää hepatiittionikuinen ei parannusta, et yksin mennään nii kauva ku jaksetaan..et löysäkkää vähän kriteerejä te joilla on oikeestimahdollisuus ja nauttikaa elämästä

18. "ihana"varattu Vierailija

Ja sekin vielä että y-h, ei ihmekään jos muutenkin sitoutumiskammoiset miehet ei ole sinusta kiinnostuneita. Itse kyllä olin valmis ottamaan 3:n lapsen yh-äidin ja kyllä rakkaus oli suurin voima vaikka meillä oli iso ikä-ero ja olisin vielä halunnut yhteisen lapsenkin hänen kanssaan, mutta hänen henkinen sairaus romahdutti lopullisesti meidän 20v kestäneen parisuhteen.
    Tämän jälkeen oli 3v yhtä seikkailua ja epätoivoisia laastareita, mutta, 2v sitten, ihan sattumankautta tapasin naisen ja samalla mietin hänen salaperäista, mutta samalla avointa suhtautumista miehiin. Näin hänessä tasapainoisen ja voimakastahtoisen naisen, joka tietää milloin miehessä on sitä joka häneltä vie jalat alta.
    Tunsin kyllä itseni otetuksi, kun hän toisella tapaamiskerralla ihan vilpittömästi sanoi minulle ....sinähän olet luonteeltasi ja ulkonäöltäsi ihan kuin mun edesmennyt mieheni....mitäpä tuohon olisin voinut muuta sanoa kuin, sinä olet sellainen nainen johon olisin jo nuorena voinut rakastua.
    On tämä hurja tunne, että vielä tässä-iässä, tälläistä saa kokea ja jokapäivä hänen kanssaan on aina erilainen ja se vahva tunneside aina vain lujttuu päivä päivältä. Toisaalta, nämä edelliset epä-onnistuneet suhteet tekivät minusta niin kyynillisen etten enää aina uskonut löytäväni mitään kestävää suhdetta, koska jo ensimmäinen tod. pitkä kulissiaviol. oli katastrofi kaiken kaikkiaan, mutta eropäätös olikin sitten helppo.

19. Ruusupuu2 Vierailija

Onnea ! Minkä ikäinen nyt olet? Kiinnostava elämäntarina sinulla. Kaikkea hyvää!

20. Selittämätön Vierailija

On niin totta kuin vain voi olla mitä sanot selittämättömästä, joka vetää puoleensa vastustamattomasti, vaikka olisi naama ruvilla :)

21. "ihana"varattu Vierailija

saat arvata 3 kertaa, mut senverran että ei tartte papereita esittää kaupassa.

22. Ap:lle sanoisin: lopeta liika yrittäminen, unohda treffipalstat ja baarit yms. Keskity vain elämään, omaan hyvinvointiisi ja perheeseesi. Rakkaus on aina yllätyksellistä. Se ilmestyy elämään mitä odottamattomimmissa tilanteissa.
    Itse olen yllättäen, siis kuin salama kirkkaalta taivaalta, rakastunut työkaveriin, matkoilla ollessa erääseen mukana olleeseen mieheen, seurakunnassa olevaan pastoriin...kaikki tapahtui niin yllättäen, etten itsekään tajunnut kun olin jo koukussa. No ei näistä valitettavasti tullut mitään sen enempää, mutta ovat olleet voimallisia kokemuksia.
    Aleksis Kiven sanoin:" Sillä rakkauden liekin virittää taivas, vaan ei ihmisten tuumat. Kerjuutyttö rakastuu kuninkaaaseen, ruhtinatar rakastuu nokipoikaan aivan vimmatusti. Niin lentelee täällä ristiin rastiin rakkauden henki, ja sinä et tiedä, kusta hän tulee."

23. Hupipoika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen tällähetkellä vähän samoissa mietteissä, kuin ketjun aloittaja mutta olen (ihana sinkku) mies ja lapsia ei ole. Toivottavasti ei kuulosta katkeralta mutta ihmetyttää että naisille ei tunnu kelpaavan hyvä ja terve mies. Sellainen, joka ei polta eikä alkoholikaan näyttele minkäänlaista osaa elämässä, ei ole rikas mutta käy töissä, joka ei heti ehkä ole joukossa huomion keskipiste mutta joka kuitenkin haluaa puhua ja pussata, joka pitää fyysisestä kunnosta huolta juoksu- ja hiihtolenkillä ja mailapelejien ja kuntosalin parissa.
    Tuota vaatimustasoa miettiessä tulee mieleen, että se on monilla korkea, suhteessa siihen mitä itse on valmis tarjoamaan. Pitkä listaus luetellaan mitä pitää ja haluaa suhteelta ja toiselta ihmiseltä saada, miettimättä sitä mitä itse siihen pystyy tai on valmis tuomaan ja antamaan. Kuitenkin antaminen on mielestäni se tärkeämpi puoli, joka tekee hyvän olon ja onnellisuuden itselle ja toiselle. Tietenkin asian pitäisi olla tasapainossa, ei sellaisesta suhteesta mitään tule, jossa toinen jatkuvasti on antamassa ja toinen saamassa.
    Kuitenkin rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että omakaan vaatimustaso ei ehkä ole ollut aivan matala. Olen esim. tähän asti melko varmasti karsinut pois yh-äidit, koska olen lapsettomana ajatellut, että haluaisin löytää ihmisen, jolla olisi samat lähtökohdat. Kuitenkin viime aikoina olen alkanut ajatella, että lapsellisista ;) naisista voisi löytyä ihmisiä, jotka todella haluavat ja tarvitsevat miestä. Saisi sitten itsekin kokea sitä antamista jollekin naiselle ja tämän lapselle/lapsille, joka miehen rinnalleen ja mallikseen tarvitsee. Vastaavasti taas lapsettomat sinkkunaiset omassa ikäryhmässä (kolmenkympin jälkipuoliskolla) tai monet nuoremmatkin, jos ovat terveitä, niin yleensä siihen tuntuu olevan omat syynsä. Kyseessä on melko suurella todenäköisyydellä nainen, jolle ei hyvä mies riitä ja on jäänyt haaveilemaan aivan liian uljaasta prinssistä, mutta eivät silti halua tyytyä vähempään.

Täällä joku sanoikin, että ei pidä sortua mihinkään liika yrittämiseen. Olen samaa mieltä ja esimerkiksi nettideitit on jääneet itseltä tähänasti tyystin väliin. Kuitenkin mietin että pitäisiköhän niitä lähteä koittamaan. Jos naisen/miehen haluaa, pitäisi alkaa myös tekemään asialle jotain. Elämä saattaa kuitenkin olla liian lyhyt siihen, että odottaa tapaavansa jonkun harrastusten, työn tai kaveripiirin kautta.

Sillä välin kieltäydyn antamasta katkeruudelle, yksinäisyydelle tai kielteisyydelle otetta minuun. Toivotan tsemppiä yh äideille ja muillekin naisille, jotka oikeasti haluavat löytää miehen, koska kyllä meitä kunnon miehiäkin on olemassa.

Last edited: 08.12.2014
  24. Kaisa9675 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä deittisivusto - https://be2.fi Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.

Last edited: 10.11.2020
  25. vierailija Vierailija

Juuri niin. Sieltä minäkin miehenä olen treffikumppaneita etsinyt ja myös löytänyt.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri