[QUOTE="vieras";24912555]En todellakaan tarjoaisi samaa ruokaa lounaaksi ja välipalaksi. Sitten taas päivälliseksi tarjoaisin lämmitettyä lounasta, jos itsekin sitä syön.
Miksi pitäisi yrittää syödä samaa lounasta koko päivä? Eikö voisi olla niin, että aamiainen aamulla, lounas lounaalla, välipala välipala-aikaan (siis jos teillä sellainen yleensäkin on päikkäreiden jälkeen siis), päivällinen päivällisaikaan ja iltapala iltapala-aikaan??[/QUOTE]
no jotenkin ajattelin, että ei lapsi voi valita aterian sijaan vain herkkuja ts. jogurtit, välipalaleivät. mutta ehkä mä annankin sille sitten kuitenkin jugurttivälipalan tänään, ja huomenna mahdollisesti sama juttu ja sunnuntaina myös, kunnes menee ma hoitoon jo syö normaalia ruokaa??? Mun mielestä ei vaan oo hyvä,et lapsi syö vain "herkkunaposteltavia" joita meillä on esim. nää jugurtit, koska harovin mitään karkkeja tms. oikeita herkkuja on arkipäivänä tarjolla, eli siis jos ei ole joku juhla.
Ja paljastanpa nyt tässä faktan, jonka jo valmiiksi tiedän johtavan keskustelun off topic, mutta siksi sama lounas, kun meillä on vain yksi lämmin ateria päivässä. Näin oli lapsuuden kodissakin. aamupala + lämmin ruoka + välipala + iltapala. Nää kyllä on riittänyt itselle ja muksuille sekä miehelle. Ei kaikilla ole varaa 2 lämpimään ateriaan päivässä, vaikka se suositus olisikin. Ja harvoin noi hoitopäivän jälkeen ottaakaan lämmintä ruokaa illala kotona (teen vain, jos en itse koulussa ole kerinnyt syödä) esikoinen ottaa, jos on ollut "pahaa" ruokaa hoidossa, muuten ei. *sateenvarjo auki*