Kun lapsi lyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neuvokaa miten saan tämän kierteen katkeamaan,lapsi lyö minua pukiessa koko ajan,vaikka miten rauhallisesti aloitamme hän hyvin pian keksii alkaa lyömään minua ja minä raivostun siitä ihan hirveästi.Minulla ei kerta kaikkiaan ole keinoa saada lasta ymmärtämään että ketään ei lyödä.Minä en lyö häntä,joten siitä ainakaan ei kyseinen tapa ole hänelle voinut tulla.Monella lapsella varmaan tämä vaihe mutta meillä mennyt ihan mahdottomaksi.Olen kokeillut sanoa sievästi,pidän käsistä kiinni.olen sanonut äitiin sattuu,lopuksi vain huudan hänelle koska mikään ei auta eikä saa häntä lopettamaan.Olen vienyt toiseen huoneeseen rauhoittumaan pukemisen aikana.Heti kun pukeminen aloitetaan sama alkaa taas.Niin,provosoitua ei saa,mutta minä en pysty enää olemaan rauhallinen koska en kestä sitä että minua lyödään!Lapsen muut kiukkukohtaukset eivät aiheuta samanlaista tunnetta minussa,ainoastaan tämä lyöminen.Neuvokaa hyvät ihmiset ennenkuin minulta loppuu voimat täysin.Lisään vielä että lapsi ei ole muuten millään tavalla agressiivinen eikä muualla lyö ketään.Hänellä on harrastuksia,mutta ei liikaa.Kiireinen elämä meillä ei ole.Koenkin tämän ongelman nyt johtuvan minusta koska en osaa oikealla tavalla häntä ohjata lopettamaan tuota huonoa tapaa.Syyllistäjien vastauksia en kaipaa koska olen rikki jo muutenkin.

Minkä ikäinen lapsi on? Auttaisiko jos hänen lyödessä jätätte sitten ulosmenon väliin, vaikka se olis kiva juttu, vaikka harrastuksiin meno kyseessä. Tekisit selväksi että et kertakaikkiaan hyväksy lyömistä. Tai sitten jos ikä riittää, laitat pukemaan itse ja menet vaikka ulos odottamaan siksi aikaa.

Ainut mitä tulee mieleen on se että jotenkin pitäisi sut itsesi saada pysymään rauhallisena. Lapsi hakee sitä reaktiota mikä tulee kun hän lyö ja sinä raivostut. Tekeekö saman jos joku toinen henkilö pukee? Voisiko esim. lapsen isä osallistua pukemiseen aina silloin kun on kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras täti:
Ainut mitä tulee mieleen on se että jotenkin pitäisi sut itsesi saada pysymään rauhallisena. Lapsi hakee sitä reaktiota mikä tulee kun hän lyö ja sinä raivostut. Tekeekö saman jos joku toinen henkilö pukee? Voisiko esim. lapsen isä osallistua pukemiseen aina silloin kun on kotona?

isälle tekee samaa mutta isä harvoin kotona,ja totta nimenomaan minun pitäisi olla rauhallinen mutta en pysty

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen lapsi on? Auttaisiko jos hänen lyödessä jätätte sitten ulosmenon väliin, vaikka se olis kiva juttu, vaikka harrastuksiin meno kyseessä. Tekisit selväksi että et kertakaikkiaan hyväksy lyömistä. Tai sitten jos ikä riittää, laitat pukemaan itse ja menet vaikka ulos odottamaan siksi aikaa.

tuo olisi tosi hyvä idea,mutta sitä vaikeuttaa se että meillä on vanha koira joka pakko käyttää ulkona ja muita ei ole kotona yleensä niihin aikoihin

Ootko kokeillu et otat syliin, selkä sua vastaan ja sanot et oot sylissä kunnes osaat olla nätisti. Meillä oli tollanen vaihe pojalla joskus 2,5v paikkeilla. Heti kun hermostu niin repi mua hiuksista, silmälasit repi päästä, yritti potkia, purra, lyödä, raapia, siis ihan kaikkea. Sai aina totaalisen raivarin kun mä sanoin et oot sylissä kunnes osaat käyttäytyä, kun poika rauhottu mä otin hänet normaalisti syliin ja istuttiin alas ja selitin et äidille saa olla vihanen mut ei saa olla väkivaltanen. Toi vaihe kesti ehkä kuukauden ja nyt poika enää huutaa kurkkusuoranan kun ei saa tahtoaan läpi.

Yhteistyössä