kun lapsi on toivottoman hidas syömään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
niin miten pitäis toimia... kyse 6-vuotiaasta...

sovitaanko joku aika, esim.30min jonka jälkeen lautanen lähtee nenän edestä on syöty tai ei?! (eikä mitään välimässyjä..)

vai jättääkö muu porukka yhden hidastelijan yksinään pöydän ääreen kun ei jaksa istua sitä tuntia -1,5tuntia paikallaan?!

vai mitä ihmettä tässä pitäs tehdä, mulla menee hermo....

syöminen tuon lapsen kanssa on ollut yhtä taistoa ja tappelua aina, on niin ennakkoluulonen, et ottaa päähän vaikka meillä syödään laidasta laitaan kaikkia ruokia ja maistaa on aina pitänyt, mut syödä ei ole pakko.
säännölliset ruoka-ajat on olleet aina ja se on koko perheen yhteinen hetki, kiireetön stressitön ja siinä vaihdetaan kuulumiset ja päivän tapahtumat.

missä mä olen tehnyt väärin? mitä mä teen? mun hermo ei kestä.

olen ollut töissä lasten psykiatrialla, jossa aikaa syömiseen on 30min, ja jos siinä ajassa ei ole syönyt niin sitten huoneessaan voi syödä loppuun tai jättää syömättä, jolloin herkkuja ei saa.
juoda pitää joka ruokailulla vähintään lasillinen.
musta tää olis kotiinkin ihan hyvä.
toiset ei syö niin paljon ku toiset, mutta jos lapsi itse malttaa istua pöydässä sen 1,5tuntia ja syödä oikeesti sitä ruokaa niin miksei.. jos ei halua syödä niin paljoa niin pakko on aika huono motivaattori syömiseen..
en tajua miksi koko perheenä istutte sitten syömässä ton 1,5 tuntia. onko tiellä muitaki lapsia?

Syökö poika eskarissa ihan hyvin, vai onko sielläkin ongelmaa? Luulis että siellä on jouduttu rajoittamaan aikoja?

Jättäisin tuommoisen käytöksen ihan kokonaan huomiotta ja lähtisin omiin hommiini kun olen oitse saanut syötyä. Ja jos vaikka on kauppaan tai ulos lähtö niin sitten lapsi ei ehkä pääsis mukaan jos ruoka on kesken.

Yhteistyössä