Kun lapsi pettyy isäänsä monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jees
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jees

Vieras
Lapsella mennyt luottamus. Samoin ärsyyntyy tosi paljon isänsä lähellä...
Mutta isukki töissä joten väsynyt...Mutta heijastaa väsymyksensä lapseen ja korottaa musta aiheettomasti jo äänttän jos lapsi jotain pyytää.
Olen yrittänyt puhuu isille asiasta (ettei aina räjähtäisi) ja alkanut pitää lasta pois hänen jaloistaan sen 2 tunnin ajan minkä on valveilla töistä tultuaan...mitäs vielä pitäs tehä...
isukki on AINA oikeessa ja syyttää mua tilanteesta....Eli jos lapsi esim. sanoo että iskä, sä oot tosi ärsyttävä! Tai että en anna pusuu sulle kun näen sitten painajaisii...Eli syyttää mua avoimesti että säkön oot opettanut nää lapselle??MITÄH!!!
Lapsi on aivan tosi kiltti, avoin, rehellinen, huumorintajuinen...Mutta herkkä....Minulla ei oo vaikeuksii ollu koskaan lapsen kanssa (6 vee) mutta isillä ollut kommunikointi vaikeuksii aina..Silloinkin kun oli normitöissä ja ehti leikkii yms..En tiiä enää mitä tekisi kun syyt saa niskoillensa jos puhuukin asiasta...
Onks muilla vastaavanlaisii tilanteita?

No ei ihme että lapsi ärsyyntyy tuollaisen hermostuneen isän lähellä. Muista pitää huolta omasta lämpimästä suhteestasi lapseen. Puhutko miehen kanssa asiasta kun hän on rauhallinen? Hermostunut ja väsynyt mies (tai yleensä kukaan) ei ota mitään kritiikkiä vastaan. Kokemusta on.

Meillä samantapainen tilanne 4-vuotiaan ja hänen isänsä kanssa. Lapsi selkeästi koettelee isäänsä: sylkee uhmaten vasten kasvoja ja puhuu melkoisen rumastai isälleen. Ja mies sitten syyttää, että äitikö on opettanut...
Meillä ainakin mies provosoituu lapsen käytöksestä ja sitten äitinä olet kahden lapsen (lue isän ja lapsen) välissä erotuomarina.

En osaa minäkään auttaa sinua. Luulen, että ovat meillä ainakin ihan liian vähän keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja äitinä:
Meillä samantapainen tilanne 4-vuotiaan ja hänen isänsä kanssa. Lapsi selkeästi koettelee isäänsä: sylkee uhmaten vasten kasvoja ja puhuu melkoisen rumastai isälleen. Ja mies sitten syyttää, että äitikö on opettanut...
Meillä ainakin mies provosoituu lapsen käytöksestä ja sitten äitinä olet kahden lapsen (lue isän ja lapsen) välissä erotuomarina.

En osaa minäkään auttaa sinua. Luulen, että ovat meillä ainakin ihan liian vähän keskenään.

Näinpä meilläkin on. Siis just tuo provosoituminen ja erotuomarijuttu. Mutta uhma ilmenee kyllä lähinnä huutamisena ja/tai itkemisenä. "Äiti, isi sano että..." Kun ovat kahden, kaikki menee ihan putkeen. Kun minä olen kotona, alkaa sama vääntö, aina!

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
No ei ihme että lapsi ärsyyntyy tuollaisen hermostuneen isän lähellä. Muista pitää huolta omasta lämpimästä suhteestasi lapseen. Puhutko miehen kanssa asiasta kun hän on rauhallinen? Hermostunut ja väsynyt mies (tai yleensä kukaan) ei ota mitään kritiikkiä vastaan. Kokemusta on.

Oon yrittäny puhuu kun mies on rauhallinen. (Ja en lapsen kuullen koska pui näitä asioita)....Ei haluu oikein keskustella..Suuttuu vain. Eli ei halua kritiikkiä mistään...:( . ja vaikka kuin nätisti puhun ja varovasti "pöyreesti" ettei loukkaantuisi, niin ampasee yleensä sitten tiehe nsä ovet paukkuen..."siehän sen kaiken tiiät"---:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:

Oon yrittäny puhuu kun mies on rauhallinen. (Ja en lapsen kuullen koska pui näitä asioita)....Ei haluu oikein keskustella..Suuttuu vain. Eli ei halua kritiikkiä mistään...:( . ja vaikka kuin nätisti puhun ja varovasti "pöyreesti" ettei loukkaantuisi, niin ampasee yleensä sitten tiehe nsä ovet paukkuen..."siehän sen kaiken tiiät"---:(

Kuulostaa tutulta... Tällaista meilläkin on joskus, onneksi nykyään harvemmin. Tsemppiä! :)

syy on kypsymätön isä joka ei suostu näkemään sitä että on väsynyt! kun työ on niin rankkaa että himassa vaan rääytään lapsille, on aika vaihtaa duunia. työn Ei pidä mennä lasten ja perheen edelle!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
syy on kypsymätön isä joka ei suostu näkemään sitä että on väsynyt! kun työ on niin rankkaa että himassa vaan rääytään lapsille, on aika vaihtaa duunia. työn Ei pidä mennä lasten ja perheen edelle!

10 pistettä ja papukaijamerkki.

Siis kun edes vajaa puolituntisen olisi lapsen kanssa lukemassa tai leikkimässä (Pyytänyt joka ilta leikkii iskää) niin korjaantuisi varmaan asia pikkasen...
Meilläkin lähtee lapsi itkeskelee vessaan kun isi on "pahana"....Mua välillä lapsi on matkan varrella koettanut koetella, mutta mie oon saanu ratkaistuksi asiat joten mulla menee hurjan hyvin lapsen kanssa.
Mutta...siis kun mie oon töissä ja vaikka oon puolikuollut väsymyksestä, oon tehnyt aina jonkin leikkisession lapsen kanssa tai lukenut yms. Ja pelkkä puhuminen on ollut kyllä ihanaa lapsen kanssa:) Siis pälätetään kaikki kuulumiset ja kuhan ollaan vaan.
Olen yrittänyt KAIKKI hommat tehä silleen että isille ei jäisi mitään kun tulee kotiin...mut ku se tulee niin ei tee mitään ku istuu. Okkei, väsynyt ja haluu omaa aikaa...mut..voihanse vaikka puhella lapsen kanssa, auttas ehkä tääkin...
Mäkin puun ja kuoren välissä.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kun edes vajaa puolituntisen olisi lapsen kanssa lukemassa tai leikkimässä (Pyytänyt joka ilta leikkii iskää) niin korjaantuisi varmaan asia pikkasen...
Meilläkin lähtee lapsi itkeskelee vessaan kun isi on "pahana"....Mua välillä lapsi on matkan varrella koettanut koetella, mutta mie oon saanu ratkaistuksi asiat joten mulla menee hurjan hyvin lapsen kanssa.
Mutta...siis kun mie oon töissä ja vaikka oon puolikuollut väsymyksestä, oon tehnyt aina jonkin leikkisession lapsen kanssa tai lukenut yms. Ja pelkkä puhuminen on ollut kyllä ihanaa lapsen kanssa:) Siis pälätetään kaikki kuulumiset ja kuhan ollaan vaan.
Olen yrittänyt KAIKKI hommat tehä silleen että isille ei jäisi mitään kun tulee kotiin...mut ku se tulee niin ei tee mitään ku istuu. Okkei, väsynyt ja haluu omaa aikaa...mut..voihanse vaikka puhella lapsen kanssa, auttas ehkä tääkin...
Mäkin puun ja kuoren välissä.....

et voi jatkaa näin.. aikaa myötä katkeroidut miehellesi! ja lapsen pitäisi saada terve suhde isäänsä :(

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:

Nii-in..itse asiassa tuntuu että työ on nyt kaiken a.o. hyvä kun tulee rahaa mutta se että pilaa välit lapsensa kanssa...huah:(.....Eihän sitä nyt aina kellää mee hyvin mutta kun tuon lapsenkin kanssa niin ihana puhuu asioista....
Itse asiassa kysyin just lapselta että mitäs ajattelet isästä:
"no, eilen ainakaan se ei suuttunut kun sanoin hyvää yötä"...siis tuo kertoo jo aika paljon..Mä yritän sanoo että isi väsynyt yms. mutta ei se paljoo lapsikaan vaadi....Ja mun milestä koen että on ihana rentouttava hetki köllii soffalla ja rupatella...Jotenkin tuntuu että mies ottaa lapsen "työnä"....Tos aloin aattelee, niin sillo kun on ollut hoitamassa lasta yksin, kun mä muualla, niin on ottanut sen niin rankasti että ei oo pystynyt mitään kotona tekee muuta.
Huolestuttavaa on kyl korottaa heti äänensä....siis mies. Oikee pelästyin eilen. Mullekkin kyl mies huutaa siis HUUTAA että HILJAA!! siis hysteerisesti välillä. Onkohan sillä kaikki kohallaan....Töistä ilmeisesti tykkää ku tekee extraakin välillä....:(

Mutta mitä ihmettä mä teen?????Pitäskö munkin räjähtää kunnolla? Kun lapsi oli vauva, niin silloinhan repesin ihan totaalisesti väsymyksestä..siis isi ei auttanut yhtään että olisin saanut nukutuksi ees..Niih, soitin sille sitten töihin että "nyt tää riitti. Jos et yhtään auta niin mä lähen"..no autto se vähän aikaa tuokin...:)
pitääkö mies meitä itsestään selvyytenä..en tiiä..Onhan tuo mies ihan ookoo...siis silleen...mut siel oli joku puhunut katkeroitumisesta...mul ilmeisesti alkaa olee kohta sitä.:(

Musta kuulostaa siltä että äiti ja lapsi on perhe, isä ulkopuolinen jolta odotetaan sit jotain suoritusta et osaa olla oikein.

Meillä myös mies tuntuu hermostuvan varsinkin vanhimpaan lapseen, mä oon sanonu miehelle että et voi huutaa tuosta lapselle ja jos et kestä huutamatta anna mä hoidan tilanteen(riita, hammaspesu, raivaus tms) ja sä saat tehdä omiasi sen ajan(en sano lapsen kuullen vaan kahdestaan ollessa).
Mutta sen kummemmin en oo lähteny miehen ja lasten välejä erotuomaroimaan enkä niistä lasten kaa puhumaan.
Mun äiti oli just sellainen et se suputteli mulle et pahoititko mieles kun isä huusi jne, mun suhde isään todella oli vuosia vaikea, ei siksi et se huusi mulle väliin tyhjästä vaan koska äiti sai mut ajattelee et äiti ja lapset on tiimi ja isä sen ulkopuolella, ei siis aina puhunu pahaa, vaan yritti myös selittää isän käytöstä, mut lopputulos oli huono silti.

Jos kyse ei ole alkoholismista tai väkivallasta tai vastaavasta niin anna isän ja lasten itse selvittää välejään, sinä ja mies olette tiimi joka hoitaa lapsia, ei niin et äiti ja lapset on tiimi josta isä pudotetaan pois.

Jos mies ei jaksa leikkiä, ei ole pakko, anna miehen löytää ajan kanssa omat tapansa olla lasten kanssa.

Yhteistyössä