Hae Anna.fi-sivustolta

Kun lasta ei tule lopultakaan

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä vierailija, 22.09.2018.

?

Kuinka pitkään lapsettomuutesi on kestänyt?

1. 0-1v.

2. 1-2v.

3. 3-5v.

4. 5-10v.

Voit antaa useamman äänen.
Results are only viewable after voting.
  1. vierailija Vierailija

Vuosia sitten pyörin haaveilijat- ja lapsettomuuskeskusteluissa aika paljon. Elämäni pyöri tosi pitkälti tämän aiheen ympärillä. Tipuin siihen pieneen marginaaliiin, jonka olemassaolosta tiedetään, mutta johon kukaan ei usko päätyvänsä: On kulunut jo 11 vuotta, enkä ole vieläkään saanut lasta. Voin kuitenkin nyt hyvin ja kirjoitin aiheesta blogipostauksen. http://www.atlantinlootus.fi/blogi/lapsettomuus-ei-hyva-eika-huono-asia/

Olisin itse kaivannut enemmän vertaistukea, mutta aiheesta puhutaan julkisesti niin vähän ja ne jotka on päässeet "elämässä eteenpäin", harvoin palaa palstalle kirjoittelemaan kuulumisia. (Jotkut harvat julkkikset on kertoneet lapsettomuudestaan, mutta ne jutut jää usein tunnetasoltaan pinnallisiksi.) Valtaosa toivojista vauvan lopulta saa, mutta on meitä muitakin. Sen ei tarvitse kuitenkaan olla maailmanloppu.

Itselleni lapsettomuus on ollut valtava mahdollistaja oman itseni työstämiseen, mistä nyt olen kiitollinen. Tiedän, miten iso juttu lapsettomuus on ja miten valtavasti olen kärsinyt, joten en aio unohtaa kokemaani, vaikka elämäni kulkisikin eteenpäin valoisammissa merkeissä.

Olisi kiva kuulla muidenkin tarinoita lapsettomuuden kanssa pidempään elämisestä!

2. vierailija Vierailija

Hups, gallup lähti liikenteeseen liian nopeasti, tarkoitus oli lisätä vastausvaihtoehtoja yli 10 vuoteen. :)

3. vierailija Vierailija

Musta on törkeää miten kalastat täällä ja muilla lapsettomuuspalstoilla lukijoita blogilles mainostamalla vertaistukea ja sitten sisältö on tuollaista minäminäminä-keskeistä huttua siitä kuinka sulle se olikin tosi kiva juttu.

4. vierailija Vierailija

En ensin meinannut vastata, mutta jäi häiritsemään eräs väärinkäsitys. Se ei ole tosi kiva juttu. Todellakaan. Yritän vain elää eteenpäin, olen kärsinyt ihan valtavasti vuosia. Nyt olen löytänyt vertaistukea Simpukan FB-ryhmästä, siellä on täysin samassa tilanteessa olevia ihmisiä, jotka myös yrittävät selvitä keskittymällä hyvään. Blogia ei kenenkään tarvitse lukea. Itse olisin kaivannut aikoinaan kuulla, että elämä jatkuu lapsettomanakin, mutta kenelläkään ei ollut tarjota sitä näkökulmaa. Tarvitsen sitä ja sen vahvistusta edelleenkin. Pahoittelen, jos blogini aiheutti pettymystä sinulle. Olen saanut paljon hyvää palautetta avoimuudesta. Nyt poistun täältä ja pahoittelen vielä, jos lähestymistapani oli vääränlainen. Hain keskustelua ja sitä vertaistukea nykyiseen tilanteeseeni (eli että yrittää hyväksyä lapsettomuuden), joka on se vaikein asia. Onneksi sitä olen nyt löytänytkin, vaikka eihän sekään mitään muuta...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri