kun miehen ex soittelee miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sahrami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sahrami

Uusi jäsen
03.10.2005
28
0
1
Mielipiteitä utelisin. Miten pitäisi suhtautua miehen exään, joka purkaa huoliaan miehelleni? Nainen on soittanut jo pidempään joka sunnuntai ikävän puhelun...aina valituksia, marmatusta, haukkumista. Lisäksi puheluita tulee pitkin viikkoa, ikään kuin hän ei ymmärtäisi että ex-miehellään uusi perhe. Ehkä ei ymmärräkään? Olemme asuneet yhdessä vasta vajaan vuoden.. Miehen ex on sanonut, että hänellä on uusi ja hehkuttanut olevansa rakastunut tähän uuteen, mutta jos näin on, niin en ymmärrä, miksi aina vaan tämä tarve uskoutua exälleen. Välillä purkaa vihaa ja katkeruuttaan.

Ehkä mieheni ex ei ole päässyt henkisesti eroon miehestäni, en tiedä. En haluaisi sekaantua asiaan, mutta varsinkin aamukahvipöytään tulevat sunnuntaipuhelut alkavat olla jo häiriöksi. Meillä ne sunnuntain aamukahvit on melkein pyhiä, mutta kerta toisensa jälkeen soitot katkaisevat ne hetket ikävästi. Aina ex-rouva tekee tikusta ensin asiaa, sitten alkaa valitus...Mitä sanotte...?

Minulla ja miehelläni on kyllä asiat hyvin. Siksi tätä on jaksanutkin katsella. Pitäisikö silti jotenkin puuttua...?

Mulla vastaavanlaisia kokemuksia. Miehen ja exän erosta jo reilu 5v aikaa ja meillä yhteiseloa kolmisen vuotta. Exälläkin uusi puoliso ollut sen 5v. Mutta kuitenkin - aina kun exällä menee huonosti parisuhteessaan tai muutoin, on entinen mies se johon kaikki puretaan. Sitä soitetaan ja aloitetaan lasten asioilla kunnes niitä näitä juteltuaan tulee kaikki paska miehen niskaan - se on kai jotenkin helpompaa syyttää omaa exäänsä kaikesta nykyisestäkin kuin että ottaisi nykyisen miehensä kanssa asiat puheeksi.

Ja mikäs siinä on ollessa kun toinen kaiken ottaa vastaan. Ei osaa miehenikään sanoa, että nyt loppu ja tämä asia ei minulle kuulu - kaipa siinä toistuu heidän yhteisen elämänsä kuvio... Ei mullakaan ole ollut muuta keinoa, kuin pyytää, että ei nyt ihan kesken meidän aamiaisen vastaisi puhelimeen. Tokihan se meidänkin perhe-elämää rassaa - ei se mieskään ihan tunteettomasti kykene haukkuihin suhtautumaan ja huonon tuulinen on. Välillä tuntuu, että se ihan perimmäinen tarkoituskin on :/ . Jos oma elämä on pielessä, niin eihän silloin kenelläkään muullakaan saa mennä hyvin. Ei etenkään sillä entisellä. Pitäisi kai ehdottaa miehelle, että seuraavan kerran kuin meillä on riittaa tai töissä mättää, niin teepäs sama... No joo. Eipä se tilannetta paranna.

Enpä osaa sinulle neuvoja antaa. Koeta olla yhä edelleen piittaamatta ja yrittäkää tosiaan jotkin ajat rauhottaa puhelinliikenteeltä, etenkin jos yhtään on ennakoitavissa mitä tuleman pitää. Pyydä siirtymään vaikka tekstiviesteihin. Miehesi voi laittaa viestin, että sori, nyt en tosiaan voi vastata. Onko lapsilla kaikki ok? Laita viesti jos jotain hälyyttävää ja yritän sitten soittaa takaisin päin tai palataan myöhemmin asiaan. Ja voi vain toivoa, että joskus exä ymmärtää, että mitkä asiat tosiaan enää entiselle miehelle kuuluvat ja mitkä eivät..

Täsmälleen noin meilläkin menee. Soittojen näennäisenä aiheena on aina lapsen asia. Se ohitetaan kuitenkin nopeasti. Sitten alkaa purkautuminen... Työhuolia, miesmurheita, toimeentulo-ongelmia (joita tällä hyvätuloisella naisella ei pitäis olla), kaikkea maan ja taivaan väliltä aina siihen, että elämä menee yksinhuoltajana hukkaan. Mies raportoi puheluiden sisällöt, nainen ei sitä varmaankaan käsitä. Hän on jotenkin jäänyt kiinni tunnetasolla, jäänyt jonnekin vanhaan aikaan. Eikä ymmärrä, että mies on jo mennyt elämässä eteenpäin... aika säälittävää, oikeastaan...

Meilläkin mies enimmäkseen kuuntelee hiljaa. Jos minä alan vastapäätä ilmeillä, hän lopettaa puhelun lyhyeen sanomalla jotain, että nyt täytyy mennä jne. Takana on kai se, ettei exää halua loukata, yrittää pitää rauhan ja tasapainon mahdollisimman hyvin. Mutta eihän se aina onnistu. Kun exä on saanut henkisen roskakorinsa tyhjennettyä aamiaispöytäämme, jätökset ovat tietenkin siinä edessämme ja tunnelmassa särö. Nyt olenkin sanonut miehelle, että tästä lähtien nämä yhteiset sunnuntaihetket rauhoitetaan ja aamukahvipöydässä ei vastailla ollenkaan tämäntyyppisiin puheluihin. Sanoin, etten halua exää enää meidän aamukahvipöytään ja se tehosi. Kyllä mies tilanteen tuntui ymmärtävän ja myönsi itsekin, ettei olisi tarvinnut edes vastata. Tekstari oli ihan hyvä ajatus, sitä voi kokeilla seuraavaksi!

Kiitos vastauksista! Vaikeita juttuja nämä!

mä en valita siitä että miehen ex soittelee niille. ne on yhtiökumppaneita ja hoitavat vaan bisneksiä. kuulen kyllä puhelut kun on kotona.
Häiritseehän se tietysti mutta ei voi valittaa.

meillä kans oli sama ongelma, lopulta minulta meni hermot kun ex uhitteli miehelleni että et näe lapsia jos sinulle ei saa soittaa (aina vain valittamista eikä asiat koske lapsia muuten kuin et lisää raha ja osta sitä ja tätä ku mä en jaksa jne ja kokoajan vinku ukkoa takasi vaikka olivatkin eronneet 3v aiemmin ku astuin kuvioihin ja ex oli itse lähtenyt uuden miehen matkaan ja nakannut mieheni kuin nallin kalliolle) .

niinpä eräänä iltana kun mieheni löi luurin kiinni kun ei jaksanut enään kuunnella niin tämä ex soitti minulle! että ku ukkos löi mulle luurin korvaan ja valivalivali, sanoin että #&%£$!* soita sillon kun sulla on asiaa lapsista eläkä aina vaan kun sulla menee huonosti ja on pakko purkaa muihin ja että itse olet halunnut yksinhuoltajaksi niin sinä vastaat myös itse lasten menoista, lain mukaan isän ei tarvitse osallistua elatusmaksuja enempää ja että lopeta se ruinaaminen että et sä saa mun miestä takasi, se ois tullu jos ois halunnu muttei se enää sua halua!
Tuli hetken hiljaisuus ja luuri meni kiinni toisessa päässä.

Seuraavana päivänä tämä ex soitti ja aloitti samanlaisella mäkätyksellä niin mieheni sanoi että eikös se eilinen puheli sulla mennyt jakeluun kun soitit nykyiselle naiselleni niin taas meni luuri kiinni ja alkoi minun puhelin soida. kappas tämä e soitti mulle ja alkoi pyydellä anteeksi kaikkea ja lupasi lopettaa nämä soitot ja soitella kun on lapsista asiaa. Eipä ole montaa kertaa sen jälkeen soitellut marmattaakseen kun mies aina muistuttaa siitä yhdestä puhelusta :laugh:

Olin ihan tarpeeksi monta vuotta kuunnellut noita puheluita että vaan meni kertakaikkiaan hermot, ja näköjään siin hyvin kävi :)

Puhu miehellesi asiasta ja sano rehellisesti mitä ajattelet

Ehkä tottunut purkamaan huolensa varsinkin jo pitkä suhde takana. Koeta keskustella miehesi kanssa, tarkoituksena saada ex omille jaloilleen. Muistakaa asiallisuus!!! Vaikka toinen teksisi mitä.

Olin ihan tarpeeksi monta vuotta kuunnellut noita puheluita että vaan meni kertakaikkiaan hermot, ja näköjään siin hyvin kävi

Tätä pistettä täälläkin nyt sitten lähestytään... :o Miehen kanssa puhuttiin asioista suoraan. Tuntui tajuavan ja ymmärtävän, ettei ole kauhean sopivaa, että kolmas osapuoli tavallaan tulee ja ottaa oikeudekseen häiritä meidän elämää jatkuvilla yhteydenotoilla. Mutta... ei ole auttanut, että mies tuntuu olevan samaa mieltä. Jälleen tänään sunnuntaiaamuna soi puhelin, emme olleet ehtineet sängystä edes kahvipöytään... :o Taas miehen exä... Mies ei vastannut, vaan sulki puhelimen. Mies on tasainen luonne, mutta myönsi, että menee "kyllä aika pitkälle..."

Ongelma: tämä exä ei ymmärrä, ettei hän voi enää soitella ex-miehelleen kuin parhaalle ystävälleen milloin vain. Hän on selvästi miehessäni vielä tunteistaan kiinni. Nyt, kun hän ei ole saanut miestäni hermostumaan ja huolestumaan (on puhelimessa maalaillut uhkakuvia sairauksistaan ja suurista vaikeuksista työelämässään - kaikki vailla tosipohjaa), on tyyli muuttunut mielisteleväksi. Hän yrittää pitää miestäni otteessaan kertomalla tälle kaikkea mahdollista yksityiselämästään. Nyt kun olemme lähdössä kaukomatkalle, todella kauas, nainen on antanut yksityiskohtaiset ohjeet siitä, millaisen tuliaisen hän haluaa mieheni sieltä tuovan. Tässä ei enää taida olla mitään laitaa....?! Mies on tosin sanonut, ettei osta mitään...

Nainen taitaa yrittää saada exäänsä takaisin, siltä hiukan vaikuttaa. Joten kovin kaukana ei ole minunkaan räjähdykseni tälle exälle. Saattaa olla, että vielä tulee tilanne, että repeän!!! \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 14:09 sahrami taas kirjoitti:
Olin ihan tarpeeksi monta vuotta kuunnellut noita puheluita että vaan meni kertakaikkiaan hermot, ja näköjään siin hyvin kävi

Tätä pistettä täälläkin nyt sitten lähestytään... :o Miehen kanssa puhuttiin asioista suoraan. Tuntui tajuavan ja ymmärtävän, ettei ole kauhean sopivaa, että kolmas osapuoli tavallaan tulee ja ottaa oikeudekseen häiritä meidän elämää jatkuvilla yhteydenotoilla. Mutta... ei ole auttanut, että mies tuntuu olevan samaa mieltä. Jälleen tänään sunnuntaiaamuna soi puhelin, emme olleet ehtineet sängystä edes kahvipöytään... :o Taas miehen exä... Mies ei vastannut, vaan sulki puhelimen. Mies on tasainen luonne, mutta myönsi, että menee "kyllä aika pitkälle..."

Ongelma: tämä exä ei ymmärrä, ettei hän voi enää soitella ex-miehelleen kuin parhaalle ystävälleen milloin vain. Hän on selvästi miehessäni vielä tunteistaan kiinni. Nyt, kun hän ei ole saanut miestäni hermostumaan ja huolestumaan (on puhelimessa maalaillut uhkakuvia sairauksistaan ja suurista vaikeuksista työelämässään - kaikki vailla tosipohjaa), on tyyli muuttunut mielisteleväksi. Hän yrittää pitää miestäni otteessaan kertomalla tälle kaikkea mahdollista yksityiselämästään. Nyt kun olemme lähdössä kaukomatkalle, todella kauas, nainen on antanut yksityiskohtaiset ohjeet siitä, millaisen tuliaisen hän haluaa mieheni sieltä tuovan. Tässä ei enää taida olla mitään laitaa....?! Mies on tosin sanonut, ettei osta mitään...

Nainen taitaa yrittää saada exäänsä takaisin, siltä hiukan vaikuttaa. Joten kovin kaukana ei ole minunkaan räjähdykseni tälle exälle. Saattaa olla, että vielä tulee tilanne, että repeän!!! \|O

Itsellä tulee aina mieleen ihan vaittomasti VAIN semmoinen, ettei kyseessä ole ollenkaan seksuaalista viehätystä tms., vaan ihan vaan ystävyystasoinen soittelu.
Yhteiset lapset yhdistävät, halusi tai ei. Ja lopun ikää.
Vaikka TUNNE - se mitä naisen ja miehen välillä on - onkin kuollut jo aika päivää sitten eikä exäkään (se puheluita soittava) haikaile menneeseen, eikä halua exäänsä takaisin - on jotenkin helppo jakaa asioita tai purkaa huoliaan ihmiselle, jonka kanssa on elänyt monta vuotta, ollut vaikeitakin aikoja, tehty ne lapset - yhdessä itketty kivusta ja onnesta synnytyssalissa tai lapsen syntyessä.

Ehkä myös exä on hieman yksinäinen, ja haluaisi lastensa isän uudesta sellaista "ystävää", jolle voisi huolensa purkaa. Yh-äidin huolet kun vaikuttavat myös lapsiin, jotka tulevat sinne isän luo ja isän nyxän luo.

Minä soittelin ennen lasteni isälle. Kuulemma roikuin hänessä, olin vielä kiinnostunut hänestä jne jne jne. En ollut, en roikkunut. En halunnut hänen kanssaan enää mitään - halusin vain, että hän olisi ne elarit maksanut, ajoissa! sillä niillä minä ne meidän yhteiset lapset elätin, talous oli tarkkaan laskettu ja loukkasi, että ikäväänsä ja suurta rakkauttaan minullekin puhelimessa parkuva "isä" ei sitten viitsinyt lapsistaan huolehtia.
Halusin myös, että lapset saavat tavata isäänsä, lapset ikävöivät. Muuten ei tapaamiset onnistuneet, kuin soittamalla ja vaatimalla. Hän ei koskaan sanonut suoraan: ei käy. Hän vaan venytti asiaa: katotaan nyt. Joten tuli monta puhelua.
Meillä kuvio meni niin, että minä halusin eron, hän itki perääni. Hän löysi uuden naisen - kyllä hän sitä etsikin !!! mutta raportoi minulle kaikki naisjuttunsa....... :x

Minä taas olen siinä asemassa, että on muutaman kerran pitänyt ripittää exää, ettei meille tarvitse jatkuvasti soitella. Siis tekee tikusta asiaa että saa soittaa eikä siitä pidä minä eikä tietenkään nykyinen mieheni. En minäkään tykkäisi jos miehen ex soittelisi joka päivä. Toki ymmärrän, että jos jotain on sattunut (vanhin poika asuu isällään), niin sitten pitää ilmoittaa, mutta ei muuten. Ja kun lapset alkaa olla jo teini-ikäisiä, niin osaavat kyllä asiansa hoitaa ilman että siihen tarvitaan jatkuvaa puhelinrumbaa vanhempien välillä. Onneksi meillä ei ole ikinä tarvinnut riidellä näistä asioista kuin ei muistakaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 11:34 myös ex kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 14:09 sahrami taas kirjoitti:

Itsellä tulee aina mieleen ihan vaittomasti VAIN semmoinen, ettei kyseessä ole ollenkaan seksuaalista viehätystä tms., vaan ihan vaan ystävyystasoinen soittelu.
Vaikka TUNNE - se mitä naisen ja miehen välillä on - onkin kuollut jo aika päivää sitten eikä exäkään (se puheluita soittava) haikaile menneeseen, eikä halua exäänsä takaisin - on jotenkin helppo jakaa asioita tai purkaa huoliaan ihmiselle, jonka kanssa on elänyt monta vuotta, ollut vaikeitakin aikoja, tehty ne lapset - yhdessä itketty kivusta ja onnesta synnytyssalissa tai lapsen syntyessä.

Ehkä myös exä on hieman yksinäinen, ja haluaisi lastensa isän uudesta sellaista "ystävää", jolle voisi huolensa purkaa. Yh-äidin huolet kun vaikuttavat myös lapsiin, jotka tulevat sinne isän luo ja isän nyxän luo.

Minä soittelin ennen lasteni isälle. Kuulemma roikuin hänessä, olin vielä kiinnostunut hänestä jne jne jne. En ollut, en roikkunut. En halunnut hänen kanssaan enää mitään - halusin vain, että hän olisi ne elarit maksanut, ajoissa! sillä niillä minä ne meidän yhteiset lapset elätin, talous oli tarkkaan laskettu ja loukkasi, että ikäväänsä ja suurta rakkauttaan minullekin puhelimessa parkuva "isä" ei sitten viitsinyt lapsistaan huolehtia.
Halusin myös, että lapset saavat tavata isäänsä, lapset ikävöivät. Muuten ei tapaamiset onnistuneet, kuin soittamalla ja vaatimalla. Hän ei koskaan sanonut suoraan: ei käy. Hän vaan venytti asiaa: katotaan nyt. Joten tuli monta puhelua.
Meillä kuvio meni niin, että minä halusin eron, hän itki perääni. Hän löysi uuden naisen - kyllä hän sitä etsikin !!! mutta raportoi minulle kaikki naisjuttunsa....... :x

Minun mielestä yksinäisen ex:n tulisi kunnioittaa toisten ihmisten rauhaa ja olla tunkematta omia yksinäisyyksiään/ongelmia ex-miehen harteille!Sama myös tietysti toisinpäinkin.
Käsi sydämmelle naiset!Moniko teistä alkaisi muuten mukavan miehen kanssa suhteeseen, JOS ex soittelisi päivittäin ja joutuisit kuuntelemaan vierestä heidän muisteluitaan mahdollisista lasten syntymistä yms?Minä en ainakaan...Mietippä asiaa sinäkin myöskin ex!!!
Meillä ex yritti kaikki keinonsa saada meidät erilleen...Ehdotteli seksiä, soitteli omien huoliensa takia...tekaistujen lasten asioiden takia..milloin minkäkin!Uteli mieheltäni olimmeko harrastaneet seksiä ym.todella typerää! \|O Asioista mitkä eivät hänelle kuuluneet pätkääkään...mutta ajan kanssa tilanne tasoittunut:Minä tosin inhoan edelleenkin häntä hänen valheidensa/kieroilunsa takia!
Mutta sen tiedän että jos joskus eroan ja tapaisin uuden miehen, jolla olisi hankala ex...en lähtisi koko suhteeseen! :kieh:

Todella tutulta kuulostaa teidän kaikkien viestit, ihan sama homma täällä. Ex luuli ja toivoi saavansa kitkaa meidän välille soitoillaan, mutta kävikin niin, että hänen nykyinen (silloinen) miehensä ei jaksanut katella miten naisensa soitteli ja tekstaili koko ajan ex-miehelleen ja jätti tämän naisen. Valehtelisin jos väittäisin etten olisi ollut ihan pikkaisen vahingoniloinen : )

Ilmoittelin ex:lle lauantai-iltana yhteisen lapsemme sairastumisesta. Lähetin tekstitviestin ja sain siihen vastaukseksi kysymuksen. Vastasin kysymykseen ja sain vastauksen: "Selvä, hauskaa illanjatkoa". Minulla ei olisi ollut enempää asiaakaan, mutta tuo hauskaa illanjatkoa on mielestäni selkeä merkki "keskustelun" loppumisesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 11:34 myös ex kirjoitti:

En ole itse kovinkaan mustasukkainen luonne mutta mun mielestä on omituista jos ei ex-kumppani löydä muualta ystävää jolle purkaa huoliaan. Ei nykyisen vaimon tarvitse ihan kaikkea kestää, siinä on ihan tarpeeksi sopeutumista, että toisella on ne lapset ja kuvailemasi menneisyys jota ei uuden kumppanin kanssa koeta ikinä samalla tavalla kun ensimmäisen kanssa. Tähän on ihan turha kenenkään tulla sanomaan, että mitäs otit miehen jolla on lapsia entuudestaan, itse rakastuin mieheen ja vasta pikkuhiljaa sopeuduin ajatukseen entisistä lapsista.

Lisäksi vielä, mun mielestä tämmöinen "..yhdessä itketty synnytyssalissa ym ym.." teksti uusperhepalstalla kuullostaa niin provosoivalta kuin mahdollista, ehkä se oli tarkoituskin?! Naisen perusluonne? Mieleeni tulee yksi kaukainen eksä, jonka eräs naispuolinen ystävä (vain ystävä) alkoi aina baarissa jutella ja muistutella miestäni asioista ja hauskoista tapahtumista joita olivat tehneet silloin kuin MINÄ EN VIELÄ OLLUT KUVIOISSA. Kenen mielestä tämä ei olisi ärsyttävää?

En tykkäisi ajatuksesta, että mieheni kävisi huoltamassa exänsä autoa. Jos hän huoltaa lastensa fillarit, se on ok. Hän ei kuitenkaan tee sitä, koska lapset eivät saa ottaa niitä fillareita tänne tapaamiselle. Jos saisivat, hän huoltaisi.

Monta vuotta sitten exä soitti miehelleni. Exä tiesi että hänellä on uusi naisystävä, minä, mutta soitti silti ja kertoi murheensa: lapsi ei "läpäissyt" 5-vuotisneuvolaa.´
En minä sitä pahana pitänyt.
EN ollut mustasukkainen.
Kenelle muulle hän sen olisi sanonut, kuin lapsen isälle?!

Kun sitten oli yhteispalaveri, jossa oli päiväkodin tädit, toimintaterapautti ja mikä lie vielä joku täti, sinne oli kutsuttu myös lapsen isä eli mieheni. Ajankohta oli valittu exän toivoman kellonajan mukaan. Hän ei sinne saapunutkaan, kun kuuli että mies menee. Sitä minä ihmettelin, kuten mies, kuten kaikki palaveriin osallistuneet asiantuntijatkin.

Ei minua haittaisi ollenkaan, jos miehelläni olisi toimivat välit exänsä kanssa ja olisivat yhteydessä lapseen liittyvissä asioissa.

En tiedä, míksi minun exäni kertoili minulle naisjuttunsa. Kun minulla myöhemmin oli uusi kumppani (ei tämä nykyinen), hän saattoi soittaa illalla pitkäkin puhelun, kertoen omista asioistaan. Lapset ja tapaamiset olivat vain sivuaihe ja tekosyy puhelulle. En tiedä oliko se silloinen kumppani mustasukkainen, en usko. Ei minulla ollut mitään tunteita exääni kohtaan. Ei hän siinä välissä ollut yhtään sen enempää kuin exät nyt ylipäätänsä ovat silloin, kun on lapsia aiemmasta liitosta.

kyllä munkin lasten isä kertoilee mulle nais asiansa, vähän turhankin tarkasti, ja soittelee jos on huolia tai parisuhdekiemuroita. pyytää usein soittamaan myöhemmin mutta kun soitan niin uusi nainen onkin paikalla ja imettelee miksi minä inhottava ex soittelen hänen miehelleen. Kaverina soitellaan mies enemmän kuin minä, mutta uusi nainen luulee että vain minä soittelen vaikkei mies haluaisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 22:29 pimpampom kirjoitti:
kyllä munkin lasten isä kertoilee mulle nais asiansa, vähän turhankin tarkasti, ja soittelee jos on huolia tai parisuhdekiemuroita. pyytää usein soittamaan myöhemmin mutta kun soitan niin uusi nainen onkin paikalla ja imettelee miksi minä inhottava ex soittelen hänen miehelleen. Kaverina soitellaan mies enemmän kuin minä, mutta uusi nainen luulee että vain minä soittelen vaikkei mies haluaisi.

pahoittelen kirjoitusvirheitä.. mm. uusi nainen ei imettele vaan ihmettelee. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 22:30 pimpampom kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 22:29 pimpampom kirjoitti:

pahoittelen kirjoitusvirheitä.. mm. uusi nainen ei imettele vaan ihmettelee. :)

Lakkaa soittelemasta! :x

Eli ensi kerrasta lähtien, kun exäsi lopettaa puhelun ja pyytää sinua soittamaan, sano, että entäpä jos soitat ihan itse sitten kun on aikaa ja asiaa - että sinä et soita, koska se loukkaa hänen nykyistä naisystäväänsä.
Voi tietysti käydä niin, ettei exäsi enää soittele sulle.. tai sitten soittaa, mutta mitäs siitä?! Teillähän on molemmilla omat elämät tahollanne.
Nyt saat vaan turhaan ilkeän exän maineen, joka roikkuu exässä ja aiheuttaa riitoja hänen nykyiseen suhteeseensa ja vaikkei se sinua haittaakaan, on väittämä silti virheellinen.
Mutta jos lähtökohta on se, että exäsi haluaa jutella sinun kanssasi asioistaan, hän myös soittaa sulle ja kertoo niistä, eikä niin että sinä soitat - entäs, jos hän pyytää sinua soittamaan just siksi, että saisi nykyisensä mustasukkaiseksi, hän voi haukkua sinua nyxälleen, ja hän myös saa vahvistuksen, että sinä todellakin soitat hänelle, välität hänestä???????

Yhteistyössä