Kun miehen vika ei ole koskaan mikään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se sama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se sama

Vieras
Menee hermot, mikään ei KOSKAAN ole miehen vika. Ei se että hänen sytkärinsä on hukassa, ei sekään että hänen auton avaimet on piilossa, tai että hänellä oli liian vähän evästä töissä, myös se on minun vika jos lattialla on lasten lelut levällään ja hän niihin kompastuu, minua voi myös syyttää paskasta päivästä, pahasta kahvista jonka itse keitti, minun vika että tiskikone ei ole tyhjennetty työpäivän aikana, minun vika on myös jos hänen pitää hakea lapset päiväkodista koska itse pääsenkin töistä oletettua myöhemmin.. jnejne..

Minä kokkaan, hoidan pyykit ja yleisen siivoamisen, hoidan lapset, käyn töissä, hoidan lasten kuskaamiset kävellen/bussilla, hoidan kauppa-asiat, omaa aikaa vietän kerran puolessa vuodessa jos silloinkaan.

Mies hoitaa tiskikoneen täytön ja tyhjennyksen, roskien viennin, kulkee autolla puolet lyhyemmän työmatkan, kuskaa lapsia hampaat irvessä jos minä en ehdi, käy kaupassa jos itse sieltä jotain pakolla tarvitsee, omaa aikaa viettää usein.

Mä en vaan jaksa joustaa ja koittaa miellyttää kun kaikki on silti aina pielessä.

Juuri viime viikolla kirjoitin kun mies oli hyvin kauniisti ilmaissut miltä mä vielä kaiken lisäksi näytän ilman meikkiä.

Menee heti aamusta päivä pilalle kun urputus alkaa parhaimmillaan kun itse olet vielä sängyssä.

Alkanut jo mietityttämään asunnon etsiminen, toisaalta ei mulla olisi yksin varaa tälläiseen okt, pitäisi lasten kanssa kerrostaloon muuttaa, ja ei mun palkalla mitään tonnin vuoksia maksella.. Ja menis päiväkodit vaihtoon jne.. Ja toisaalta mies uhannut jo aijemmin että lapset jää hänelle minä voin pakata kassit ja nyssäkät jos siltä tuntuu.

Mutta kun ei se niistä osaa ja pysty huolehtimaan.

- Lähden lomalle ennenkuin muut kehottavat...-

Mitäs jos oikeasti vähän nykäiset ittees irti? Käyt muutaman päivän sukulaisvierailulla tai kaverikylässä, anna miehen yrittää pyörittää yritystä sillä aikaa. Ehkä arvostus vähän kasvaisi?

Kuulostaa ihan yhdeltä sukulaiseltani... En tiedä voiko miehelläsi olla taustalla tällaista, mutta tällä sukulaisellani syynä tällaiseen käytökseen on hänen kasvatuksensa. Hänen äitinsä on rehellisesti sanottuna kamala ihminen, joka vähättelee jatkuvasti muita. Minä luulen, että tämä mies käyttäytyy näin, koska hänen on vaikea kestää mitään kritiikkiä, vaan se herättää pelottavat lapsuusmuistot ja äitinsä vähättelyn. On helpompi olla kohtaamatta niitä asioita.

Tunnistan itsessänikin joskus samoja piirteitä (hänen äitinsä hoiti minua joskus lapsena!), mutta onneksi olen oppinut ymmärtämään, mistä on kyse ja olen yrittänyt oppia uusia tapoja, mutta joskus jos teen jotain väärin, se tunnereaktio, mikä siitä seuraa voi olla ihan kamala, vaikka kyse olisi ihan pienestäkin asiasta. Joten siinä mielessä ymmärrän, että sen tunteen haluaa välttää ja helppo - mutta väärä - tapa on välttää vastuu ja uskotella, että se ei ollut oma vika.

Mutta vaikka taustalla olisi tällaista, kyse on aikuisesta ihmisestä, jonka pitäisi ainakin älyllisesti ymmärtää, että hän tekee virheitä ja sitä kautta miettiä, että miksi ei voi hyväksyä sitä ja mitä asialle voisi tehdä. Joten vaikka huono kasvatus voi olla syy, se ei ole oikeutus.

Jos kuitenkin miehelläsi voisi olla jotain tällaista taustalla, olisiko hänelle mahdollista puhua siitä ja yrittää hakea apua?

kyllä ne lapset jää yleensä äidin huollettavaksi, voit myös muuttaa esim. rivitaloon tai luhtitaloon jossa oma piha. Asumistukea ja muuta tukea saat varmasti sen verran että pärjäätte kyllä..ajattele minkä palveluksen teet lapsille jos ottavat mallia isästään ja heistä tulee samanlaisia ja täytyy sun ajatella omaakin mielenterveyttäsi ja onnellisuutta, liian moni äiti uhraa tässä maassa oman onnensa huonon miehen takia.

Mä en vaan jaksa joustaa ja koittaa miellyttää kun kaikki on silti aina pielessä.

Ja toisaalta mies uhannut jo aijemmin että lapset jää hänelle minä voin pakata kassit ja nyssäkät jos siltä tuntuu.

Sinähän joustat ja miellytät koko ajan.. Teet lähes kaiken yksin ja palvelet miestäsi koko ajan.

Tätä palstaa lukiessa tulee välillä mieleen, että tasa-arvo on vielä aivan lapsen kengissä. Miksi hel...tissä suostut hakemaan ja viemään lapset kävellen/bussilla jos mies kulkee LYHYEMMÄN työmatkan autolla?? Siis ei voi olla totta. Minä en ikinä suostuisi tuollaiseen. Sinä olet palvelija et kumppani.

Niinkuin itsekin tiedät mies ei lapsia saisi/haluaisi. Hän ei heitä jaksaisi hoitaa.

Älä ole aikuisen miehen ilmainen palvelija. Ota ja lähde.

Oletko koskaan todella suuttunut miehellesi kunnolla noista asioista?
En lähdön kannalla nyt ainakaan alkuun olisi ollenkaan, vaan kunnon KESKUSTELUN.
Voit toki kysyä mieheltäsi myös, miksi ihmeessä hän on kanssasi, kun hänellä on kerran niin kovin paha olla sinun kanssasi.

Selvästikään tämä miehesi miellyttämis -tie ei ole teidän suhteellenne se paras tie.
Ala kylmän viileästi vain tehdä ja todeta faktat asiallisesti miehellesi päin naamaa.

Viimeksi muokattu:
...on aivan päivänselvää, miten tuosta tilanteesta parhaiten selviää. aloita huomispäivä kunnon munajumpalla, ja tämän jälkeen sanot miehellesi, että "ai että kun teki gutaa"...

...tämän jälkeen kontaa vittu spermasta litisten keittöö aamupuuron keittoon...jos nyt yleensä osaat...epäilen...

...jos puuron keitto jää, niin sen aikaa voit nuolettaa persettäs vaikka naapurin koiralla...isäntäkin käy... kun olet valmis seuraavaan koitokseen, niin painu pihalle, ja raiskaa taloyhtiön lipputanko...pituutta luulis tälläkertaa riittävän...

...mutta, jos lipputanko ei ole halukas aktiin, vaan se ns. taktisesti kaatuu, niin se yksikertaisesti tarkoittaa sitä, että olet vaan niin saatanan ruma, että paras vaan pitää lätty- ja vittu kiinni...ja olla kiitollinen, että edes joku huolii...

Yhteistyössä