Kun mies lyö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lohduton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lohduton

Vieras
Hyvät herrat,kertokaa miten ootte saaneet perheenne pysymään koossa kun on tapahtunu esim.pahoinpitely vaimoanne kohtaan??Oletteko saaneet apua/hakeneet apua??Miten olette kokeneet sen??Onko lapset nähnyt tapahtumaa ja miten olette kokeneet sen lasten kannalta??*kysyy omakohtaisia kokemuksia omaava lohduton vaimo* :/ :/ :x :x B) B) :'( :'( :headwall: :headwall:

Vaikka en mies olekaan eikä omakohtaista kokemusta ole, niin vastaanpa siltikin. Jos itse lyöt ja olet tajunnut tekeväsi väärin ja haluat muuttua, niin mielestäni on olemassa joku järjestö, joka auttaa asiassa. PErhenauvolasta voi varmasti kysyä, vaikka nimettömänä puhelimitse.

Jos miehesi lyö, et saa häntä muutettua, koska muutoksen on lähdettävä lyöjästä itsestään. Anteeksipyynnöillä ja katumuksella ei ole mitään merkitystä, jos lyöjä ei hae apua ongelmaansa.

Lasten kannalta tilanne on mielestäni erittäin huono. Lapset kyllä tietävät ja huomaavat, vaikka eivät näkisikään lyömistä. He saavat esimerkin, että kun toista rakastaa, niin siihen kuuluu jostain syystä pahoinpitelyäkin. Hämmentävää, eikö vain!?

Lyömiseen saa ihan varmasti apua, kunhan ensin löytyy tahtoa muuttaa itseään ja käyttäytymistään!

Minäkään en ole mies, enkä naisenakaan itse kokenut samaa kuin sinä, mutta olen niin pahoillani puolestasi, että tahdon jotenkin auttaa.

Löysin netistä tällaisen tietopaketin, josta saanet vastauksia kysymyksiisi:
http://www.lahdenensijaturvakoti.fi/infolinja/kriisi/nainen.htm

Mielestäni sinun kannattaisi soittaa johonkin palvelevaan puhelimeen, jotta saisit tukea. Ja kyllähän väkivaltaisia miehiäkin pystytään kai auttamaan ja parantamaan, jos itse myöntävät ongelmansa ja haluavat saada apua.

Tässä vielä toinen linkki, josta löytyy paljon puhelinnumeroita ja yhteystietoja. Soita niistä jonnekin, ammattiauttajat osaavat varmasti neuvoa sinut eteenpäin.
http://www.evl.fi/kkh/to/kpk/vaki.htm

:hug:
Parempaa tulevaisuutta! Hae ihmeessä pian apua itsellesi ja lapsillesi!

Yhteistyössä