Kun noista lasten vaatemääristä on nyt kirjoiteltu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
niin paljonko teillä kullakin sitten on omilla lapsilla vaatteita? TOisten mielestä tuossa toisessa ketjussa olevassa linkissä on liikaa vaatteita ja toisten mielestä liian vähän. Paljon teillä sitten on niitä ja kuinka usein pesette niitä?

Meillä on lapsilla huomattavasti enemmän vaatteita kuin mitä tuossa linkissä on. Pelkästään toppa-asuja on yhtä kokoa ja talvea kohti kummallakin lapsella 4, molemmilla 2 takkihousuasua ja 2 haalaria... :ashamed: sen lisäksi erilliset takit ns parempia menoja varten... sisävaatteista en edes kehtaa puhua, niitä on ihan hillittömästi. Siltikään ei koe, että meillä olisi liikaa vaatteita, eikä vaatteita myöskään jää käyttämättä.

Te, kellä on vähän vaatteita lapsille niin pesettekö niitä usein vai vaihdatteko harvoin, miten saatte ne riittämään?

Meillä on lapsilla yhdet toppahaalarit ja sitten "kauppatakit"
Ja sisävaatteita on kohtuudella, pesen pyykkejä päivittäin, niin emme tarvitse kauheita vaatevarastoja. Ja toisaalta meillä ei ole kyllä missä säilyttää valtavaa vaatemäärää, joten tämäkin sanelee sen, että on pysyttävä kohtuudessa :) Kaappitila on jo nyt loppu :/

Meillä on myös tosi paljon vaatetta lapsella. Mietin kans että ihanko tosi jotkut pesee lähes päivittäin lasten vaatteita että saa ne riittämään? Toki sitä vähälläkin pärjää, ei siinä mitään, mutta meillä on kyllä tytöllä TODELLA paljon vaatetta. Mut osittain tää lastenvaatteiden hamstraus on mun harrastus suorastaan ja nautin siitä kun saan ostaa nättiä vaatetta lapselle :) Niin ja mä en kovin usein edes pesepyykkiä. En nyt pysty sanomaan tarkalleen kuinka usein kun se vaihtelee, mut pidän aina kunnon pyykkipäivän jollon pesen niin paljon kun pyykkinaruille mahtuu.

Miehen mielestä meidän lapsilla on aika paljon vaatteita, mun mielestä aikalailla sopivasti. Kyllähän siellä muutama vaate on unohtunut kaapinperälle ja jäänyt vaille käyttöä mutta kyllä suurinta osaa on käytetty.

Toppapukuja meillä on tuolle pienemmälle tälle talvelle 2, takkeja on varmaan 3-4 ja sen lisäksi on sitten 2 toppaliiviä.

Isommalla on toppahousuja 3, takkeja 5 ja toppaliivejä 2.

Kyllä minäkin ostan paljon kirppikselta - sekä itselleni että lapsille, enkä siinä näe mitään pahaa. Vaatteita on sitten vastaavasti enemmän. Meillä pestään kerran viikossa kolme koneellista (8kg:n kone).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on myös tosi paljon vaatetta lapsella. Mietin kans että ihanko tosi jotkut pesee lähes päivittäin lasten vaatteita että saa ne riittämään? Toki sitä vähälläkin pärjää, ei siinä mitään, mutta meillä on kyllä tytöllä TODELLA paljon vaatetta. Mut osittain tää lastenvaatteiden hamstraus on mun harrastus suorastaan ja nautin siitä kun saan ostaa nättiä vaatetta lapselle :) Niin ja mä en kovin usein edes pesepyykkiä. En nyt pysty sanomaan tarkalleen kuinka usein kun se vaihtelee, mut pidän aina kunnon pyykkipäivän jollon pesen niin paljon kun pyykkinaruille mahtuu.

:D
"ihanko tosi joku pesee lähes päivittäin lasten vaatteita"
Jep, kyllä pesee!
Mitä järkeä siinäkään on, että likapyykkikori pursuu ja pursuu AINA!!
Oon vissiin sitten neuroottinen, mut nautin kun saan pyykkikorit tyhjäksi :D

Hmm, meillä on ehkä noin 10-15 perustrikoopaitaa yhtä kokoa. Muuta vaatettakin toki on, mutta tuo niin kuin arki/päiväkotivaatteiden suhteen :D Jos siitä saa osviittaa... Riittää hyvin, jää jopa osa aika vähälle käytölle. Sama paita usein kaksi päivää peräkkäin pk:ssa, vaihdetaan jos on likainen. Yleensä ei joka päivä mene ruuat rinnuksille.

Mä tunnustan että mä en edes tiedä kuinka monta mitäkin vaatetta meidän lapsilla on. :ashamed: No nuoremmalla on yksi toppahaalari, mutta takkeja on varmaan 2-3. Isommalla on haalareita ainakin kolme ja takkeja vähintään samanverran. Sisävaatteista en tosiaan tiedä, mekkoja molemmilla ainakin 15, sukkiksia ehkä 20/lapsi, housuja enemmän kuin 15kpl... paidoista en edes tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mun kaveri käyttää samoja vaatteita lapsillaan kolme päivää, sitten pesee ne. Kaiken ostaa kirppikseltä. Siinä vähän vertauskohtaa ;)

Käyttääkö kaveris niitä 3 päivää vaikka ne ekana päivänä sotkeentuis päivällispöydässä makaroonilaatikkoon ja ketsuppiin?

Itse en voi sietää sitä, että lapsilla pidetään likaisia vaatteita päällä. Sen takia itse joudun vaihtaa lapsilleni jopa 3 kertaa päivässä vaatteet. Jos mulla olis joku 3-4 vaatekertaa niillä niin joutuisin joka ikinen päivä pestä että on seuraavaksi päiväksi vaatetta. Meillä on ISO pesukone ja olis hirveää energian tuhlausta hinkata isossa koneessa muutamaa vaatekappaletta päivittäin. Edes puolikoneellisella pestynä olisi liian vähän. LIsäksi mulla ei oo yksinkertaisesti aikaa pestä vaatteita joka päivä.

Mä pesen kans lähes päivittäin pyykkiä vaikka vaatteiden riittävyys ei olekaan lapsella siitä kiinni. Niitä kyllä riittää vaikka olis useammankin päivän pesemättä. Joka päivä vaihdetaan puhtaat vaatteet ja kesken päivänkin jos likaantuu.

Mä vaan tykkään kun pyykkikorit on tyhjiä. En tykkää, että siellä likaiset vaatteet useamman päivän lojuu.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä tunnustan että mä en edes tiedä kuinka monta mitäkin vaatetta meidän lapsilla on. :ashamed: No nuoremmalla on yksi toppahaalari, mutta takkeja on varmaan 2-3. Isommalla on haalareita ainakin kolme ja takkeja vähintään samanverran. Sisävaatteista en tosiaan tiedä, mekkoja molemmilla ainakin 15, sukkiksia ehkä 20/lapsi, housuja enemmän kuin 15kpl... paidoista en edes tiedä.

Et sä lähtis lastenvaateostoksille mun kaa? (ettei vaan vaatteet lopu mein lapsilta kesken :) )

Kun mä halusiin mieluummin mennä sunkaa (lapset toki mahtuu mukaan), kun yksin :D

Ulkovaatteita meillä ei ole kuin kahdet kaikille, ei olisi tilaakaan säilyttää enempää. Haalari kuitenkin kuivuu aamuksi kun illalla pesee.

Sisävaatteita on reilummin, mutta ei mitään järkyttäviä määriä (taas se tilanpuute iskee, pitää mahtua 50*50*15-koriin kaikki pitkähihaiset paidat, toiseen housut jne.) Eli paitoja ja sisähousuja on n. 15-20 kpl/lapsi.

Niin ja se peseminen: Meillä on pyykkikaapissa 50*50*30-koreja, joihin pyykit lajitellaan värin mukaan. Kori saa olla ihan täynnä, jotta tulee 7 kg:n koneellinen, joten pesen esim. punaisia noin 5 päivän välein, muita suunnilleen kerran viikossa. Tosin valkoisista tulee aina vajaa koneellinen, mutta ei niitäkään viitsi viikkotolkulla pyykkikaapissa pitää.

Mä pesen pyykit 1-2 kertaa viikossa. Arkisin en ehdi (työelämässä olen) joten usein pyykkiä kerätään pitkin viikkoa ja sitten viikonloppuna pestään 2-3 koneellista.

Lapsilla usein samat vaatteet kaksi päivää putkeen, alusvaatteet vaihtuu päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Kyllä minäkin ostan paljon kirppikselta - sekä itselleni että lapsille, enkä siinä näe mitään pahaa. Vaatteita on sitten vastaavasti enemmän. Meillä pestään kerran viikossa kolme koneellista (8kg:n kone).

En minäkään nirsoile käytettyjen vaatteiden suhteen. Ostan myös kirppiksiltä ja huutiksesta, siistiä ja hyvää vaatetta. Mutta toi on jo kamalaa, että kolme päivää pidetään samoja vaatteita :o

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Et sä lähtis lastenvaateostoksille mun kaa? (ettei vaan vaatteet lopu mein lapsilta kesken :) )

Kun mä halusiin mieluummin mennä sunkaa (lapset toki mahtuu mukaan), kun yksin :D

:D Voisinhan mä vaikka lähteäkin. :D Mutta huomenna ei sovi kun mä menen pyhäkouluun. :o Tänään kyllä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

:D Voisinhan mä vaikka lähteäkin. :D Mutta huomenna ei sovi kun mä menen pyhäkouluun. :o Tänään kyllä. =)

Joo siis tänään mä oisinkin lähdössä...ja mielellään niinkun nopeesti :)

Mulla edeleen nokka vuotaa mutta muutoin mä olen ihan ok kunnossa...että en mä varmaan enää tartuta pöpöäkään :)

Koska teidät voi etuoikeutetusti noutaa? :D Tuon noita juttuja sulle samalla mitä olen luvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:

En minäkään nirsoile käytettyjen vaatteiden suhteen. Ostan myös kirppiksiltä ja huutiksesta, siistiä ja hyvää vaatetta. Mutta toi on jo kamalaa, että kolme päivää pidetään samoja vaatteita :o

voihan niitä pitää 3 päivää jos ne pysyvät puhtaina, mutta meillä ei ainakaan vielä koskaan oo pysyny niin kauaa puhtaina vaatteet... ja se, että lapset on puettu tahraisiin vaatteisiin, joissa on edellispäivien ruokalistat rinnuksilla... YÖK. :x sellaisia vanhempia en oo koskaan tajunnu enkä koskaan tajua. Eihän kukaan aikuinenkaan kulje ruuantähteet rinnuksilla, miksi lasten pitäis?

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

voihan niitä pitää 3 päivää jos ne pysyvät puhtaina, mutta meillä ei ainakaan vielä koskaan oo pysyny niin kauaa puhtaina vaatteet... ja se, että lapset on puettu tahraisiin vaatteisiin, joissa on edellispäivien ruokalistat rinnuksilla... YÖK. :x sellaisia vanhempia en oo koskaan tajunnu enkä koskaan tajua. Eihän kukaan aikuinenkaan kulje ruuantähteet rinnuksilla, miksi lasten pitäis?

Kai toisten kersat ei yhtä kovia suttapyttyjä kuin sun ;)
Elä suutu, kukin tavallaan tekee, ja sallitaan se heille. Mut en minäkään suttasista vaatteista tykkää, sen takia meillä suttupyttyikäinen käyttää ruokalappua syödessään...

Meillä on älyttömästi vaatteita niin tytöllä kuin pojallakin. Useampi toppahaalari,puku jne.Trikoopaitojen määrää en osaa sanoa. Monet unohtuu kaapin perälle ja jää pitämättä. Tytöllä on kymmeniä mekkoja,hameita ym. Myönnän, et meidän vaatemäärällä pukisi varmaan tusinan lapsia noin normaalisti. Mä nyt oon vaan friikki noiden vaatteiden suhteen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

Kai toisten kersat ei yhtä kovia suttapyttyjä kuin sun ;)
Elä suutu, kukin tavallaan tekee, ja sallitaan se heille. Mut en minäkään suttasista vaatteista tykkää, sen takia meillä suttupyttyikäinen käyttää ruokalappua syödessään...

Juu on meilläki 2v:llä ruokalappu. 5v ei oikein suostu laittaan ja kyllä silläki joskus silti ruokaa menee rinnuksille. Sitte vaatteisiin tarttuu tussia, vesiväriä ym eli en puhu nyt pelkästään ruokatahraisista vaatteista. Tahroja tulee muualtakin ja ainakin meillä on kaksi sottapyttyä joilla voi pitää samaa vaatekertaa maks yhden päivän. Illalla ne on pakko panna pyykkiin.

En minäkään edes ehtisi joka päivä pestä pyykkiä. Yöllä eikä kovin aikaisiin tai myöhään ei voi kerrostalossa pesukonetta pyörittää.
Paljon on lapsilla vaatteita, varmaan 25-30 "päiväkotisettiä" eli trikoopaita ja housut ja lisäksi sitten huppareita, farkkuja yms. Ulkovaatteita on 5 per lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä pesen pyykit 1-2 kertaa viikossa. Arkisin en ehdi (työelämässä olen) joten usein pyykkiä kerätään pitkin viikkoa ja sitten viikonloppuna pestään 2-3 koneellista.

Lapsilla usein samat vaatteet kaksi päivää putkeen, alusvaatteet vaihtuu päivittäin.

Minä kans töissä, kotona olen klo 18-19. Joka ilta pesen yhden koneellisen, se ehtii valmistua niin että vielä jaksaa laittaa kuivumaan. Vapaapäivinä sitten enemmän.

Yhteistyössä