[QUOTE="heps";28674000]Miten - noin henkkoht kokemuksen kautta - tuntuu että sullakin se tottuus on se mitä ajattelet kännissä. Selvinpäin toki tykkää kun ymmärtää tiettyjä realiteetteja (ts. ei uskalla ajatella muuta kuin "niin kuin pitää ajatella"). Mutta kännissä kontrolli, myös mielen kontrolli heikkenee ja todellisuus astuu kehiin.
Tuli kokeiltua tuollainen liitto, kunnes tajusin että todellakin tunsin yhtä valjusti miestä kohtaan selvinpäin kuin kännissä. Vaati vaan vuosia myöntää että rakkaus oli muodollist - olihan meillä noin yleisesti ottaen kaikki hyvin ja mies varsin kunnollinen jne jne.
Ero tuli. Nykyään ollut naimissa jo 10 vuotta ja todentottakin, alkoholi ei tee muut kuin vahvistaa entisestään rakkauden tunnetta.[/QUOTE]
- En usko että ihan niinkään. Juon hyvin harvoin ja silloin kun johonkin pääsen, mies on kotona lapsen kanssa. Pyrin tuolloin ihan tietoisestikin "unohtamaan" miehen ja lapsen, koska saan kerrankin omaa aikaa, vain itselleni (ja sitä ei tapahdu usein)
Siitä on kauan aikaa, että olen miehen kanssa yhtäaikaa ollut humalassa, ja sitä aikaa kun muistelen niin miehen juodessa liikaa minua ärsytti hänen liiallinen humalatilansa, mutta kun olimme molemmat "sopivasti" humalassa, niin tunteet olivat lämpimämmät.
Kyllä, kännissä kontrolli heikkenee, mutta en ole samaa mieltä että todellisuus astuu kehiin. Monista tulee tarpeeksi humalassa riidanhaluisia, vittumaisia, ilkeitä kiukuttelijoita (en nyt viittaa minuun enkä mieheeni, vaan yleensä) tai sitten se kontrolli katoaa täysin eikä käyttäytymisessä ole päätä eikä häntää (aletaan puhumaan sekavia, ihan mitä sattuu jne.), ihmiseen ei saa minkäänlaista yhteyttä enää. Nämä siis tapauksia, jossa humalatila menee täysin yli, itse sammuisin ennen tuollaista, mutta tiedän ihmisiä jotka eivät esimerkiksi sammu vaikka kuinka vetäisivät viinaa. En siis todellakaan ole sitä mieltä, että se olisi todellisuus ja ihmisen oikea luonne paljastuu noissa tilanteissa, pienessä humalatilassa ehkä niinkin.