kun olette muuttaneet perheenä,kuinka nopeasti koti "valmis"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiko"

Vieras
Eli kun olette muuttaneet niin kuinka pian olette saaneet tavarat suht koht paikoilleen (tarkoittaa siis vaatteita, astioita ynnä muuta huonekalujen lisäksi)? Mietin että mitä tavoitetta on realistista laittaa, joko parissa päivässä ehtii..

Edellinen jatkaa.. siis on toki tärkeimmät, astiat jne. mutta osa varastoon menevistä lajittelematta, kirjahyllyä en oo saanut tänne vielä, joten kirjat ei oo paikoillaan, liinavaatteet vielä hakevat paikkaansa..

Viikon sisällä. Kaks kertaa on muutettu kolmen kahden vuoden sisään pienten lasten kanssa ja paras tapa on ottaa maksulliset muuttolaatikot kun niihin saa pakattua fiksusti ja ne pitää tyhjentää nopeesti. Meillä oli viimeks laatikoita 70 joista parikymmentä tyhjeni muuttopäivänä ja siitä eteenpäin n.20kpl päivässä :)

Mitä? Pitääkö kodin olla "valmis"???
Vuosi sitten muutettu ja edelleen puuttu parista huoneesta verhot, keskimmäiseltä työpöytä, työhuoneesta hylly ja jotain lasten lelulaatikoita ei ole edes purettu.

Talossa yksi aikuinen, kaksi alakoululaista ja 5 v

Me ollaan muutettu 10 vuotta sitten "meidän unelma kotiin" Jossa rempataan sitten muka "kaikki" *NOT* Miestä saa patistaa ja patistaa, vi**u, mikä laiskuri! Oon ite tehny suurimman osan, mut kaikkea en osaa :/

Tavaroiden paikoilleen saaminen kesti kuukausia. Muutimme puoliksi remontointuun asuntoon ja olin puolivälissä raskaana ja mukana oli myös villi taapero. Meidän makkari oli remontoimatta muuttovaiheessa, sinne päästiin sentään ennen synnytystä siirtymään, sama juttu oli taaperon huoneen kanssa.

Tänään tulee vuosi kun muutin tähän lasten kanssa ja vieläkään ei ole valmista. Pari laatikkoa purkamatta, kaapeissa tavarat ihan hujan hajan, mun akvaario on edelleen eksällä ja mm. verhoja jne. sisustusjuttuja puuttuu.

pakatessa pahvilaatikoihin tehdään jo erottelua mikä menee minnekin ja kirjoitetaan laatikon päälle huone/paikka johon laatikon tavarat tulevat. Samalla valkataan mitkä menee kaatopaikalle, punaiselle ristille ja uuteen kotiin. Purkamisessa menee pari päivää.. Mies kokoaa kalusteet ja minä sijoitan tavarat paikoilleen. Lopullisesti tavarat ovat paikkansa löytäneet kuukauden aikana.

Helppoa kuin mikä.

[QUOTE="mie";24737838]Pari päivää. Kaksi aikuista ja yksi lapsi 6v.[/QUOTE]

näin viime muutossa. Edellisessä muutin yksin 2-vuotiaan kanssa ja la. muutin,niin su. oli kamat paikoillaan,kun lapsi tuli kotiin.

Me ollaan viimeksi muutettu kun on ollut yksi lapsi (6kk) muutamia päiviä meni tavaroiden purkamiseen. Nyt olemme muuttamassa ja lapsia 3 (2v. 5v. ja 7v.) Lisäksi olen yli puolivälin raskaana. Meinaan noudattaa jonkun jo kirjottamaa ohjetta että jo pakatessa turhat sälät pois ja pahvilaatikoihin merkki mihin huoneeseen joutavat. Muuttomiehet sitten tietävät minne niitä kantelee. Muutamme marraskuun lopulla ja toivon saavani kodin jouluksi kuntoon :)

Meillä menee max. muutama päivä,viimeks tais mennä kaks päivää,nyt tosin ku enskuussa muutetaan niin nuo kaksoset(1,5v) voi hieman hidastaa :D Mutta en osaa olla jos tavarat ei oo paikoillaan ja siks jo pakatessa laitetaan kaikki järjestykseen ja lajitellaan poisheitettävät ja nakataan ne turhat pois :)

Meillä meni tasan 2 viikkoa laatikoiden purkuun yms. Muutettiin 110 neliöön ja 4 henkeä. Lapset niin pieniä, että me kaksisteen tehtiin kaikki. Tosissaan ei sullottu kaappeihin tai kellariin kamoja, vaan jokaikinen esine järjestettiin paikoilleen. Suurin työ taisi olla keittiön tavaroissa, niitä laitettiin yhteensä 8 tuntia putkeen paikoilleen, siis yksi ihminen. Siihen meni yks kokonainen päivä siis.

samantien ,laitettiin uuteen asuntoon kamat paikalleen sitämukaan kun ne tuotiin, muutin pe ja su oli kämppä kunnossa. Seuraavan viikon ke tuli yökyläläisiä.
Olin raskaana 36viikolla ja esikko oli 6v.