Kun ostaa ihkauuden auton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä tyhmä kysymys....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä tyhmä kysymys....

Vieras
Niin onko niiden hinnat tasan ja just ne mitkä löytyy hinnastosta ja esitteistä? Onko niissä yhtään tinkivaraa. Käytetyissä autoissa on aina mutta eipä taida olla upouusissa vai olisko jollakulla jotain kokemusta aiheesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tyhmä kysymys....;22333362:
Niin onko niiden hinnat tasan ja just ne mitkä löytyy hinnastosta ja esitteistä? Onko niissä yhtään tinkivaraa. Käytetyissä autoissa on aina mutta eipä taida olla upouusissa vai olisko jollakulla jotain kokemusta aiheesta?

Saattaa niihin saada tingittyä jotain ekstraa päälle, mutta harvemmin kai listahinnasta saa alennusta. Itse sain talvirenkaat ns. kaupan päälle.

[QUOTE="joo";22333370]Yleensä maksat vielä vähän lisää jotta saat haluamasi varusteet, mm. lohkolämmitin ei useinkaan kuuluu automaattisesti hintaan.[/QUOTE]

Joo tuon toki tiesinkin. Ja varautunut olen kyllä ihan siihen listahintaan, mutta monesti vaan mitään alennuksia ei anneta ellei rohkene kysyä. Ajattelin vaan että kysyn niin nolaanko itseni ihan totaalisesti...

Auton listahinnassa on 3-10% tinkivaraa, riippuen mallisarjan iästä, kilpailutilanteesta, yms. Varusteissa ilmaa on sitten reilummin. Kannattaa pyytää tarjous useammasta eri liikkeistä ympäri Suomea.

[QUOTE="salla";22333420]jos sulla on vaihtoauto välirahassa on yleensä viilaamisen mahdollisuutta, lisäksi voi yrittää tinkiä kaupan päälle esim kuramattoa takakonttiin jne[/QUOTE]

Joo Toyota Korilla menee vaihdossa ja siitä on saatu ko liikkeestä yksi hinta-arvio. Tosin oston kohteena oli esittelyauto, ei ns pakasta vedetty. Jos kyselen muualta niin hinnat voivat poiketa vaikka ostettava auto on sama samoilla varusteilla????

Ostin juuri - naisimmeisenä - uposen uuden auton.
Luulen tehneeni hyvät kaupat.
Mene ja tiedä.
Hinta pompsahteli kyllä eestaas - itseasiassa myyjä antoi väärän hinnan ensin ja siihen viittaamalla luulen saaeeni hyvän diilin.
Omasta autosta sain eri liikkeissä hyvinkin vaihtelevan hinnan 4500 - 6400 e...
Eli summailevat varmaan aika tavalla.

Väliraha (tuli varustelua enemmälti kuin alunoerin sain tarjouksen) -
oli ensin 15100 - oikealla (maahantuojalla olevalla) varustelulla sitten 16700 - kauppahinta tuli 15650.
Vertailutarjouksen pyysin lähipaikkakunnalta - vanhan auton hyvitys sama kuin täälläkin - välirahaksi pyysi 18500.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt alkup;22333451:
Joo Toyota Korilla menee vaihdossa ja siitä on saatu ko liikkeestä yksi hinta-arvio. Tosin oston kohteena oli esittelyauto, ei ns pakasta vedetty. Jos kyselen muualta niin hinnat voivat poiketa vaikka ostettava auto on sama samoilla varusteilla????

kyllä. me ostettiin autoa, samalla vaihtoautolla kysyttiin tarjouksia useammasta liikkeestä uudesta autosta samat varusteet. autoliikkeiden tarjouksissa oli eroa useampia tuhansia muistaakseni n 3 500 euroa. siitä alkuperäisestä tarjouksesta saatiin vielä välirahaa pienennettyä kun ruvettiin "tosissaan" hieromaan kauppaa. lisäksi saatiin vielä kaupanpäällisiä.

Yhteistyössä