Kun rajaatte lasten peliaikaa rajaatteko myös omaa esim nettiaikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
Siinä se kysymys tuliki sit =)

Mä en oo rajannu neidin peliaikaa, ku en oo toistaseks kattonu sitä tarpeelliseks.
Toisinaan saattaa pelata useemman tunninki, varsinki jos joku uus peli :D ja sit saattaa taas mennä vaikka viikkoja ku ei koskekaan peleihinsä.

Omaa hömppää en myöskään rajaa.

Periaatteessa joo. Peliaika on 30 - 40 min./lapsi, varsinkin jos samaan aikaan haluavat pelata. Eka vuoron saa ensiksi kysynyt ja toinen odottaa kiltisti vuoroaan. Silloin kun ei ole molemmat yhtäaikaa jonossa, niin saavat pelata kauemminkin. Osa peleistäkin on sellaisia, että ei niissä oikein ehdi puolessa tunnissa kuin alkuun ja onhan se aika kurjaa lopettaa peli ihan kesken eikä johonkin järkevään kohtaan.

Itse kun ollaan vaimon kanssa sosiaalisia ihmisiä niin ne aika rajat tulevaisuudessa tulee olemaan ihan samaa luokkaa kuin itselläkin. Tosin kyllä siinä vaiheessa kun lapsi on kouluikäinen ja harrastuksia tulee, niin kyllä nettiä rajoitetaan sen mukaan JOS tarve vaatii. Lapsesta kun ei ruveta leipomaan pientä possua joka ei liiku mihinkään :D Kaikkea kohtuudella :) sitä on se vanhempana olo, jotta seurataan ja kasvatetaan lasta :D

Niin ja omaa nettiaikaa ei kauheesti tarvitse rajoittaa ;) Käytännössä ehdin surffailla näin aamuisin kun lapset katsoo lastareita ja sit iltpäivällä kun pienin nukkuu ja isommilla on pieni lepohetki. Iltaisin mies yleensä valtaa koneen eikä meillä ole läppäriä kakkoskoneena, ainkaan toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Periaatteessa joo. Peliaika on 30 - 40 min./lapsi, varsinkin jos samaan aikaan haluavat pelata. Eka vuoron saa ensiksi kysynyt ja toinen odottaa kiltisti vuoroaan. Silloin kun ei ole molemmat yhtäaikaa jonossa, niin saavat pelata kauemminkin. Osa peleistäkin on sellaisia, että ei niissä oikein ehdi puolessa tunnissa kuin alkuun ja onhan se aika kurjaa lopettaa peli ihan kesken eikä johonkin järkevään kohtaan.

Jos me ollaan lähdös johonki ja neiti pelaa niin pyrin ilmottamaan n. 30min ennen hänelle et oltais sit lähdös et pääsis sellaseen sopivaan kohtaan pelissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:
Itse kun ollaan vaimon kanssa sosiaalisia ihmisiä niin ne aika rajat tulevaisuudessa tulee olemaan ihan samaa luokkaa kuin itselläkin. Tosin kyllä siinä vaiheessa kun lapsi on kouluikäinen ja harrastuksia tulee, niin kyllä nettiä rajoitetaan sen mukaan JOS tarve vaatii. Lapsesta kun ei ruveta leipomaan pientä possua joka ei liiku mihinkään :D Kaikkea kohtuudella :) sitä on se vanhempana olo, jotta seurataan ja kasvatetaan lasta :D

No mun liikuntaa harrastava 10v. tyttö ei oo nettipossu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:

No mun liikuntaa harrastava 10v. tyttö ei oo nettipossu :D

Juuri näin :D :wave:

Ei ku eiks lasten peliaikaa just sen takii rajata, et pääsee itte sit koneelle. :o ;)

No joo, lapset ei saa paljoo pelailla, koska ne muuttuu siitä omituisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei ku eiks lasten peliaikaa just sen takii rajata, et pääsee itte sit koneelle. :o ;)

Mä en noilla konsoleilla pelaa ja tietokoneita on kaks joten ei tartte ittensä vuoks aikaa rajata :D

Mut joo mä tunnen myös muutamia lapsia jotka oikeesti muuttuu jos he saavat pelata usein. Omastani en ite oo huomannu muuttumista, mut joku toinen vois senki kyl huomata.

Mä en noilla konsoleilla pelaa ja tietokoneita on kaks joten ei tartte ittensä vuoks aikaa rajata :D

Mut joo mä tunnen myös muutamia lapsia jotka oikeesti muuttuu jos he saavat pelata usein. Omastani en ite oo huomannu muuttumista, mut joku toinen vois senki kyl huomata.

No lähinnä meillä muututaan kärttyiseksi ja sit alkaa se koneesta tappelu ja ohjainten repiminen. Ja sit toi meidän poika joka on muutenkin vähän erikoinen ja omissa maailmoissaan muuttuu semmoseks... no oudoksi, oudommaksi. Lasittunut katse ja tyhjä pää. :/

joku tunti silloin tällöin riittää sitälajia. :xmas:

No lähinnä meillä muututaan kärttyiseksi ja sit alkaa se koneesta tappelu ja ohjainten repiminen. Ja sit toi meidän poika joka on muutenkin vähän erikoinen ja omissa maailmoissaan muuttuu semmoseks... no oudoksi, oudommaksi. Lasittunut katse ja tyhjä pää. :/

joku tunti silloin tällöin riittää sitälajia. :xmas:

=)

Sulle on Yv

Kunhan ei ystävyyssuhteet ja koulunkäynti kärsi, niin eiköhän lapsi silloin saa olla sopivasti?
Minnen jaksa kello kädessä olla. Välillä käyn katsomassa, että mitä tekee koneella.

Yhteistyössä