Kun raskaus pelottaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marika

Vieras
Niin, mistä saisi apua siihen, että se raskausaika pelottaa aika lailla :/ kolmas lapsi olisi, jos siis tosissamme alamme mutta itselläni kummittelee toinen raskaus mielessä. Odotusaika oli viikoilta 17 asti aika tuskasta, henkisesti siis koska menettämisen pelko oli suuri. Supistelut tuli vaivaksi noilla viikoilla, myöhemmin niin ettei pystynyt mitään tekemään. Lääkärissä ravasin koko ajan ja ultrassa ja joka kerta pelkäsin pahinta. Aika kului toodella hitaasti sinne "turvallisille" viikoille ja se menettämisen pelko pysyi ihan loppuun asti. Tuota raskautta ennen siis oli km, viikoilla 11 joka todettiin ultrassa, se oli shokki ja luulen että tuon takia se pelko niin kovasti vaivasi tuossa seuraavassa raskaudessa.
Ihan kokonaan en viitsi vauvahaaveita tuon takia unohtaa ja jos olisi kuitenkin jotain apua saatavilla. Neuvolassa ei viimeksi juuri otettu huomioon pelkojani vaikka niistä kyllä kerroin.

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
pelkopolille voi pyytää lähetteen ennen raskautta ns. rausauden suunnittelukäynnille.. samalla voisit käydä edellisen raskauden tuntemuksia läpu

Otetaanko sinne itse yhteyttä vai kuinka toimii? Asun tampereella eikä oikein ole tietoa noista jutuista, pari vuotta ollaan asuttu täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja marika:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
pelkopolille voi pyytää lähetteen ennen raskautta ns. rausauden suunnittelukäynnille.. samalla voisit käydä edellisen raskauden tuntemuksia läpu

Otetaanko sinne itse yhteyttä vai kuinka toimii? Asun tampereella eikä oikein ole tietoa noista jutuista, pari vuotta ollaan asuttu täällä.

sä voisit ens alkuun varata ajan neuvola lääkärille, ni se tekee sulle lähetteen

Yhteistyössä