Kun tää kiertokulku EI mene oikein lapsen kannalta! *turhasta marisen joo*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävettää jo tiedän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävettää jo tiedän

Vieras
Mut kun mun poika, jos saa mummolta synttäri/joululahjaksi esim. pujottelu/hiihtosukset, rullikset/luistimet tms... niin nää automaattisesti annetaan mun siskon nuorimmalle, joka sit saa taas aivan uusia juttuja vaan itselleen. Mun lapsi ku saa jotain tämmöstä kierrätettävää kamaa, niin mummo muistaa sanoa, että pidä sitten hyvin, että **** saa käyttää niitä sun jälkeen.

Kaikki vanhat vaatteet annan kyllä ilomielin tälle pojalle, mut mua ottaa päähän tää lahjahomma, ihan hävetää itteenikin :(. Tyhmästi ja ahneesti ajateltu, mutta musta toi on väärin, ku toinen saa sit aina jotain extraa ku on ensin saanu meiltä ne, mitkä ois pitäny muutenki ostaa.

Hyvä, että osaat ajatuksias hävetä. Toinen saa uutta, toinen käytettyä ja sinä vaan mariset...Eihän ne nyt siitä huonone ne lahjat, että ne menee toiselle sun kakrun jälkeen. Taidat vaan kadehtia sitä muuta, mitä toinen saa. Lasketko rahassa mitä sinun lapsi ja toinen lapsi saa.
Meillä kierrätetään kaikki ilolla eteenpäin ja myös saadaan. Hyvin harvoin uutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Hyvä, että osaat ajatuksias hävetä. Toinen saa uutta, toinen käytettyä ja sinä vaan mariset...Eihän ne nyt siitä huonone ne lahjat, että ne menee toiselle sun kakrun jälkeen. Taidat vaan kadehtia sitä muuta, mitä toinen saa. Lasketko rahassa mitä sinun lapsi ja toinen lapsi saa.
Meillä kierrätetään kaikki ilolla eteenpäin ja myös saadaan. Hyvin harvoin uutta.

Lasken hyvinkin mitä kukanenkin saa. Omani saa uutena, toinen käytettynä ja sen saman rahasumman päälle vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:

Lasken hyvinkin mitä kukanenkin saa. Omani saa uutena, toinen käytettynä ja sen saman rahasumman päälle vielä.

Apua. Olet ahne. Mutta hyvä, että osaat hävetä. =)

No sun pojallasihan ne on eikä mummolla, kun jäävät pieneksi myy eteenpäin ja osta rahoilla pojalle jotain vaatetta tms. Miksi tuohon järjestelyyn pitää suostua jos se noin paljon nyppii?

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
No ajattele siltä kantilta että lapsesi saa kaikki uusia ja siskosi lapsi käytettyjä! Ei mahda tuntua kivalta :snotty:

Juu mut tästä esimerkinä... Mun lapselle esim ostettu suksipaketti n.300 euroa, joka menee seuraavana vuonna siskon lapselle. Siskon lapsi saa sen suksipaketin sijaan - ku meiltä sen sai ilmatteeksi- uuden pleikkarin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No sun pojallasihan ne on eikä mummolla, kun jäävät pieneksi myy eteenpäin ja osta rahoilla pojalle jotain vaatetta tms. Miksi tuohon järjestelyyn pitää suostua jos se noin paljon nyppii?

En minä niitä voi myydä, ku ne on ostettu kummallekin lapselle!

No ajattele siltä kantilta että lapsesi saa kaikki uusia ja siskosi lapsi käytettyjä! Ei mahda tuntua kivalta :snotty:

Juu mut tästä esimerkinä... Mun lapselle esim ostettu suksipaketti n.300 euroa, joka menee seuraavana vuonna siskon lapselle. Siskon lapsi saa sen suksipaketin sijaan - ku meiltä sen sai ilmatteeksi- uuden pleikkarin tms.

Sit pyydä pojallesi uusi pleikkari seuraavan kerran. Sitä tuskin vuoden päästä tarvitsee antaa siskon lapselle?

Siis siskon lapsi saa mummolta omat syntymäpäivälahjat ja sitten vielä päälle ne teidän lapsen lahjat käytettyinä?

Mitenhän tuon nyt ottaisi... Periaatteessa ei liene teidän lapselle merkitystä kun on kerta itse saanut omia tavaroitaan käyttää niin kauan kun niistä on hänelle iloa ollut, ihan käteväähän tuo kierrätys on. Mutta toisaalta kysymys on lapsen lahjoista ja vähän outoa jos mummo on heti penäämässä niitä eteenpäin, tavallaan siis antaa päivänsankarille ne vain lainaksi.

Sen ymmärrän että mummo vaikka ostaa tulevalle lapsenlapselleen rattaat tms ja silloin toivoo että ne annetaan kiertoon toiselle lapsenlapselle. Mutta yleisesti silti olettaisin että tuo kierrätysajatus lähtisi siitä lahjansaajan äidistä itsestään.

Mitäs luulet jos teille tulisi uusi lapsi, mahtaisiko mummo silloin siskon lapselle lahjoja ostaessaan edellyttää että ne annetaan kiertoon teille?

Siis sinun lapsesi syntymäpäivälahjat on oikesti ostettu serkuksille yhteisiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:

Sit pyydä pojallesi uusi pleikkari seuraavan kerran. Sitä tuskin vuoden päästä tarvitsee antaa siskon lapselle?

Mummo aina itse päättää mitä ostaa, ei voi kauheasti vaikuttaa. Mut pitää kokeilla joskus kun on mahdollisuus.

voisitko pyytää jotain sellaista, mikä ei mene vanhaksi tai pieneksi heti. -Esim joku taulu, muumiastiasto, vuosikortti heurekaan tms.- se heurekan vuosikortti tosin menee vanhaksi mutta eipä saa siskon lapsi sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Siis sinun lapsesi syntymäpäivälahjat on oikesti ostettu serkuksille yhteisiksi?

Sinä ymmärsit! Eli näin se menee meillä :/

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
myy ne sukset ensi kerralla ja sano, että sukset meni pieneksi, myin ne ja ostin rahoilla lapselleni uudet sukset.

Niin, voithan sanoa mummolle ettei tarvi ostaa mitään mitä ei ole tarkoitettu nimenomaan syntymäpäiväsankarille. Siis ettette ota vastaan enää näitä yhteislahjoja.

Onko muuten sattunut koskaan niin että lapsen lahja olisikin mennyt rikki ennen kiertoon pääsyä, miten mummo silloin reagoi?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
voisitko pyytää jotain sellaista, mikä ei mene vanhaksi tai pieneksi heti. -Esim joku taulu, muumiastiasto, vuosikortti heurekaan tms.- se heurekan vuosikortti tosin menee vanhaksi mutta eipä saa siskon lapsi sitä!

Niin, vaikka kortti uimahalliin tai johonkin muuhun harrastukseen?

Minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Ehkä hän osaisi itse pyytää mummolta jotain tuollaista lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
myy ne sukset ensi kerralla ja sano, että sukset meni pieneksi, myin ne ja ostin rahoilla lapselleni uudet sukset.

Niin, voithan sanoa mummolle ettei tarvi ostaa mitään mitä ei ole tarkoitettu nimenomaan syntymäpäiväsankarille. Siis ettette ota vastaan enää näitä yhteislahjoja.

Onko muuten sattunut koskaan niin että lapsen lahja olisikin mennyt rikki ennen kiertoon pääsyä, miten mummo silloin reagoi?

Ei ole mennyt rikki koskaan mitään noista lahjoista. Lapsi pitää niitä niin hyvin, kun mummo aina terottaa häntä pitämään hyvin, mikä onkin ihan oikein. Mua korpeaa vaan muu asia tässä eli se, kun ei se lahja kuiten hänelle ole. Hänen lahjansa menee kiertoon ja saa sitten serkkupoika jotain ihan muuta lisäksi samalla rahalla.

Sinä ymmärsit! Eli näin se menee meillä :/

Ompas tosiaan aika kurja homma.
Meillä meni perheen sisälä jotakuinkin näin... siis sain aina systerin vanhat ja kun vielä olin pienikokoinen niin systeri kun oli 5 vuotta vanhempi niin johan ne vaatteet ja muoti oli aikanas eläneet!
Pikkusen kiehahti aikanaan kun systeri kysyi kun odotti toita lastaan ja tahtoi sille hommaa uuden vaunut, että jos mä maksaisin niistä osan niin voisin sitten saada ne kun meille tulee niille käyttöä. Vedin sellaset herneet nenääni että!
Terveisiä vaan harmaa patakattila! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Niin, vaikka kortti uimahalliin tai johonkin muuhun harrastukseen?

Minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Ehkä hän osaisi itse pyytää mummolta jotain tuollaista lahjaksi.

11v on lapsi