Kun tekisi mieli muuttaa okt:oon, mutta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mies ei suostu. Minua oikein ahdistaa tämä tilanne. Meillä on ihan kiva rivariasunto, mutta haave okt:sta on vahva. Mies on varsinainen "peukalo keskellä kämmentä" -tyyppi. Mutta olisin valmis yhdessä investoimaan hyväkuntoiseen okt:oon. Ärsyttävä tilanne! Onko kukaan muu samassa tilanteessa?

Mä en suin surminkaan lähtis omakotitaloon. Ja vielä vähemmän, jos mies olisi tumpelo. Mikä sua siinä omakotitalossa niin viehättää? Minkä ikäiset lapset teillä on?

Minä lupasin hoitaa kaikki talonmiehen hommat :) Mutta kyllä omakotitalossa voi asua vaikka ei kaikkea osaa tehdä, maailma on täynnä osaavia ihmisiä. Niitä saa rahalla.

Kyllä nainen voi hoitaa taloa, miksi ei voisi. Miksi se on vain miehelle sopiva työ?

Mun mielestä kyse ei ole siitä, etteikö nainen voisi hoitaa omakotitaloa. Mun mielestä kyse on siitä, että omakotitalo (vaikka olisi hyväkuntoinen ostettaessa) on hyvin suuritöinen. Ja töiden teetättäminen ulkopuolisilla vie vaivaa ja rahaa, vaikka aikaa säästyisi. Mun mielestä pikkulapsivaiheessa ei kannata haikailla omakotitaloon, jos haluaa tehdä muutaki ku taloushommia. Siis tätä mieltä mä olen. Mä arvostan asumisen vaivattomuutta ja mukavuutta, varsinkin ku on pieniä huollettavana.

[QUOTE="vieras";22066141]Mun mielestä kyse ei ole siitä, etteikö nainen voisi hoitaa omakotitaloa. Mun mielestä kyse on siitä, että omakotitalo (vaikka olisi hyväkuntoinen ostettaessa) on hyvin suuritöinen. Ja töiden teetättäminen ulkopuolisilla vie vaivaa ja rahaa, vaikka aikaa säästyisi. Mun mielestä pikkulapsivaiheessa ei kannata haikailla omakotitaloon, jos haluaa tehdä muutaki ku taloushommia. Siis tätä mieltä mä olen. Mä arvostan asumisen vaivattomuutta ja mukavuutta, varsinkin ku on pieniä huollettavana.[/QUOTE]

Tarkoitatko kukaan ei voi muuttaa omakotitaloon vai mitä? Onhan talossa mies - se tehköön sitten taloushommia jos nainen tekee talohommia. En oo koskaan ajatellut että tästä tulisi niin paljon töitä..

Tarkoitatko kukaan ei voi muuttaa omakotitaloon vai mitä? Onhan talossa mies - se tehköön sitten taloushommia jos nainen tekee talohommia. En oo koskaan ajatellut että tästä tulisi niin paljon töitä..

Kai se joillain riippuu siitä miten paljon ovat tottuneet tekemään...itse kun olen maalaistalon kasvatti, tuntuu tää "normi"omakotitaloasuminen varsin leppoisalta eikä hommia liikaa ole. Vaikka iso tonttikin on...Vähän minkä kukakin kokee työläänä. Mä en osaa sillei ajatella; vuorotellen miehen kanssa hommia on tehty kun lapset oli pienempiä (ja yhteistä aikaakin oli). Nyt kun ovat isompia ovat mukana tekemässä...tai ainakin leikkimässä siinä liki. Meillä on vielä puulämmitys jonka moni kokee tosi vaikeana ja työläänä. Mä en. Mulle puiden teko, kantaminen ym on sama kuin toisille punttisali. Saan mennä hommiin itsekseni, mies katsoo lapsia. Ja totta totisesti hyvässä kunnossa olen; saman vartalon voi saada muullakin kuin puntilla ja spinningeissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22066402:
Mutta tuo edellyttää, että molemmat haluavat omakotitaloon.

Totta, kyllä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen pitää päästä. Mutta siitä olen eri mieltä, että vain siinä tapauksessa voi asua omakotitalossa, että mies on tuhattaituri...

Yhteistyössä