Kun toiselle ei voi sanoa mistään mitään, ei kestä mitään kritiikkiä ja ottaa kaiken kritiikkinä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Mistä se ihmisessä kertoo?

Tuorein esimerkki:
Meillä tippui naulakko seinästä ja samalla ruuvi raapaisi maalipintaan ison viillon.
Mies huomas tän ekana ja totes tyyliin "hei toi naulakko tippu", käveli paikalta ja jätti kaikki ne mukana tippuneet vaatteet lattialle niille sijoilleen ja käveli sohvalle.
Sanoin, että olishan ne vaatteet voinu nostaa sieltä lattialta?
Niin mies repes huutaan, että "on se nyt perkele kun toinen tulee kotiin niin heti se nalkutus alkaa!!!"
Ööööö...
Eiksen pitäs olla itsestäänselvää et jos esim.huomaa roskan lattialla, se nostetaan ylös ja viedään roskiin?
Jos vaatteet on tippunu naulakosta, ne nostetaan ylös sieltä lattialta?
jne.

Mies huutaa mulle kaikesta mitä sille sanon. Saatan sanoa, et vietkö ohikulkeissas sen pyyhkeen siitä oven päältä kodinhoitohuoneeseen? Niin siitäkin se saa pultit kun mä kokoajan jäkätän?!

Mitä helvettiä?!

Ehkä mun pitäs tosiaan NALKUTTAA, JÄKÄTTÄÄ ja RÄPÄTTÄÄ et mies huomais et mä en sitä tosiaan nyt tee!

Sinun on varmaan nyt huudettava takaisin. Tai ehkä kuiskattava,jotta hän joutuu pysähtymään kuullakseen.

Mutta miehesi on ymmärrettävä, että tuo huutamisenkulttuuri ei kuulu kotiinne ja että hänen on muutettava toimintaansa radikaalisti.

Meillä muuten sama mutta mies ei huuda vaan alkaa mököttää ja kyn kysyy et mikä on niin alkaa se kauhea: "Kun en hän KOSKAAN osaa MITÄÄN oikein". Mä sitten olen ihan ihmeissäni että mistä tää ny tuli... Ei jaksais tämmöstäkään.

no siisteyskäsitykset sikseen, musta tässä ei ole nyt kyse siitä?

musta on kiva puhua toiselle kauniisti ja kunnioittavasti: "voisitko viedä sen pyyhkeen mennessäsi?" :) kuulostaa paremmalta kun "ja taas toi pyyhe on tossa oven päällä, onko pakko levittää noita tavaroita ympäriinsä, nyt vie se pois sieltä heti!".

ilmeisesti sun tosiaan tarttee näyttää miehelle, mitä ne nalkutus jne tarkoittaa. en kehottaisi sijoittamaan tuollaiseen mieheen omia vuosia jos vielä on tilaisuus harkita. ellei siis pysäyttäminen auta.

jos se on noin puolustuskannalla eikä ymmärrä näytettynäkään, niin voit tietää että koko ajan se kerää sulle syntilistaa, ja siitä tulee jo yhdessä päivässä pitkä. lisäksi miehen elämä on hirvittävän stressaavaa, kun koko ajan pitää pelätä jäävänsä jättiläistossun alle.

toisaalta, oletko varma ettei sun äänessä ole semmoista tiettyä moralistista paheksunnan tai ylenkatseen vivahdetta? se osaa olla mahdottoman tuskastuttavaa, kun kuulee jonkun puhuvan niin. ja joillekin ihmisille jotka on kasvatettu suoraan puheeseen, on oikeasti parempi sanoa suht suoraan mitä ajattelee kuin nätisti.

No, minusta tuo olis ainakin ihan hirvittävän rasittavaa! Sympatiat ap:lle. Tuskinpa hänkään siellä lonkkaa päivät vetelee. Ja todellakin, koti on molempien vastuualuetta ja jos NAULAKKO TIPPUU SEINÄLTÄ, niin ei siinä kyllä vaan ohi sohvalle kävellä.Miehellä on joku muu stressin aihe,mitä ei osaa nyt kertoa/saa sanotuksi. Ap, ota puheeksi.

toisaalta, oletko varma ettei sun äänessä ole semmoista tiettyä moralistista paheksunnan tai ylenkatseen vivahdetta? se osaa olla mahdottoman tuskastuttavaa, kun kuulee jonkun puhuvan niin. ja joillekin ihmisille jotka on kasvatettu suoraan puheeseen, on oikeasti parempi sanoa suht suoraan mitä ajattelee kuin nätisti.

no olen kyllä ihan varma..
ja suoran puheen ihminen olen.
mut toinen vaan hermostuu kaikesta mitä sanon.
ei tarvii kun kysyä et "lähdetäänkö kauppaan?" niin toinen tiuskasee, että "no mihin sä mua siellä tarviit?!" öh, en mihinkään, mutta.......

mä en ansaitse tällasta kohtelua.

taaskin mies veti jotkut ihme hepulit kun kysyin siltä, että painaako sua joku? ja painu mitään sanomatta nukkumaan.
tossa se nyt kuorsaa ja mä en saa unta.....

Onko ap miehesi aina ollut tuollainen vai onko käytös lähiaikoina muuttunut?

aina se on vähän saamaton ollu ja sellanen et ei paljon puhu eikä pussaa, mutta tarpeeks kuitenkin että meillä meni oikein hyvin.
tää muutos on nyt tapahtunut ehkä vuoden sisään.
mitään erityistä ei ole tapahtunut meidän elämässä, mutta tiedän, että miehellä on tosi raskasta töissä.

olen miehelle sanonut, että sen täytyy kertoa syy mikä mättää tai me ei voida korjata sitä. mutta eihän sitä mikään vaivaa..........

äsken toivotin heille mukavaa päivää kun lapsen kanssa lähtivät ja mies tiuskas takas et "NO PÄIVÄÄ VAAN!"

tuntuu et tää kärjistyy päivä päivältä, tunti tunnilta, minuutti minuutilta ja sekunti sekunnilta.
mä en kohta voi sanoa täällä yhtään mitään.

Mulla OLI vähän samantyylinen EX. Ja siksi juuri on ex... Ei tuollaisen kanssa voi elää, kun teki mitä tahansa niin toisen ottaa sen kritiikkinä - siinä tulee itse vainoharhaiseksi, eikä uskalla kohta yskähtääkään kun toinen voi suuttua siitäkin ja luulla että vaikka matkit häntä, ja hän ottaa sen vittuiluna :E.

HUHHUH!

Jos työstressiä pukkaa niin ei tarvitsisi silti olla törkeä. Väistämättä tulee mieleen että kiukulle on nyt jokin muu syy... Toinen nainen??

Älä rupea paskasangoksi, ei tuollaista käytöstä jatketa ihmiselle jota rakastaa. Tai ainakin kerrotaan mikä mättää.. Ex piti tuollaista ja selvisi että oli paha olla kun oli pettänyt.

Tsemppiä. Toivon että asia selviää!

No meillä miestä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta onko se pyyhe oven päällä vai naulakossa, onko vaatteet lattialla tai kaapissa ja lojuuko tiskit olkkarin pöydällä. Eikä muokaan aina haittaa, mutta yleensä joo. Mua vituttaa kun se jättää kaiken ja sitä vituttaa kun olen koko ajan ohjaamassa ja pyytämässä sitä sun tätä. Sitä se vaan on, meidän avioelämä. Siis yksi osa-alue. Ei mikään suhde ole täydellinen.

Kerran mies aloitti minulle tuon huutamisen, saatiin kauhea riita pystyyn koska mähän en HUUTOA kuuntele. Linnoittauduin loppuillaksi makkariin. Istuin makkarissa joku 6 tuntia ennen kuin menin nukkumaan. :P seuraavana aamuna lähdin asioille mitään sanomatta ja takas tultuani linnoittauduin taas makkariin. Hetken päästä mies tuli makkariin ja se oli laittanut mulle aamupalan tarjottimelle ja pyysi anteeksi. Sen jälkeen meillä ei ole _huudettu_, vaikka edelleen se jättää kaiken ja mä naputan.

Yhteistyössä