kun tulee avioero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhavakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhavakkari

Vieras
nyt näyttää siltä että ero on edessä vaikken sitä haluaisikaan. mies tuli aamulla kotiin puoli kuudelta ja syy oli että oli vähän taksijonoa... ei mene enää läpi. päätin että viimeiseksi kerraksi sai nyt jäädä ja tavarat menee jakoon. käytännön asioita tässä olen tämän päivän miettinyt. jos toisen maksaa ulos talosta, niin mistä de hinta katsotaan?? meillä uusi talo ja velkaa tietysti ja en tiedä onko minulla mitään mahdollisuutta jäädä tähän lasten kanssa. velkaa talosta on kuitenkin alle puolet talon arvosta. osaako joku sanoa jotain?

muutenkin pelottaa arki lasten kanssa kolmistaan, lapset on 3 ja 5,5.

Talo arvioidaan (esim. kiinteistövälittäjä ), meillä oli exän kanssa kummallakin oma arvioija kun exä ei hyväksynyt mun valitsemaa.
Arvosta lasketaan pois velka ja sitten loppu menee jakoon.

Valitettavaa että teillekin kävi noin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Talo arvioidaan (esim. kiinteistövälittäjä ), meillä oli exän kanssa kummallakin oma arvioija kun exä ei hyväksynyt mun valitsemaa.

elikkä jos vaikka talon arvo on 200 000 ja velkaa 100 000. haluan maksaa miehen ulos tästä, mun on lunastettava se velka kokonaan omiin nimiin. ja maksettava miehelle kuinka paljon? ai miten niin pää vähän jumissa ...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:

elikkä jos vaikka talon arvo on 200 000 ja velkaa 100 000. haluan maksaa miehen ulos tästä, mun on lunastettava se velka kokonaan omiin nimiin. ja maksettava miehelle kuinka paljon? ai miten niin pää vähän jumissa ...

Maksat miehelle 50 tonnia ja koko laina sun nimiis. Toinen vaihtoehto on kuitata miehen elatusmaksut asunnonpuolikkaalla. Joku asiantuntija varmasti auttaa laskelmissa.

Velka jää sun nimiin ja joudut vielä maksamaan exälle 50 000?, eli lisälainaa joudut ottamaan.
Minä maksoin 90 luvulla mun exälle 140 000 mk, ja se oli silloin iso raha, sen takia makselen edelleen asuntovelkaa.

Sanompa vaan, että kyllä voi olla lauantaiyöllä taxijonoa ja jos on vielä mennyt grillin/pitserian kautta, niin voi mennä puoli kuuteen aamulla. Älkää ny ekana olko pihalle heittämässä, anna nyt sen edes asiansa sanoa!

Alkuperäinen kirjoittaja hopo:
Sanompa vaan, että kyllä voi olla lauantaiyöllä taxijonoa ja jos on vielä mennyt grillin/pitserian kautta, niin voi mennä puoli kuuteen aamulla. Älkää ny ekana olko pihalle heittämässä, anna nyt sen edes asiansa sanoa!

joo no tähän voin sanoa, että ei ollut eka kerta, ja on jäänyt myös rysän päältä kiinni. mutta luulin että menneet on selvitetty ja tavat on muuttunut, mutta tää aamu tuli ihan puskista! sillä ei ollut mitään muuta sanottavaa, kun että ei saanut taksia kun vasta puoli kuusi. ja tässä tuppukylässä edes pikkujouluaikaan ei tarvi noin kauan odotella. ei ollut yhtään viluissaan, vaikka oli nahkatakki auki nollakelissä muka 2 tuntia värjötelly. ja suu oli punaviinistä punanen, ja ei todellakaan juo ikinä viiniä yökerhossa! että tässä pari faktaa.

joo no tähän voin sanoa, että ei ollut eka kerta, ja on jäänyt myös rysän päältä kiinni. mutta luulin että menneet on selvitetty ja tavat on muuttunut, mutta tää aamu tuli ihan puskista! sillä ei ollut mitään muuta sanottavaa, kun että ei saanut taksia kun vasta puoli kuusi. ja tässä tuppukylässä edes pikkujouluaikaan ei tarvi noin kauan odotella. ei ollut yhtään viluissaan, vaikka oli nahkatakki auki nollakelissä muka 2 tuntia värjötelly. ja suu oli punaviinistä punanen, ja ei todellakaan juo ikinä viiniä yökerhossa! että tässä pari faktaa.

Ahaa, no siinätapauksessa heitä vesilintua :(

eikö tuosta elatusavusta osaa kukaan sanoa mitään? jos lapset on puoliksi niin silloin ei ilmeisesti kumpikaan maksa mitään? tarkoittaako puoliksi ajallisesti tasan puolet?

No ei tasan mene vaikka miten päin miettis, kyl viimestään 05 on kotona

Yhteistyössä