kun tuossa otin juustoraastetta pakasteesta spagttia varten, tuli mieleen

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
Eli kysymys siitä mitä tuollaisia ruuanlaittoa helpottavia juttuja käytät (itse koen että juustoraaste säästää aikaa ja sitä ei mene hukkaan niin kuin menisi jos itse raastaisi)
meille juustoraasteen lisäksi, viipaloidut ja suikaloidut perunat perunalaatikkoon ja kiusauksiin, kermavaahto valmiina purkista
Nuo äkkiä tuli mieleen mutta nyt spagetti kutsuu

Purkkitonnikalaa ja valmiskastikkeita (esim. Uncle Ben's ja valmiit tomaattisoseet). Joskus niitä pussiriisejä. Helpoin ateria ever: pussiriisiä ja jotain maustettua tonnikalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Eli kysymys siitä mitä tuollaisia ruuanlaittoa helpottavia juttuja käytät (itse koen että juustoraaste säästää aikaa ja sitä ei mene hukkaan niin kuin menisi jos itse raastaisi)
meille juustoraasteen lisäksi, viipaloidut ja suikaloidut perunat perunalaatikkoon ja kiusauksiin, kermavaahto valmiina purkista

No valmiit suikaloidut potut ihan ok, mut miten nii juustoo raastettaessa menee hukkaan??
ei mulla ainakaa...

Juustoraastetta, tomaattimurskaa, säilykepapuja ja -kikherneitä ( vaikka paremmalta maistuu, jos liottaa ja keittää pavut itse )... noi nyt tuli ekana mieleeni.

Alkuperäinen kirjoittaja as:

No valmiit suikaloidut potut ihan ok, mut miten nii juustoo raastettaessa menee hukkaan??
ei mulla ainakaa...

rippuu raastatko millaisella raastimella ja syötkö itse ne kantapalat mitä jää. toki sen tuollaisen itseraastetunkin juuston tähteet voi pakastaa. ja kun on valmista juustoraastetta pakkasessa niin sieltä on helppo ja nopea ottaa sitä pienikin määrä johonkin

Alkuperäinen kirjoittaja as:

ei mulla ainakaa...

rippuu raastatko millaisella raastimella ja syötkö itse ne kantapalat mitä jää. toki sen tuollaisen itseraastetunkin juuston tähteet voi pakastaa. ja kun on valmista juustoraastetta pakkasessa niin sieltä on helppo ja nopea ottaa sitä pienikin määrä johonkin

miksi raastamisesta jää kantapala? ei mulla jää, raastan loppuun asti.

Juustoraaste tulee ostettu pussissa kun oon vaan niin laiska raastaa sitä.. :p tomaattimurskaa, valmiita "lisää vain jauheliha" höttöjä sillön tällön..Perunasipulisekoitus..Noi nyt tuli äkkisältää mieleen..

En oikeestaan mitään, karppi kun olen, niin en syö valmisruokaa vaan valmistan aina kaiken itse. Marinoimaton liha ja kerma ja mausteet, siitä tulee aina hyvää. Pakastevihanneksia käytän tosin talvella. Säästyy aikaa ja luontoa kun ei tartte ostaa kalliita kasvihuoneessa kasvatettuja kotimaisia tai kaukaalta tuotuja ulkomaisia...

Yhteistyössä