kun vaipat jää pois...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rusina82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rusina82

Jäsen
10.02.2005
531
0
16
oletteko miten pitkään käyttäny päivällä uni ja yövaippoja jos muuten kuivana pysyy?
entä jos ulos lähtö, pihalle/kauppaa/kylää missä ei välttämättä ole pottaa, ni laitatteko vaipan suosiolla vai kasan varavaatteita mukaan vai jopa oman potan?
tyttö on nyt sisäkuivana olla 2vk ja aamu oltiin pihalla ilman vaippaa ja hyvin meni, mut jännittää aina nuo kauppareissut et joko uskaltas ilman vaippaa lähtee... kuitenkin tekee vaippaan jos sen laittaa...
kokemuksia ja neuvoja kysyy hän :saint:

Pitääkin ihan miettiä et mites tuon esikoisen kanssa oli. Meillä oli vielä aika pitkään ulkona/kaupassa/kylässä vaippa, mut jotenkin se vaan jäi pois. Pakkohan sitä oli rupee jättämään pois. Kävi usein kotona ennen lähtöä pissillä niin pystyi sitten olemaan ulkona/kaupassa/kylässä sen ajan ja kylässähän muistuteltiin vähän väliä. Siellä oli usein varavaatteet mukana.

yövaippa jäi päivä vaipan jätöstä joskus n. kk kuluttua pois. Se unohtui kerran laittaa yöksi niin siitä lähti. Päivävaippa taidettiin kyllä ottaa jo aikaisemmin, kun ei kuitenkaan pitkiä päikkäreitä nukkunut. Tästä on kohta n. 11kk aikaa ja 2 kertaa käynyt vahinko yöllä. :)

Sitäkin olen nähnyt että esim. pihalla ollut rattaiden kyydissä oma potta mukana. Ainakin tytöllä. Pojallahan tuo pihalla pissiminen onkin helpompaa.

Olikohan yhtään apuja. :)

Yövaippa on sillai eri juttu kuin päivävaippa, että yökuivana pysymiseen täytyy olla hormonaalisesti valmis, sitä ei voi opetella. Siksi ainoa keino on kokeilla: jos on useana yönä kuiva vaippa, tai nousee itse pissalle, lapsi on siihen valmis. Meidän kuopus jätti just pois päivävaipan ja melkein samantien yövaipan, mutta esikolla näiden kahden vlillä oli pari-kolme kuukautta. Pitkillä ajomatkoilla olen laittanut vaipan jonkin aikaa.

Mä otin 1.5 veeltä päivävaipan pois, pari päivää kuljettiin rätti kädessä ja sit poika oppi käymään pöntöllä =) Yövaipasta päästiin eroon vasta 4 vuotiaana..

tyttö on nyt 2v6kk ja kuukaus sitte alko kertoo et pissi tulee, siihen asti keväästä vaan istuttiin ja luki kirjoja potalla. eli sit vasta ku hoksas millon pissihätä pottaa tuli jotain ei ennen... ja nyt on ollu tosiaan pikkuhousuissa tän 2vk, oli viel niin et ku sen yhden päivän muisti sanoa et pissi tulee ni lupasin et nyt käydään ostamassa pikkuhousuja ni sai valita mieleiset ja mielummin laittaa ne nyt sit ku vaipan :heart:
ihan turhaa sitä ite hermoilee, näköjään ne ite osaa sit tosiaan kertoo millon ovat valmiita :whistle:

No mä jätin heti kaikki vaipat pois, viikon sisään oppi siis yökuivaksikin. Eli ei ollut päikkäreillä eikä reissuillakaan vaippaa, mun mielestä se vaan sotkee lapsen ajatuksia, että välillä "saa" pissiä housuun ja välillä ei.

Niin ja poika tuolloin 2 v 1 kk.

Yhteistyössä