kun vauva ei suostu syömään pullosta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauvani on saanut alusta asti lisämaitoa pullosta. Kuitenkin tässä parin viikon ajan rintamaito on riittänyt pelkästään eikä lisämaitoa enää oo tarvittu. Nyt maidon tulo on jostain syystä taas hiipunut ja huomaa ettei maito riitä. Vauva ei kuitenkaan suostu enää syömään pullosta. Saa hirveet raivarit jos yrittää antaa pullosta. Tissin vaan huolii ja sitten raivotaan sitä kun sieltä ei tule mitään.
Oon ihan ihmeissäni että mitä teen..

oletko koittanut että joku muu antaa siitä pullosta etkä sinä?Meillä esikoinen ei koskaan suostunut juomaan pullosta.kakkonen juo vain jos joku muu antaa eli ei äiti.Esikoista aloitin sitten jo tosi aikasessa vaiheessa antamaan sitä maitoa mukista ja meillä oppi tosi äkkiä juomaan siitä.

minkä ikäinen vauvasi on? Aikaajoin rintamaito "tuntuu loppuvan/hiipuvan" kyse on silloin mitä ilmeisimmin siitä, että kysyntä on kovempi kuin tarjonta. Vauvalla on kyky "tilata" maitoa vastaamaan omiin tarpeisiinsa, joten rintamaitoa on kohta luvassa runsaammin. Mistä päättelet että maitosi on hiipumassa? Anna vauvan imeä rintaa niin usein kuin hän haluaa, "maitotilaus menee silloin perille".

Vauva on 4kk. Koko ajan on rinnalla mutta sitten raivoaa kun maitoa ei tule. Olen yrittänyt myös pumpata mutta ei sieltä vaan enää tule mitään vauvan syönnin jälkeen. Ja vauva jää nälkäiseksi aina. Yölläkin pitää saada tissiä ½ tunnin välein. Alan olla aika väsynyt.

Onko tota jo kauan jatkunu? Onko vauvan paino noussu ihan normaalisti? Onko tissillä hiljaa vai raivoaako koko ajan? Olisko vaan läheisyyden kaipuu vai oikeen nälkä? Joskus jos vauva on liian nälkäinen ei se jaksa edes keskittyä syömiseen. Mitä jos ottaisit rinnalla ja tarjoaisit ikään kun "salaa pullosta tai tiputtaisit pullosta maitoa suuhun? Uskon että olet väsynyt ja vauvan itku on raastavaa varsinkin kun siihen ei ymmärrä syytä. Halit sulle ja koita jaksaa. Soita vaikka neuvolaan huomenna ja kysy neuvoa sieltä. Tai Synnytys sairaalaasi. He ovat imetyksen ammattilaisia tavallaan :0)

Juothan vettä itse paljon? olet myös varmaan väsynyt,niin sekin vähentää maidon tuotantoa. Pidä ensi yö lapsi tissillä koko ajan...jos vaikka maidoneritys heräisi taas.
Kokeile juottaa maitoa mukin reunasta,meidän kuopus oppi juomaan vähän alta puolen vuoden mukin reunasta vettä...

Yritän kyllä juoda itse paljon.
Tätä on jatkunut nyt viikon verran. Painon mittausta ei oo ollut nyt. Syö aina niin kauan kuin maitoa vaan tulee ja sitten alkaa raivoaminen kun loppuu. Vaihdan toiseen tissiin ja taas syö ahnaasti ja sitten lopulta raivoaa. Kyllä mä uskon että sillä on oikeesti nälkä eikä vaan läheisyyden kaipuuta.

Yhteistyössä