kun vauva syntyy ja mies jää isyyslomalle niin entäs esikoinen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettele vaan:
Hoidossa on ne kaverit joiden kanssa leikkiä. Äiti kun ei vauvan ja kodin hoidolta juuri leikkimään krkiä.
Tiedän aika monta äitiä jotka kyllä ehtii leikkimäänkin vaikka hoitavat kodin ja vauvan. Mutta eihän kaikki oel tietenkään samanlaisia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
ja kotona oleva lapsi ei tarvitse yhtä tiukkaa rytmiä kuin hoidossa oleva. Saa ihan rauhassa aamulla katsoa muumilaaksot ja pikkukakkoset samalla kun äiti imettää vauvaa. Saapi rauhassa olla yökkäreissä vaikka puoleen päivään jne. Kyllä lapsi osaa nauttia siitäkin, että saa olla rauhassa.

Jaa... Kyllä meillä ainakin rytmi pitää olla lasten kanssa koko ajan. Kesällä löysempi mutta muuten kyllä. Eihän siinä arkea saa mitenkään pyöritettyä jos ei oo rytmiä.

Ja meillä lapset 3,5v ja 4,5v ovat tarhassa 10pv/kk vaikka minä olen kotoan vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis häh :O Vieks jotku toisen/set lapsensa hoitoon jos on vauvan kans kotona???

tää on kaksipiippuinen juttu, tiedän.
itse perustelen meidän perheen valintaa sillä, että esikoinen on jo 5-vuotias -ensi vuonna jo eskarilainen- ja minusta hän tarvitsee ja hänelle tekee hyvää olla päiväkodissa nuo 12päivää per kk. on aloittanut päiväkoteilun 3-vuotiaana minun palattuani opiskelemaan ja sittemmin töihin. nyt meille on tulossa toinen muksu ja suunnitelmana on olla kotona tämän kanssa ensi syksyyn ja sitten takaisin työelämään.en näe syytä keskeyttää esikoisen päiväkoteilua tuoksi ajaksi. ensi kesän esikoinen on kuitenkin kotona lomalla ja on muutenkin lomat pois hoidosta.

Entäs jos ajattelet asian siten, että koska lapsen on kuitenkin mentävä ensi vuonna esikouluun, niin eikö olisi hänelle hyväksi, että saisi nauttia rauhassa kotona olosta, kun ei ole vielä pakko sinne hoitoon mennä. Eikös se ole vanhemmillekin raskaampaa viedä lapsi hoitoon, jos vaikka vauvan rytmi on sellainen, että nukkuu justiinsa silloin, kun olisit viemässä esikoista hoitoon???

Alkuperäinen kirjoittaja oiva:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettele vaan:
Hoidossa on ne kaverit joiden kanssa leikkiä. Äiti kun ei vauvan ja kodin hoidolta juuri leikkimään krkiä.
Tiedän aika monta äitiä jotka kyllä ehtii leikkimäänkin vaikka hoitavat kodin ja vauvan. Mutta eihän kaikki oel tietenkään samanlaisia. :D

kyllä mäkin varmaan ehdin, mutta en jaksa uskoo, että äidin seura aina riittää tuolle 5-vuotiaalle..
joku ehdotti esim.srk-kerhoa tmv. hyvä idea, mutta aika harvoin niissäkään on enää ketään samanikäisiä lapsia.. viiden vanhat tuppaa olemaan päiväkodeissa jo ( tms ). samaten tuolla leikkareilla on hyvin pitkälti pienempiä lapsia vain.
tokihan meillä on ystäviä joilla on lapsia, mutta yllättävää.. heistäkin suurin osa on työelämässä päivät ja lapset hoidossa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
ja kotona oleva lapsi ei tarvitse yhtä tiukkaa rytmiä kuin hoidossa oleva. Saa ihan rauhassa aamulla katsoa muumilaaksot ja pikkukakkoset samalla kun äiti imettää vauvaa. Saapi rauhassa olla yökkäreissä vaikka puoleen päivään jne. Kyllä lapsi osaa nauttia siitäkin, että saa olla rauhassa.

Jaa... Kyllä meillä ainakin rytmi pitää olla lasten kanssa koko ajan. Kesällä löysempi mutta muuten kyllä. Eihän siinä arkea saa mitenkään pyöritettyä jos ei oo rytmiä.

Ja meillä lapset 3,5v ja 4,5v ovat tarhassa 10pv/kk vaikka minä olen kotoan vauvan kanssa.

Mulla on kolme pientä tyttöä ja neljäs tulossa. Ehkä en ole sitten ihan tavanomainen äiti, mutta en näe tätä rytmitystä niin tärkeänä. Siis meilläkin on toki rytmi, mutta siinä on varaa joustaa...tai aijemmin oli. Nytkun lapset on hoidossa niinä päiviä kun olen töissä, niin harmittaa kovasti kun ei ole enää semmoista rentoa. Lapsetkin nauttivat kovasti siitä, kun aina aamulla mietittiin, että mitäs kivaa tänään tehdään.....Nyt ne ajat ovat ainakin hetkeksi ohi.

Yhteistyössä