Kun vauvakuume on oikein voimakas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Unelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Unelma"

Vieras
niin moni täällä varmaan tietää että se vie ajatukset ja joskus tuntuu että järjenkin :D

Meillä on jo 3 lasta ja neljäs on toiveissa. Nuorin on vuoden ja minä tahtoisin jo jättää ehkäisyn pois mutta mies on se järjenääni joka sanoo että ensin pitäisi tehdä syksyksi varattu etelänloma.
Ja perustelikin asian oikein järkevästi - ei halua että tulee mitään komplikaatioita, keskenmenoa tms. reissussa.

Minä taas koetin sanoa että kai sen ehkäisyn voisi jättää pois jo nyt kun en ole koskaan tullut raskaaksi kertarysäyksellä vaan raskautuminen on vaatinut 6kk-2v yritystä. Enkä ole ollut mitenkään keskenmenoille taipuvainen myöskään. Ikinä ei ole keskenmenoa ollut, ellei sitten toista yrittäessä kun kuukautiset tuli erittäin runsaina ja kivuliaina kerran.

Onko muita joilla vauvakuume on polttava? Eli kohtalotovereita :)

Vauvakuume on VALTAVA. Ja siitä kärsin henkisesti että fyysisesti. Aina kun kuulen muiden raskausuutisia niin tunnen kuinka pala nousee kurkkuun ja tekee pahaa. Mieli tekee oksentaa. Se tunne on hirveä. Kun näen raskaana olevia isomahaisia niin välillä mielen valtaa kamala mustasukkaisuus ja katkeruus ja toivon että he eivät saisi niitä vauvoja syliinsä asti... :( Miksi me emme lasta saa ja muut saavat? Muut saa monia lapsia sinä aikana kun me yritämme. Mies on laittamassa hanskoja tiskiin kun ei kestä enään odotusta. Eikä minua. Olen muuttunut aikamoiseksi hirviöksi... Ruoka ei ole maistunut yli vuoteen kunnolla. Herkut sitäkin enemmän. Jos en olisi tähän sitoutunut 100% niin vetäisin joka ilta kännit...

Alkuperäinen kirjoittaja eiäiti;23810731:
Vauvakuume on VALTAVA. Ja siitä kärsin henkisesti että fyysisesti. Aina kun kuulen muiden raskausuutisia niin tunnen kuinka pala nousee kurkkuun ja tekee pahaa. Mieli tekee oksentaa. Se tunne on hirveä. Kun näen raskaana olevia isomahaisia niin välillä mielen valtaa kamala mustasukkaisuus ja katkeruus ja toivon että he eivät saisi niitä vauvoja syliinsä asti... :( Miksi me emme lasta saa ja muut saavat? Muut saa monia lapsia sinä aikana kun me yritämme. Mies on laittamassa hanskoja tiskiin kun ei kestä enään odotusta. Eikä minua. Olen muuttunut aikamoiseksi hirviöksi... Ruoka ei ole maistunut yli vuoteen kunnolla. Herkut sitäkin enemmän. Jos en olisi tähän sitoutunut 100% niin vetäisin joka ilta kännit...

Suosittelen pitämään "vapaa iltaa" nyt tuosta kaikesta. Hyvä se on välillä vetästäkin ne kännit ja vaikka yhdessä! saatte muutakin ajateltavaa, vaikka tiedän, että vauvakuume on jatkuvasti siellä mielen pohjukoissa vaikka kuin yrittäis muuta tehdä. Jos asia alkaa liikaa vaikuttamaan elämäänne, mielenterveys ja parisuhde kärsii. Yleensähän käykin niin, että kun päättää ns luovuttaa, niin kohta jo näkyykin plussa testissä :)

tsemppiä molemmille terv kuumeilija myös!

Yhteistyössä