Kun vauvan liikkeet mahassa sattuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viikkoja 33 ja alkaa olla niin tukalaa.. Vauva on tosi kova liikkumaan, vielä vähän aikaa sitten nuo jotkut liikkeet tuntui lähinä hiukan ilkeältä muljahtelulta, mutta nyt nuo sattuu. Vauva ei siis varsinaisesti potki mihinkään, vaan työntää peppuaan taikka päätään suoraan mahasta ylöpäin siten, että mahalle nousee tosi iso kumpare, siinä vauva sitten aikansa puskee täysillä ja samalla alapäähän tunkee päätänsä/peppuaan (en ole varma kummin päin n nyt tuolla). Navan kohdalla tuntuu siis tosi ilkeää muljahtelua ja tuota puskemista ja alhaalla vihlontaa. Ja nuo sattuu aika reippaasti. Muina päivinä ei ole näin kipeää tehnyt.. onko muilla liikkeet tuntuneet ikpeiltä? Supisteluita ei juurikaan ole.

meillä on kanssa yksi lapsista harrastanut tuota masussa. tuntui kuin hän olisi jaloilla painanut selkärankaan oikein kunnolla ja työntänyt selkäänsä läpi vatsa nahasta ja muistan kyllä kuinka tuo sattui. vatsa oli silloin ihan kuin kolmio ylöspäin ja tuntui että kohta repee vatta nahka.

Mulla sattu kans loppu raskaudesta ton tyttären pyörähykset, punkeemiset ja potkut. Rv 35 lähtien oli pää lähtökuopissa. Työnsi jalkojaan kylkikaariin ja oikein pungersi niitä. Istuvilteen kun, oli niin, sattu ihan hirveesti ja oli pakko nousta sillon vähän jalottelemaan. Navan kohalta venytteli takapuolellaan nahkaa ja korkeintaan kiristeli. Tosta Rv 35 lähtien mulla oli liikkuminen todella vaikeeta, tytön pää paino alapäätä ilkeesti, ennen aikaset supistukset alko Rv 30 ja saikulle jäin Rv 31 ja määrättiin lepoon ja piti ottaa rauhallisesti. Viikon saikku kun oli ohi, niin supistukset jatku ja jäinkin sit ennen aikojaan äitiyslomalle. Koko aika seurattiin verenpainetta, virtsaa ja turvotuksia. Olin siinä rajalla että, oli raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Onneks mitään sellasta ei ollu. Tytär synty Rv 39+2 ja tyttö liikku viä synnytys hetkelläki. Kätilö vaan sano synnytys salissa että, tuntuu olevan vauvalla kova hinku päästä mahasta pois, kun tuntuu jytkyvän aikalailla :D. Tytär oli kova liikuskelee, enkä tarvinnu etes sitä liikeseuranta lappuakaan. On kova liikkuja nyttenkin, täyttää tiistaina 1v ja hyvä jos muutaman kymmenen minuuttia jaksaa paikoillaan olla, oikee ikiliikkuja ja jatkuvasti kohnaamassa jonnekkin :D

Joo sattui mullakin,MUTTA:
jos on suolistovaivaa /ilmavaivoja tm,sattuu oikeasti! Mulla oli jopa viikon kauheat kivut ennen kuin älysin mennä neuvolaan,sieltä ohjeistivat että kyllä on vika suolistossa,eli kaikki vauvan potkut sattuivat ärtyneisiin suoliin tms.
Ruokavaliolla meni ohi päivässä!

[QUOTE="tytti";23398998]Kyllä monilla vauvan liikkeet sattuvat. Lapsen liikkuminen vähenee raskauden loppua kohti kun tila vähenee, sitten pitäisi helpottaa...[/QUOTE]

Vaan ei jos on paljon lapsivettä. Silloin pystyy ihan olan takaa potkimaan vielä myöhemminkin
Nimim. Toista samanlaista ootellessa, kylkiluu jomottaen...

Mulla oli liian vähän lapsivettä jostain Rv 35 lähtien ja valittelin tosi usein neuvolassa kun kaikki vauvan liikkeet sattuu niin älyttömän paljon. Neuvolan täti ei ottanut siihen mitään kantaa, ajatteli kai että mulla on niin matala kipukynnys että siksi valitan. No jouduin sit Rv 40 +3 äitiyspolille kun turposin ihan älyttömästi ja kärsin kovista päänsäryistä ja siellä sit ultrasivat ja meinasivat passittaa mut takasin kotiin mutta juuri kun oltiin lähdössä niin peruivat sen kun olivatkin huomanneet kuvissa että ei oo lapsivettä enää ollenkaan. Siitä sit käynnistely-yritysten jälkeen hätäsektioon. Synnytyslääkäri totesi mille jälkeenpäin että ei ollut ihme että vauvan liikkeet sattui kun kohdussa oli enää vihertävää liejua. Se lapsivesi oli pikkuhiljaa tihkunut pois.

Yhteistyössä