Kunnalliselle gynekologille ei pääse!!??

  • Viestiketjun aloittaja turhautunut223
  • Ensimmäinen viesti
turhautunut223
Käytän e-pillereitä ja suositus on käydä joka vuosi gynekologilla tarkastamassa alapäänsä.Yksitysellä maksaa aika paljon ja olen vielä opiskelija.Joten rahaa ei juuri ole ylimääräiseen.
Soitin tänään naistentautien poliklinikalle ja sieltä vastattiin että sä tarvitset lähetteen.Kysyin heiltä että kai naisen tarvitsee päästä gynekologille joka vuosi kun käyttää e-pillereitä ja vaikka ei käyttäisi ni olisi mukavaa tietää että siellä on kaikki hyvin.Vastaus oli että mene joko yksityselle tai yleislääkärille.

Eli joku yleislääkäri tutkii nykyään kaiken ja tietää kaiken.Huhuh sanon minä.Naisilla pitäisi olla oikeus mennä gynekologille eikä yleislääkärille.
Lähetettä ei saa noin vaan eli joudunko nyt sitten valehtelemaan yleislääkärille jotta saisin lähetteen?
Ekana jonotan yleislääkärille ja sitten vielä gynekologille.Aivan käsittämätöntä.Miksi me sitten maksetaan jos ei saada edes erikoislääkärille aikaa?Jos haluan perustarkastuksen ni ottaako yleislääkäri papa-kokeenkin ja tutkii ultralla?Vai hipelöidäänkö vaan sormilla ja sanotaan että "joo kaikki hyvin ei syöpää yms muutkosia".

Joten mitä te palstalaiset neuvotte tekemään?
 
Näin se on ollut
Käytän e-pillereitä ja suositus on käydä joka vuosi gynekologilla tarkastamassa alapäänsä.Yksitysellä maksaa aika paljon ja olen vielä opiskelija.Joten rahaa ei juuri ole ylimääräiseen.
Soitin tänään naistentautien poliklinikalle ja sieltä vastattiin että sä tarvitset lähetteen.Kysyin heiltä että kai naisen tarvitsee päästä gynekologille joka vuosi kun käyttää e-pillereitä ja vaikka ei käyttäisi ni olisi mukavaa tietää että siellä on kaikki hyvin.Vastaus oli että mene joko yksityselle tai yleislääkärille.

Eli joku yleislääkäri tutkii nykyään kaiken ja tietää kaiken.Huhuh sanon minä.Naisilla pitäisi olla oikeus mennä gynekologille eikä yleislääkärille.