Kunnalliselle gynekologille ei pääse!!??

  • Viestiketjun aloittaja turhautunut223
  • Ensimmäinen viesti
-!-
No, nettiin näkyy olevan kuitenkin varaa. Vai käytätkö kirjaston /vastt konetta?
Kuuluu vuokraan 2 meganen. Jos et tiedä niin ei köyhät hoitoon pääse enää etes hullujenhuoneelle. Se on kuule käveltävä pää kainanossa sairaalaan ja huikattava ovelta että kävipä köpäsesti. On jo vähän myöhästä auttaa, mutta tulin kummiski.
 
Viimeksi muokattu:
Rajoitetut resurssit
Kuuluu vuokraan 2 meganen. Jos et tiedä niin ei köyhät hoitoon pääse enää etes hullujenhuoneelle. Se on kuule käveltävä pää kainanossa sairaalaan ja huikattava ovelta että kävipä köpäsesti. On jo vähän myöhästä auttaa, mutta tulin kummiski.
Mitä siitä tulisi, jos terveet naiset täyttäisivät naistetautien poliklinikan, ei mitään. Ne vakavasti sairaat jäisivät pitkään jonoon.Pelkkkä oma halu ei riitä erikoissairaanhoitoon. Miksi sinun tulisi saada erikoiskohtelu. Jos menet vain omasta halusta, niin maksat enemmän kuten me muut.
 
Viimeksi muokattu:
eiei
Käytän e-pillereitä ja suositus on käydä joka vuosi gynekologilla tarkastamassa alapäänsä.Yksitysellä maksaa aika paljon ja olen vielä opiskelija.Joten rahaa ei juuri ole ylimääräiseen.
Soitin tänään naistentautien poliklinikalle ja sieltä vastattiin että sä tarvitset lähetteen.Kysyin heiltä että kai naisen tarvitsee päästä gynekologille joka vuosi kun käyttää e-pillereitä ja vaikka ei käyttäisi ni olisi mukavaa tietää että siellä on kaikki hyvin.Vastaus oli että mene joko yksityselle tai yleislääkärille.

Eli joku yleislääkäri tutkii nykyään kaiken ja tietää kaiken.Huhuh sanon minä.Naisilla pitäisi olla oikeus mennä gynekologille eikä yleislääkärille.
Lähetettä ei saa noin vaan eli joudunko nyt sitten valehtelemaan yleislääkärille jotta saisin lähetteen?
Ekana jonotan yleislääkärille ja sitten vielä gynekologille.Aivan käsittämätöntä.Miksi me sitten maksetaan jos ei saada edes erikoislääkärille aikaa?Jos haluan perustarkastuksen ni ottaako yleislääkäri papa-kokeenkin ja tutkii ultralla?Vai hipelöidäänkö vaan sormilla ja sanotaan että "joo kaikki hyvin ei syöpää yms muutkosia".

Joten mitä te palstalaiset neuvotte tekemään?
Ei sentään noin eli ei siellä kunnangynellä ITSE kukaan tarkasta alapäätään, kuten kirjoitat.
En ole käyttänyt tuota, vaan käyn yksityisellä.
Kyllä se on lääkäri joka tekee gynekologisen tutkimuksen, ei potilas.
Terveyskeskuspalveluihin ei kuulu erikoislääkärin palvelut. Eihän se terveyskeskusmaksu ole edes kovin korkea, kait sen nyt jaksaa maksaa? Mitään ilmaista palvelua ei muuten ole. Eli jos et itse halua maksaa jostain, sen maksaa joku muu eli veronmaksajat.
 
Viimeksi muokattu:
komppaan
Ei kai nyt veronmaksajien rahoilla täysin terveitä ihmisiä ruveta käyttämään erikoislääkärillä! Olet itse valinnut ehkäisymuodoksi e-pillerit ja siksi asiaan kuuluvat rutiinitsekkaukset kuuluvat sinun itse hoidettaviksi.

Jos mitään vaivoja ei ole, en näe syytä miksi pitäisi käydä värkkejään näyttämässä kenellekään. Eihän ihminen käy rutiininomaisesti vaikkapa korvalääkärissäkään, tai aivokuvauksissa. Jos sinusta on mukava tietää että kaikki on hyvin, varmaan voit maksaa siitä mukavuudesta ihan itse tai sitten tyytyä yleislääkäriin.

Oma gyneni sanoi viimeksi että voin ihan hyvin käydä vaikkapa kerran kahdessa vuodessa jollei mitään pulmia ilmene siinä välissä. Ja maksan muuten tuon itse, aina olen maksanut itse.

Jo on aikoihin eletty, kun nykynuoriso vaatii kaiken ja ihan ilmaiseksi. Mikään yhteiskunta ei kestä sitä, että kaikki on ilmaista osalla porukkaa ja vielä terveille!!
Olen ollut kymmeniä vuosia yksityisen gynekologin potilas. Ei se minua ole konkurssiin vienyt, lääkäri on itse ottanut papan , olen maksanut siitä.
Kerran kävin kuntapuolella, jossa hoitaja otti papan. Se ei onnistunut, tuli kirje, että minun täytyy nopeasti mennä uudelleen näytteenottoon. Ilmeni se että hoitaja ei osannut ottaa näytettä oikein. Aiemmin tuli kutsu papaan julkiselle puolelle, nyt ei sitäkään ilmeisesti ole enää.
Soitin lääkärilleni, joka ihmetteli ja sanoi ettei minulla ilmeisesti ole mitään huolta, koskaan ei ole mitään "häikkää" näytteissä ollut jne.
Se oli viimeinen kerta kun käytän kunnallista palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
pätevää porukkaa
Jo on aikoihin eletty, kun nykynuoriso vaatii kaiken ja ihan ilmaiseksi. Mikään yhteiskunta ei kestä sitä, että kaikki on ilmaista osalla porukkaa ja vielä terveille!!
Olen ollut kymmeniä vuosia yksityisen gynekologin potilas. Ei se minua ole konkurssiin vienyt, lääkäri on itse ottanut papan , olen maksanut siitä.
Kerran kävin kuntapuolella, jossa hoitaja otti papan. Se ei onnistunut, tuli kirje, että minun täytyy nopeasti mennä uudelleen näytteenottoon. Ilmeni se että hoitaja ei osannut ottaa näytettä oikein. Aiemmin tuli kutsu papaan julkiselle puolelle, nyt ei sitäkään ilmeisesti ole enää.
Soitin lääkärilleni, joka ihmetteli ja sanoi ettei minulla ilmeisesti ole mitään huolta, koskaan ei ole mitään "häikkää" näytteissä ollut jne.
Se oli viimeinen kerta kun käytän kunnallista palvelua.
Täällä on tosi pätevää porukkaa kun tietävät että kuka on terve ja kuka ei. Kellä on todellinen tarve ja kellä ei. Kaikenlisäksi tietävät iänkin "tosi hyvin", ei tarvitse edes kertoa. Täytyy pistää viidakkorumpua kehiin ja pyytää alapääongelmien kanssa kamppailevien tulemaan tänne pyytämään diagnoosia kautta tilannekartoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on järki-ihmisiä
Alkuperäinen kirjoittaja pätevää porukkaa;11545925:
Täällä on tosi pätevää porukkaa kun tietävät että kuka on terve ja kuka ei. Kellä on todellinen tarve ja kellä ei. Kaikenlisäksi tietävät iänkin "tosi hyvin", ei tarvitse edes kertoa. Täytyy pistää viidakkorumpua kehiin ja pyytää alapääongelmien kanssa kamppailevien tulemaan tänne pyytämään diagnoosia kautta tilannekartoitusta.

Eli, ei mennyt jakeluun sellainen yksinkertainen asia, että omasta halusta ei pääsee naistentautien poliklinikalle, sinne mennään vain ja ainoastaan lähetteellä. Menikö liian vaikeaksi?
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä on järki-ihmisiä;11545934:
Eli, ei mennyt jakeluun sellainen yksinkertainen asia, että omasta halusta ei pääsee naistentautien poliklinikalle, sinne mennään vain ja ainoastaan lähetteellä. Menikö liian vaikeaksi?
Taisit itse ymmärtää väärin. Se nyt on tiedossa ollut iät ja ajat ettei sinne pääse kuin lähetteellä, mutta kun sitä lähetettä ei saa vaikka on vaivoja.
 
no voi ei
En kuvittele että opiskelijana tartteis saada parempaa hoitoa, vaan meidän kaikkien tulisi saada samaa palvelua!
Veikkaan että naisten tutkiminen tulee halvemmaksi kuin syöpä hoidot yms.En käsitä mitä teitä ihmisiä vaivaa.Kertokaa ihmeessä miten te säästätte 250e/kk tuloilla?Pikavippiäkö tartteis hakee?
Olen asunut Saksassa ja siellä saa valita mihin lääkäriin menee.Maksaa sen 10e käynti.Jopa virossa on erikseen naistenklinikat, ei siellä rupee yksikään yleislääkäri tutkimaan sun alapäätä.Ei yleislääkäri osaa ihan kaikkeen vastata kun ei ole opiskellut jotain tiettyä asiaa.Eihän muuten olisi erikoislääkäreitä jos kerran yleislääkäri tietää kaiken!

Miksi pitäisi alkaa oireilemaan ennen kuin menee lääkärille?
Miksi minun pitäisi maksaa joku 100e siitä samasta lääkäristä joka toimii myös kunnallisella puolella?
"Kunnallisissa joukkotarkastuskokeissa ei yksityisen sektorin tapaan arvioida potilaan hormonitasapainoa tai lieviä tulehduslöydöksiä"Tässä vähän tietoa kunnallisista seulonnoista.

En polta enkä juo alkoholia.En käsitä miksi kaikki kuvittelevat että jokainen opiskelija ryyppää ja polttaa?Tietenkin jos vanhemmilta saa lisää rahaa.
Teidän verorahoja kyllä käytetään vääriin paikkoihin.Joten jos teidän mielestä tuhlaan teidän verorahoja siihen että pääsen tutkimukseen ni mistä te kuvittelette että isot pomot saa palkkansa?

Yksityisellä gynekologilla kaikki saavat saman palvelun.
Missä kunnassa on palkattu erikosilääkäri eli gynekologi kaikkien käyttöön? Haluan tuon tiedon, kiitos.
Tämä maa on Suomi ei Saksa.
Ei muuten Saksassakaan saa ainakaan aikuiset ihmiset enää kovin paljon "yhteiskunnan ilmaispalveluita" vaan niitä on vähennetty todella paljon.
Joukkotarkastukset ovat aivan oma lukunsa myös meillä eli niihin kutsutaan muutaman vuoden välein. Ei minua kylläkään ole kutsuttu, en muista koska viimeksi. En niihin kyllä menekään sillä omalääkäri (gynekologi) on se johon on hoitosuhde.
Minä en halua ksutantaa jonkun laiskan opiskelijan kustannuksia kun se elää miten elää....
mene töihin ja ansitse rahaa, silloin voit maksaa omat kulusi itse!
Sinuun pistetyt rahat menevät ihan hukkaan, vaikutat varsinaisleta luuserilta (vasemmistolainen).
Jos opiskelet, eikä silloin ole terveydenhuoltoa sieltä?
kellään ei ole tässä maassa ilmaisia erikoislääkärin palveluita. Kuka sulle sellaista potaskaa on syöttänyt, kerro?
Työskentelen yliopsitosairaalassa, Suomen suurimmassa, aj tiedän kyllä näisät asioista. Ei Viroa voi verrata Suomeen millään tapaa. Jos siellä kaikki maksetaan sulle, mene sinne, täällä ei noita p....eja kaivata!
 
Viimeksi muokattu:
taitaa
Alkuperäinen kirjoittaja pätevää porukkaa;11545925:
Täällä on tosi pätevää porukkaa kun tietävät että kuka on terve ja kuka ei. Kellä on todellinen tarve ja kellä ei. Kaikenlisäksi tietävät iänkin "tosi hyvin", ei tarvitse edes kertoa. Täytyy pistää viidakkorumpua kehiin ja pyytää alapääongelmien kanssa kamppailevien tulemaan tänne pyytämään diagnoosia kautta tilannekartoitusta.
olla vikaa myös siellä yläpään suunnalla. Mitä vikaa sun alapäässäs oikein on?
Yläkerran ongelmat tulee tässä jo selviksi.
 
Turhaan valitat
Yksityisellä gynekologilla kaikki saavat saman palvelun.
Missä kunnassa on palkattu erikosilääkäri eli gynekologi kaikkien käyttöön? Haluan tuon tiedon, kiitos.
Tämä maa on Suomi ei Saksa.
Ei muuten Saksassakaan saa ainakaan aikuiset ihmiset enää kovin paljon "yhteiskunnan ilmaispalveluita" vaan niitä on vähennetty todella paljon.
Joukkotarkastukset ovat aivan oma lukunsa myös meillä eli niihin kutsutaan muutaman vuoden välein. Ei minua kylläkään ole kutsuttu, en muista koska viimeksi. En niihin kyllä menekään sillä omalääkäri (gynekologi) on se johon on hoitosuhde.
Minä en halua ksutantaa jonkun laiskan opiskelijan kustannuksia kun se elää miten elää....
mene töihin ja ansitse rahaa, silloin voit maksaa omat kulusi itse!
Sinuun pistetyt rahat menevät ihan hukkaan, vaikutat varsinaisleta luuserilta (vasemmistolainen).
Jos opiskelet, eikä silloin ole terveydenhuoltoa sieltä?
kellään ei ole tässä maassa ilmaisia erikoislääkärin palveluita. Kuka sulle sellaista potaskaa on syöttänyt, kerro?
Työskentelen yliopsitosairaalassa, Suomen suurimmassa, aj tiedän kyllä näisät asioista. Ei Viroa voi verrata Suomeen millään tapaa. Jos siellä kaikki maksetaan sulle, mene sinne, täällä ei noita p....eja kaivata!

Turhaan täällä valitat. Minä olen aina maksanut omasta pussistani erikoislääkärin. En ole asioinut kunnallisella 80-luvun jälkeen. Mene sinne Saksaan takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
olet väärässä
Kylläpä te naiset ootte aika sinisilmäisiä.Ei teille varmaan koulussa oo opetettu että syöpä/kasvain ei anna oireita ku vasta siinä hankalimmassa vaiheessa.Silloinhan on myöhäistä enää tehdä mitään.Eikä sitten varmaan ees kannata rintojakaan tutkii itse ku ei niissä kerran oo ku vast ehkä 50-vuotiaana jotain vikaa.
Jos kerran teitä ei kiinnosta teidän terveys niin mikäs siinä.Ei minun tarvitse maksaa mitään koska jos se kerran on ilmaista ja siitä hyvästä verot maksetaan.
Tuttuni kuoli 26-vuotiaana munasarjasyöpään että siitä voitte repiä huumoria.Hänellä ei ollu oireita ku vasta siinä viimeisessä vaiheessa ja ei silloin enää auttanut mikään ku oli kerran levinny jo pitkälle.Se pisti minut miettimään että ei hitto kyllä nuorillakin voi olla ja mistä sitä kukaan tietää että kuuluuko siihen 1%:iin.

Jokaisen ihmisen on arvostettava itseään senverran että käy perustarkastuksissa eikä silloin kun rupee oireilee.
Kaikki lääkärit mainostavat että e-pillerit on yhdistettynä kondomiin 100% luotettava.Mutta taas yksinään kondomi ei niinkään suojaa raskaudelta koska jos menee rikki ni sitten on taas myöhäistä.
Ei ihme että saksassa ihmiset eivät mätäne kuten täällä.Siellä sentään ihmiset käyvät tarkastuttamassa itsensä.

AP
etkä osaa edes lukea! me käymme, minä ainakin kerran vuodessa YKSITYISELLÄ gynekologilla, en ruonaa mitään sossua apuun kuten sinä.
Saksassa asuva sukulaiseni on kertonut että syöpäsairautensa jälkeen on kontrollit tulleet maksullisiksi. Hän asuu siellä siis nyt eikä satuile. Mätäne ihan rauhassa, jos juot rahasi eikä ole varaa mennä lääkärille. Minä en sun käyntejäsi maksa, tuliko selväksi.Olet harvinaisen tyhmä ja sellaisillehan tulee ongelmia joista kerrot. Häpeä!
Syöpä kehittyy pitkän ajan kuluessa, jopa vuosikymmenien. Olen sairaalassa töissä ja riedän sentään jotain.
Humalakäyttäytyminen, vastuuntunnoton seksin harrastaminen lukuisetn kumppanien kanssa on suuri vaara ja siitä vastaat ihan itse.
 
Viimeksi muokattu:
oikein
Mitä siitä tulisi, jos terveet naiset täyttäisivät naistetautien poliklinikan, ei mitään. Ne vakavasti sairaat jäisivät pitkään jonoon.Pelkkkä oma halu ei riitä erikoissairaanhoitoon. Miksi sinun tulisi saada erikoiskohtelu. Jos menet vain omasta halusta, niin maksat enemmän kuten me muut.

Naistentautien polit ovat sairaita varten, ei mitään tytönheitukoita varten suinkaan.
 
Viimeksi muokattu:
aakkoset
En ikinä tyytyisi yleislääkräin tekemään gynekologiseen tarkastukseen! Haluan pitää itsestäni huolta.
Nytkin minulta löytyi iso cysta, joka ei antanut oireita eikä myöskään löytynyt asiansa osaavan gynekologin tunnustellessa, vasta ultraääni näytti sen olemassaolon. Nyt sitä sitten seurataan kolmen kk:n välein. Yleislääkärillä ei olisi ollut mitään käsitystä koko asiasta...

No hyvä että löytyi, mutta niin vaan varmisti yksityinen gyne potilaan itselleen samalla.

Jos sinulla olisi ollut tuntemuksia tuohon kystaan liittyen (vai lieneenkö sinun kystasi c:llä kirjoitettava parempi kysta) olisit saanut lähetteen keksussairaalaan tms.

Kai nyt tämä oma gynesi edes laittoi sinulle lähetteen sinne keskussairaalan naistentautien polille, jotta voit siellä käydä?
 
Viimeksi muokattu:
Pointti
No hyvä että löytyi, mutta niin vaan varmisti yksityinen gyne potilaan itselleen samalla.

Jos sinulla olisi ollut tuntemuksia tuohon kystaan liittyen (vai lieneenkö sinun kystasi c:llä kirjoitettava parempi kysta) olisit saanut lähetteen keksussairaalaan tms.

Kai nyt tämä oma gynesi edes laittoi sinulle lähetteen sinne keskussairaalan naistentautien polille, jotta voit siellä käydä?

Ei laittanut, koska muutin pois Suomesta. Sen sijaan hain täällä yleislääkäriltä lähetteen yksityiselle gynelle, joka on ilmainen, koska minulla on lähete.

Mutta Suomessa käytin yksityisestä gynekologia siitä asti, kun ekan kerran tulin raskaaksi, eli 23-vuotiaasta asti, 3 raskauden aikana useammin, muuten kerran vuodessa. Myös mammografiat kävin yksityisesti - ja käyn edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
aakkoset
Ei laittanut, koska muutin pois Suomesta. Sen sijaan hain täällä yleislääkäriltä lähetteen yksityiselle gynelle, joka on ilmainen, koska minulla on lähete.

Mutta Suomessa käytin yksityisestä gynekologia siitä asti, kun ekan kerran tulin raskaaksi, eli 23-vuotiaasta asti, 3 raskauden aikana useammin, muuten kerran vuodessa. Myös mammografiat kävin yksityisesti - ja käyn edelleen.

No, onneksi minä olen saanut ne seulontakutsut noihin mammografioihin. Ei ole tarvinnut itse niitäkään maksaa. Samoin raskauksien aikana olen ollut julkisen terveydenhuollon piirissä. Tarvittaessa olen saanut lähetteen erikoislääkäreille. Tietenkään käynnit eivät ole olleet ilmaisia erikoissairaanhoidossa, mutta huomatavasti edullisempia kuin yksityisellä puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Pointti
Tottakai seulonnat ja lähetteet kunnallselta puolelta tulevat huomattavasti halvemmaksi, mutta olen arvottanut itsestäni huolehtimisen niin korkealle, että olen maksanut mielelläni siitä, että hoidon ja vastaukset saa heti ja tarvitaessa pääsee jonojen ohi.
 
en ole käynyt ikinä
Eipä taida olla yhtäkään kirjoittajaa kenen pääkoppa olisi kuosissa. Melko asiatonta tekstiä toinen toisen jälkeen.

Viimeksi papa-kokeessa - siinä mihin kutsuttiin 45 vuotiaana - todettiin muutoksia. Lääkärin konsultaatioon sitten. Lääkäri kysyi kuinka usein käyn gynekologilla. Vastasin, että en ole käynyt viimeksi kun sai ehkäisypillerit reilu parikymppisenä. Ja sitten näissä papakokeissa 5 vuoden välein kun on kutsuttu.

Lääkäri oli ihan silmät levällään että mitä ? Et ole käynyt gynekologilla! Moitteita tuli, että olisi ehkä aikaisemminkin selvinnyt nämä solumuutokset jos vuosittain kävisin. Sellanen on suositus pitäisihän sinun tietää!

Ihmettelin vaan että mitenkä se gyne näkee papakokeen tulokset vai otetaanko ne sitten joka vuosi, ja mikä idea on ilmaistarkastuksissa jos kuitenkin joka vuosi otetaan gynellä. Sillä gynellä oli jo hermo mennyt että ei mitään tolkullista vastausta tullut. Kysyin kyllä mitenkä gynelle pääsee niin se kyllä sanoi että "lähetteellä täältä terveyskeskuksesta".

No en ollu käynyt gynellä kun en tuntenut että mitään vaivaa olisi ollut ja papakin otettiin ns. talon puolesta. Monimutkaiseltakin tuntuu ensin mennä lääkäriin hakemaan lähete ja vasta sitten gynelle.

Tiedänhän minä toki että on yksityisiä. Ystävättäreni oli käynyt joskus kolmekymppisenä ihan vaan kun niin oli kuullut että on tapana vuosittain käydä niin päätti nyt aloittaa. Gynekologi oli kysynyt mikä vaivaa, ystäväni sanoi ettei mitään, ihan vaan perustarkastus. Gyne oli kyllä hiukan haastatellut ja tutkinut ja todennut ettei tarvitse joka vuosi kuitenkaan käydä. Siitäkin ajattelin että ei sitten tarvitse.

Niin, mitenkä sitten? Olen nyt papatulokseni kanssa vähän odottelukannalla mutta sille samalle lääkärille en enää mene joten joku muu lääkäri saa antaa ohjeet kuinka usein naisen pitää käydä gynellä, mistä syystä, ja missä paikoissa.

Kaikilla ei ole varaa yksityisiin lääkäreihin gyneä myöten. Sitä varten on julkiset terveydenhuoltopalvelut. Että se joka muuta väittää kertokoon kuka lääkäri semmoista on väittänyt ja SV numero kanssa. Kun se on nimenomaan TERVEYDENhoitoa eikä aina sairauden.
 
Nuori opiskelijanainen
Itse olen 27-vuotias opiskelija ja osa-aikatyöläinen n. 900 euron kuukausituloilla. Olen käynyt gynekologin vastaanotolla 23-vuotiaasta lähtien 1-2 kertaa vuodessa ja aina yksityisellä.

Haluan muistuttaa, että kaikki opiskelijat eivät kuulu YTHS:n piiriin, yliopisto-opiskelijat pääsevät sitä kautta gynelle, mutta ammattikorkeakoululaiset eivät. Joka tapauksessa, itse olen halunnut käyttää yksityisiä palveluita niiden helpon saatavuuden ja laadukkaan hoidon vuoksi. Kyllä se lompakkoa kirpaisee, mutta kerran vuodessa ei ole vaikeuksia maksaa, kyllä siihen voi säästää.

Rutiinitarkastukset on tehty n. kerran vuodessa. Ensimmäisellä käynnillä gynekologi sanoi minulle, että "jos syö karkkia, hammaslääkärillä käydään kerran vuodessa. Jos harrastaa seksiä, gynekologilla käydään kerran vuodessa". Jos on ollut jotain gynekologista huolta, olen saattanut käydä vastaanotolla toisenkin kerran vuodessa. Papa on otettu n. 1,5-2 vuoden välein ja ollut aina normaali. Kun aihetta on ollut, yksityiseltä on kirjoitettu välittömästi lähete julkiseen erikoissairaanhoitoon. Julkisen erikoissairaanhoidon gynekäynti maksoi myös lähes 30 euroa, mutta niinhän se julkinen tänä päivänä maksaa, ei hinnasta voi valittaa.

Minusta on hyvä, että naiset voivat käyttää yksityisiä palveluita. Niin olen tehnyt ja aion tehdä jatkossakin. Julkisella puolella gynekologinen erikoissairaanhoito on tosiaan tarkoitettu sairauksien hoitoon ja ei sinne ole mitään syytä mennä teettämään rutiinitarkastuksia. Varsinkin, kun verotulot eivät riitä kattamaan muutenkaan kaikkia julkisen terveydenhuollon kustannuksia.

Se, onko työttömillä ja muilla todella vähävaraisilla mahdollisuutta minkäänlaiseen terveydenhuoltoon, on minusta tärkeä kysymys, josta pitäisi kantaa poliittisesti paljon suurempaa huolta, mutta ei varsinaisesti kuulu tämän keskustelun piiriin mielestäni.
 
torttu
Hammaslääkärillä riittää kahden vuoden välein käynt,i eikä karkin syönti siihen liity mitenkään. Jos harrastaa seksiä on hyvä käydä gyniksellä muutaman vuoden välein. Joka vuosi siellä tuskin on juostava ellei ole erityisongelmia.
 

Yhteistyössä