Kunnia meni, mutta maine senkun kasvaa..

  • Viestiketjun aloittaja kaffe
  • Ensimmäinen viesti
konsultti
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Alkuperäinen kirjoittaja sivustakatsoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Ei minulta ole mikään unohtunut. Olen edelleen sitä mieltä että yhdenyön juttujen harrastaminen on ihan sama juttu sekä naiselle että miehelle. Ei se miehelle tuo kunniaa sen enempää kuin naisellekaan. Ja sinä se mielipiteinesi olet tässä poikkeus. Yleensä ihmiset eivät enää syrji toisia sukupuolen perusteella. Ja vain itsekkäät sallivat itselleen jotain mitä eivät muille salli.

Sinä sen sijaan et ole osannut perustella miksi se olisi eri asia jos mies harrastaa yhdenillan juttuja verrattuna siihen jos nainen harrastaa. Sinähän se hormoooonihirmu olet, kun osaat perustella käytöstäsi vain biologialla ja vieteillä. Ja sillä että sinulla on munat ja sinua korpeaa jos saunassa joku sanoo että on antanut naisellesi joskus ammosina aikoina.
Lopeta se ehkäisy, hanki perhe ja keskity siihen!
Onpa taas tosi rakentava neuvo... En ole hankkimassa perhettä vaan tekemässä uraa. Tee ite perhe ja jää kotiin katsomaan kun lapset kasvaa.
Noilla lahjoilla, joka paistaa kirjoittelusta läpi, ei millään muotoin päästäisi meidän firman rekrytointitesteistä läpi, saatikka tekemään uraa?
 
konsultti
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Alkuperäinen kirjoittaja sivustakatsoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Ei minulta ole mikään unohtunut. Olen edelleen sitä mieltä että yhdenyön juttujen harrastaminen on ihan sama juttu sekä naiselle että miehelle. Ei se miehelle tuo kunniaa sen enempää kuin naisellekaan. Ja sinä se mielipiteinesi olet tässä poikkeus. Yleensä ihmiset eivät enää syrji toisia sukupuolen perusteella. Ja vain itsekkäät sallivat itselleen jotain mitä eivät muille salli.

Sinä sen sijaan et ole osannut perustella miksi se olisi eri asia jos mies harrastaa yhdenillan juttuja verrattuna siihen jos nainen harrastaa. Sinähän se hormoooonihirmu olet, kun osaat perustella käytöstäsi vain biologialla ja vieteillä. Ja sillä että sinulla on munat ja sinua korpeaa jos saunassa joku sanoo että on antanut naisellesi joskus ammosina aikoina.
Lopeta se ehkäisy, hanki perhe ja keskity siihen!
Onpa taas tosi rakentava neuvo... En ole hankkimassa perhettä vaan tekemässä uraa. Tee ite perhe ja jää kotiin katsomaan kun lapset kasvaa.
Kirjoittelusta paistaa läpi sellaisia ominaisuuksia, että meidän firman rekrytointitesteistä ei ainakaan mennä läpi ja vielä uraa tekemään?
 
joqqa
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Muut täällä kirjoittaneet jotka eivät arvosta irtoseksiä harrastavia naisia eivät ole itse kuitenkin harrastaneet irtoseksiä. Eli sinä olet ainoa tekopyhä täällä.
Jep, aivan oikein, mutta täälä joku vielä jaksaa arvostaakin naisia! Mulle te kaikki olette piparihyllyjä eripituisilla jaloilla, harraste ja joskus hidaste :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
"Kovettuneet saalistajiksi"... Nainen on aina ollut se, joka valitsee kumppanin. Naisen saalistuskeinot ovat vain riippuneet ajasta ja kulttuurista. Mies otetaan ja nainen ottaa, niin se on aina ollut. Nainen valitsee ja mies huolitaan jos huolitaan. Kummassakohan sukupuolessa niitä ei omasta tahdostaan sinkkuna olevia olikaan enemmän...
No ihme että minun tyyppinen sikailija kelpaa silti ja perään soitellaan, eipä teilläkään rima ole näemmä kauhean korkealla?
 
Nainen27v
Alkuperäinen kirjoittaja konsultti:
Noilla lahjoilla, joka paistaa kirjoittelusta läpi, ei millään muotoin päästäisi meidän firman rekrytointitesteistä läpi, saatikka tekemään uraa?
Teillähän on mielenkiintoiset rekrytointitestit, jos netin keskustelupalstalle kirjoittelu paljastaa lahjat tai niiden puutteen... Mahtaa mennä firmalla hyvin..
 
tosimies
N27:
"tee ite perhe ja jää kotiin katsomaan kun lapset kasvaa"

Tuo lauseesi kertoo enemmän sinusta ja arvomaailmastasi kuin yksikään vakuuttelusi suuntaan tai toiseen. Siitä on naisellisuus ja lojaalisuus yleensä muita naisia kohtaan helvetin kaukana.


Ja vaikka kuinka jaksat jankata sitä, etä miksi minä teen jotain mitä en muille salli, niin minä myös usen seisovillani, enkä järin perusta naisista jotka tekevät samaa.
 
tosimies
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Alkuperäinen kirjoittaja konsultti:
Noilla lahjoilla, joka paistaa kirjoittelusta läpi, ei millään muotoin päästäisi meidän firman rekrytointitesteistä läpi, saatikka tekemään uraa?
Teillähän on mielenkiintoiset rekrytointitestit, jos netin keskustelupalstalle kirjoittelu paljastaa lahjat tai niiden puutteen... Mahtaa mennä firmalla hyvin..


Pitkään näyttää kestävän tuo sinun liukuva vapaa-aikasi... useankin vuoden mittainen tauko "urallasi"? Lahjat ja niiden puute näkyvät kyllä keskustelutaidoissa, täälläkin. Nimitelylinjalle meno ja saivartelu eivät yleensä firman kassaa kasvata.
 
Nainen27v
Alkuperäinen kirjoittaja joqqa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Muut täällä kirjoittaneet jotka eivät arvosta irtoseksiä harrastavia naisia eivät ole itse kuitenkin harrastaneet irtoseksiä. Eli sinä olet ainoa tekopyhä täällä.
Jep, aivan oikein, mutta täälä joku vielä jaksaa arvostaakin naisia! Mulle te kaikki olette piparihyllyjä eripituisilla jaloilla, harraste ja joskus hidaste :D
Se oli ainakin kauniimmin sanottu kuin tosimiehen kommentit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
"Kovettuneet saalistajiksi"... Nainen on aina ollut se, joka valitsee kumppanin. Naisen saalistuskeinot ovat vain riippuneet ajasta ja kulttuurista. Mies otetaan ja nainen ottaa, niin se on aina ollut. Nainen valitsee ja mies huolitaan jos huolitaan. Kummassakohan sukupuolessa niitä ei omasta tahdostaan sinkkuna olevia olikaan enemmän...
No ihme että minun tyyppinen sikailija kelpaa silti ja perään soitellaan, eipä teilläkään rima ole näemmä kauhean korkealla?[/quote]

No ei välttämättä ole rima kauhean korkealla aina naisillakaan. Ja moni luulee haluavansa jotain mitä ei haluakaan. Sinä varmaan vaikutat vaikealle saaliille ja siksi naiset soittelee perään. Ei nainenkaan näissä seksiasioissa järjellä mene, kyllä se on joku muu mikä naistakin vie.
 
Nainen27v
Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
Pitkään näyttää kestävän tuo sinun liukuva vapaa-aikasi... useankin vuoden mittainen tauko "urallasi"? Lahjat ja niiden puute näkyvät kyllä keskustelutaidoissa, täälläkin. Nimitelylinjalle meno ja saivartelu eivät yleensä firman kassaa kasvata.
Sinä tosimies olet siis kaikkien näiden minua herjaavien kommenttien takana eri nimimerkkeinesi... No huhhuh miten säälittävää... Ja sinähän se täällä aloitit ihmisten herjaamisen.

Et sinäkään näytä firman kassaa kasvattavan kun vaan joriset täällä ellien keskusteluissa työajallasi. Olet ilmeisen turha työntekijä kun sinulla ei ole hommia ja tuhlaat aikaasi täällä pään aukomiseen. Etkä edes osaa perustella mielipiteitäsi. Kun yritän viedä keskustelun mielipiteiden vaihtamiseen, sinä vaan haukut etkä osaa sanoa mitään perusteita mihinkään.
 
Nainen27v
Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
N27:
"tee ite perhe ja jää kotiin katsomaan kun lapset kasvaa"

Tuo lauseesi kertoo enemmän sinusta ja arvomaailmastasi kuin yksikään vakuuttelusi suuntaan tai toiseen. Siitä on naisellisuus ja lojaalisuus yleensä muita naisia kohtaan helvetin kaukana.


Ja vaikka kuinka jaksat jankata sitä, etä miksi minä teen jotain mitä en muille salli, niin minä myös usen seisovillani, enkä järin perusta naisista jotka tekevät samaa.
Mitä lojaalisuutta tai sen puutetta muita naisia kohtaan kommentissani on?

Nyt vaan ei ole aika perheelle. Jos tässä vaiheessa teen lapset, saan tosiaankin jäädä vaan kotiin katsomaan kun ne kasvaa. Nyt on aika tehdä työtä ja uraa ja hankkia työkokemusta.
 
arvo X
tosimie,.
aloitusotsikko ei kuitenkaan ollut ihan sama kuin oma ajatuksessi ..." miksi naiselta maine kasvaa, mutta kunnnia menee ja miehtä ei. Sepä se. Ikuisuuskysymys, johon ei ole yksiselitteistä vastausta."

Kyllä kunnia menee mieheltä ihan samalla tavlla, kun maine suomigigolona ja panopetenä kasvaa. Ihmiset, naisetkin, nimittäin arvostavat ja kunnioittavat luotettavuutta ja että heidät otetaan vakavasti, ei huijata vain yhtä yötä tai hankita naintisulkia hattuun.

Miehet ihan virheellisesti kuvittelevat, että naiset tai kaikki miehet arvostaisivat näitä, jolla on jatkuvasti uusi nainen ja vaihtuvia suhteita. Ihan reppanana monet pitävät, kun mies ei pysty pitempään tyydyttämään yhtä naista, vaan pitää sohia vähän sinne sun tänne.

Nykyään ei muuten ole miehellekään kunnia olla kävelevä tautipommi tai kantaja. Entisaikojen perua on se, että naiselta meni kunnia kun antoi. Syy silloin oli se, ettei ollut ehkäisyä ja oli häpeä saada äpärä eli au-lapsi. Nainenhan sen sai, ei mies. Mutta taisipa siinä silloinkin mennä mieheltä maine, jos yleiseen tietoon tuli.

Osalla miehiä on siis ihan väärä kuvitelma, että kunnia ja maine seuraavat naisten ja panojen määrrää. EI, kyllä kunnia ja maine samassa paketissa edellyttää yhtälailla naiselta kuin mieheltäkin luotettavuutta ja koeteltua, kestävää laatua. Kertakäyttö on harvemmin laadukasta.
 
Nainen27v
Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
Ja vaikka kuinka jaksat jankata sitä, etä miksi minä teen jotain mitä en muille salli, niin minä myös usen seisovillani, enkä järin perusta naisista jotka tekevät samaa.
Onko nekin irtohutsuja ja halveksittavia jotka kusee seisaaltaan? Naisen on muuten helppo kusta seisaaltaan esimerkiksi saunannurkalla alasti, helpompi kuin kyykistyä kuselle.
 
joqqa
Alkuperäinen kirjoittaja arvo X:
tosimie,.
Miehet ihan virheellisesti kuvittelevat, että naiset tai kaikki miehet arvostaisivat näitä, jolla on jatkuvasti uusi nainen ja vaihtuvia suhteita. Ihan reppanana monet pitävät, kun mies ei pysty pitempään tyydyttämään yhtä naista, vaan pitää sohia vähän sinne sun tänne.
Olen reppana :D
 
arvo X
Mitäs mieltä tästä? Tällainen hypoteeettinen kysymys?
Meneekö kunnia ja mainekin, jos vaikka tuttavapiirin pariskuntia on koolla. Jokainen miehistä tietäisi, että jokaisella seurueen aviomiehistä on tai on ollut muita naisia ja rakastajattaria, ehkä parhaillaankin. (Sellainen pettäjämiesten kesätapaaminen.)

Ja jokainen seurueen naisista tietäisi, että miehet ovat pettäneet. (Sellainen petettyjen vaimojen kohtaaminen.)

Silti siinä oltaisiin niin kuin ei mitään, pareina ja perheinä.

Mutta entäpä, jos joku tai vaikka kaikki nästä naisista pitäisivät rakastajaa, tietäisivätkö siitä kaikki seurueen naiset saati miehet. Epäilenpä, etteivät. Naiset osaavat pitää omat salaisuutensa paremmin kuin miehet, jotka leveilevät saavutuksillaan ja sulillaan. Mutta menisikö näiltä naisilta maine, jos kaikki seurueessa tietäisivät, että he pettävät aviomiestään?
 
tuli
Kovasti monella on ollut reikiä ja tappeja -panoja. Näin kun asiaa oikein ajattelee, niin olisi aika ikävää, jos minusta puhuttaisiin/ajateltaisiin vain hyvänä panona, että olisin pelkkä reikä. Kyllä minulle ihminen jonka kanssa olen noinkin läheisessä kontaktissa merkitsee muutenkin jotain ja hänessä täytyy olla jotain kiinnostavaa, pelkkä munanpidike ei riitä. Kuluneesti sanoen, miehen pitäisi "koskettaa" mua.

Vähimmäiskriteeri sänkykumppanille on joskus ollut se, että miehen kanssa täytyy viihtyä myös aamukahvi pöydässä.

Loppujen lopuksi, on kuitenkin ihan sama, mitä kukin tekee ja kuinka usein ja kenen kanssa, jos ja kun itse hyväksyy tekonsa ja ymmärtää myös sen, että muilla saattaa olla omat rajansa, joita noudattaa ja joiden kanssa elää.
 
arvo X
Vastaan itselleni edellä esittämääni hypoteettiseen kysymykseen.

Tilanne ulkopuolisin silmin olisi sellainen, että naisten kunnia ja maine ikään kuin vaatisi, että heilläkin jokaisella olisi rakastaja tai ainakin avioliiton ulkopuolisia suhteita. Tuntuisi nimittäin luonnottomalta ajatus, että meihet kävisivät kaikki vieraissa ja naiset tyytyisivät osaansa uskollisina aviopuolisoina. On naista alentavaa, että vain hän ehkäpä ainoana olisi tällaisessa tilanteessa uskollinen ja kaikki tietäisivät, mikä on pelin henki.

Toisaalta, kun nainen ylväänä kantaa elämänsä panomiehen puolisina, hänen kunniansa kohoaa lähes jumalalliseksi ja maine säilyy läpi historian. Tästä osoituksena ovat mm. Runebergin tortut!
 
sivustakatsoja
Tämä keskustelu ei ole pitkään aikaan enään kantanut, vaan on mennyt jankkaamiseksi. Ehdotan, että kokoonnutte nenäkkäin vaikka Helsinkiläisessä ravintolassa ja jatkatte siellä. Kuka ehdottaa paikan ja ajan.
 
itsenäinen ihminen
Oikea vastaus kuuluu: kunnia ei mene koska kunniaani ei määritä joku ulkopuolinen ihminen kaksinaismoralistisine ajatusmaailmoineen, motivaationaan mitä tahansa lähtien kateudesta ja turhautumisesta jopa joskus peräti tositapahtumiin asti. (Jolloin täytyy kyllä edelleen ihmetellä mikä tarve asiasta mainita......) Ihan sama mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä, itsepä tiedän ja muille se ei kuulu. Paskapuheista vielä kunniaa määrittelemään....???? huhuhuh.
 
tosimies
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
Ja vaikka kuinka jaksat jankata sitä, etä miksi minä teen jotain mitä en muille salli, niin minä myös usen seisovillani, enkä järin perusta naisista jotka tekevät samaa.
Onko nekin irtohutsuja ja halveksittavia jotka kusee seisaaltaan? Naisen on muuten helppo kusta seisaaltaan esimerkiksi saunannurkalla alasti, helpompi kuin kyykistyä kuselle.


Jotenkin arvasinkin että jos joku nainen kusee seisaltaan, niin sinä, muutoinkin miesmäinen tapaus.
 
tosimies
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen27v:
Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
N27:
"tee ite perhe ja jää kotiin katsomaan kun lapset kasvaa"

Tuo lauseesi kertoo enemmän sinusta ja arvomaailmastasi kuin yksikään vakuuttelusi suuntaan tai toiseen. Siitä on naisellisuus ja lojaalisuus yleensä muita naisia kohtaan helvetin kaukana.


Ja vaikka kuinka jaksat jankata sitä, etä miksi minä teen jotain mitä en muille salli, niin minä myös usen seisovillani, enkä järin perusta naisista jotka tekevät samaa.
Mitä lojaalisuutta tai sen puutetta muita naisia kohtaan kommentissani on?

Nyt vaan ei ole aika perheelle. Jos tässä vaiheessa teen lapset, saan tosiaankin jäädä vaan kotiin katsomaan kun ne kasvaa. Nyt on aika tehdä työtä ja uraa ja hankkia työkokemusta.


Väheksymistä äitiyttä kohtaan kuultaa asenteesi. Sinun kannattaakin odottaa ja kauan ennen kuin itse edes ajattelet lisääntymisä.
 
100% sivullinen, onneksi
Tosimies aloitti täällä nimittelyn, olettamisen ja yleistämisen. Mielipiteensä jokainen saa pitää, mutta pitäisi ymmärtää, että kyseinen yksilö ei edusta koko miessukupuolta.

Yhteiskunnan normit... hmm... Tosimiehelle tiedoksi, että joskus jonkunlainen normi on ollut myös se, ettei nainen voi osata ajaa polkupyörällä yms pähkähullua. Normejahan on monillakin ryhmittymillä ja normit ovat muuttuvaisia, halusimme tai emme. Toki jokainen saa valikoida kumppaninsa miten haluaa, turha raivostua jos joku koettaakin perustella omaa kantaansa. Perustelu näyttää tosin olevan aika turhaa, kukaan ei ole pakottamassa ketään (edes tosimiestä) muuttamaan kantaansa, perustelemaan ovat kyllä pyytäneet, sitäkin turhaan.

Mielestäni on väärin alkaa morkkaamaan ketään yksittäistä kirjoittajaa, mutta tosimiehestä tulee mieleen kiihkouskovainen tai vastaava hihhuli.
Tyyliin "Kun asia nyt vaan on niin kuin minä sen sanon, sillä sipuli ja piste!"

Kiihkoilijoiden (taas tosimies) kanssa on varmasti turhauttavaa keskustella (lue: inttää), joten ehdottaisin että case closed.
 
tosimies
Alkuperäinen kirjoittaja 100% sivullinen:
Tosimies aloitti täällä nimittelyn, olettamisen ja yleistämisen. Mielipiteensä jokainen saa pitää, mutta pitäisi ymmärtää, että kyseinen yksilö ei edusta koko miessukupuolta.

Yhteiskunnan normit... hmm... Tosimiehelle tiedoksi, että joskus jonkunlainen normi on ollut myös se, ettei nainen voi osata ajaa polkupyörällä yms pähkähullua. Normejahan on monillakin ryhmittymillä ja normit ovat muuttuvaisia, halusimme tai emme. Toki jokainen saa valikoida kumppaninsa miten haluaa, turha raivostua jos joku koettaakin perustella omaa kantaansa. Perustelu näyttää tosin olevan aika turhaa, kukaan ei ole pakottamassa ketään (edes tosimiestä) muuttamaan kantaansa, perustelemaan ovat kyllä pyytäneet, sitäkin turhaan.

Mielestäni on väärin alkaa morkkaamaan ketään yksittäistä kirjoittajaa, mutta tosimiehestä tulee mieleen kiihkouskovainen tai vastaava hihhuli.
Tyyliin "Kun asia nyt vaan on niin kuin minä sen sanon, sillä sipuli ja piste!"

Kiihkoilijoiden (taas tosimies) kanssa on varmasti turhauttavaa keskustella (lue: inttää), joten ehdottaisin että case closed.


Hei N27: Et sä mikään 100% sivullinen ole uusine nimimerkkeinesi. Sitä paitsi sinun nimittelysi ja solvauksesi kohdistuivat aina tiettyyn henkilöön, esim. minuun. Minä taas puhuin enimmäkseen yleisesti millaisia millaisetkin naiset ovat ja sitä itse vedit johtopäätökset että tarkoitin sinua. Miksi?
 

Yhteistyössä