Hae Anna.fi-sivustolta

kunnon pläjäys

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Outo sähkökatkos, 20.08.2005.

1. Outo sähkökatkos Vierailija

Me asumme vanhassa ok-talossa vuokralla ja täällä on sähkökatkoksia vähän väliä. Eilen illalla olin pojan kanssa kahden kotona. Minä olin tietokoneella ja poika katseli telkkaria. Aivan yhtäkkiä tuli outo TODELLA voimakas sähkökatkos joka kesti ehkä sekunnin sadasosan, mutta silti tuntui kuin joku voimakas PLÄJÄYS olisi iskenyt päähäni. Olin todella kauan hölmistyneenä sen jälkeen ja poikakin katseli suu auki. Ei ukkostanut ollenkaan, vaikka ensin ajattelin, että jos ukkonen iski. En yleensä ole näin paljon säikähtänyt yhtä sähkökatkosta, mutta nyt säikähdin. Ei edes tietokone mennyt heti päälle, vaan käyttäytyi niinkuin viimeksi ukkosen iskun jälkeen, kun jouduin laittamaan johdot uudestaan ennen kuin lähti päälle.

Mikä ihme tämä oli?

2. Inke Vierailija

Muistankohan oikein jos sanon ettei pallosalamailmiöön liity ykkosen jyrähdykset.

Lapsuudessani puhuttiin myös elosalamoista ja sen muistan ettei sillon jyrähdellyt. Sittenmmin ovat koko elosalamat unohtuneet, kun katuvalo valaisee sen verran huoneistoa, ettei niiden himmeä kajo erotu.

Aika erikoinen on kokemuksesi ollut.

3. Pläjäyksen saanut Vierailija

Kyllä sevarmaan ukonilmasta johtui, se voi tulla pitkienkin matkojen päästä. Itse sain pläjäyksen n. 20 vuotiaana, kun olin navetassa lypsämässä. Koko navetta hulvahti valkoiseksi, kone sammui, lehmät huusivat ja sähkövirta jytisytti niveliä. Ukon ilma oli jossain kauempana, mutta pitkän linjan päähän se ilmoitti itsestään. On myös tapahtunut että tv ja radiot menevät itsekseen päälle. Ei siinä mitään kummallista ole, kannattaa ottaa töpseli tirti ettei mene ADSL sököksi, senkin olen kokenutl.

4. Nukkumaija Vierailija

Ihan normaalilta kuulostaa tuo pläjäys. Itse koin samanlaisen lapsena, kun puoli kaupunkia meni pimeäksi-tuntui että yhtäkkinen kaiken sähkökentän häviäminen oikein tärisytti koko vartaloa. Luulin, rassukka, sokeutuneeni ja juoksin sokkona hädissäni ulos-onneksi naapurit kertoivat siellä, että kyseessä olikin vain sähkökatkos:)

5. bbbb Vierailija

Eilen oli kovasti ukkosta ilmassa, oli niin painostavaa aamupäivällä ja varmaan jossain ukkosti isomminkin.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri