Kunta-alan palkkauksesta - henkilökohtainen lisä, saako heti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Kiinnostaisi tietää miten tuo kunta-alan palkkaus ihan käytännössä toimii uuden työntekijän kohdalla.

Jos työn tehtäväkohtainen palkka on esim. 2500e, niin onko siihen mahdollista heti saada henkilökohtaista lisää yms. lisiä? Millä tavalla voidaan arvioida uuden työntekijät henkilökohtaisia taitoja, kun töitä ei ole vielä edes tehty???

Entä mikä on kokemuslisä?

Kiitollisina tiedoista nim. alan vaihtoa harkitseva

mulla arvioitiin työkokemuksen ja koulutuksen perusteella. yleensä henk.koht. lisä tarkistetaan puolen vuoden jälkeen. ja kyllä siihen peruspalkkaan aina joku lisä tulee, näin olen ymmärtänyt. jos ei sitten ihan suoraan ilman työkokemusta ja koulutusta tule.

Kokemuslisä on määräaikakorotus, eli jos olet samassa tai ollut samanlaisessa työssä (vanhat työt siis huomioidaan tietyiltä osin) saat tietyn %korotuksen palkkaasi. Eka taitaa tulla 5 voden kuluttua.
Henkilökohtainen lisä taas määräytyy jokaisen työpaikan omien kriteerien mukaan, eli sen saattaa saada jo tullessaan.

Meillä ainakin 5 vuoden työkokemuksesta saa 5% lisää ja 10v kokemuksesta 10% lisää. Henk.koht. lisää en ole saanut, vaikka vakituisena olen ja nyt jo 6kk töitä takana. Ja mielestäni perusteltua, kun mulla on 2 tutkintoa, joista molemmista on hyötyä nykyisessä hommassani.

No tuskin saat heti henkilökohtaista palkanlisää. Ne päätetään yleensä vuosittain, esimies-alainen kehityskeskusteluissa. Kokemuslisät on mahdolliset heti, tosiaan jos olet alan hommia tehnyt muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
No tuskin saat heti henkilökohtaista palkanlisää. Ne päätetään yleensä vuosittain, esimies-alainen kehityskeskusteluissa. Kokemuslisät on mahdolliset heti, tosiaan jos olet alan hommia tehnyt muualla.

Näin on, ja niihin on varattu vuosittain määrärahat. Viime vuonna mulle sanotiin loppuvuodesta, että määrärahat ovat loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Kiinnostaisi tietää miten tuo kunta-alan palkkaus ihan käytännössä toimii uuden työntekijän kohdalla.

Jos työn tehtäväkohtainen palkka on esim. 2500e, niin onko siihen mahdollista heti saada henkilökohtaista lisää yms. lisiä? Millä tavalla voidaan arvioida uuden työntekijät henkilökohtaisia taitoja, kun töitä ei ole vielä edes tehty???

Entä mikä on kokemuslisä?

Kiitollisina tiedoista nim. alan vaihtoa harkitseva

Itse sain heti palkkaan ns. kokemuslisän eli työkokemusta vastaavista tehtävistä oli pohjalle se 5v. Ja tästä tuli erillinen kirje kotiin vaikkei työsuhde ollut vielä edes alkanut :D

Kiitos kommenteista, eli näyttää siltä, että tuon henkilökohtaisen lisän suhteen tilanne vaihtelee.

Miten on, kehtaako/kannattaako sitä soittaa tuosta työhakemuksesta vastaavalle, ja kysyä tällaista palkka-asiaa... Vaikka voihan sitä paikkaa tietty aina hakea, ja jos saa (niinkuin oletan mun todennäköisesti saavan), niin jättää ottamatta vastaan, jos palkkaus ei miellytä? Vai voiko?

En haluaisi kuitenkin palkanalennusta itselleni - ainakaan kovin suurta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista, eli näyttää siltä, että tuon henkilökohtaisen lisän suhteen tilanne vaihtelee.

Miten on, kehtaako/kannattaako sitä soittaa tuosta työhakemuksesta vastaavalle, ja kysyä tällaista palkka-asiaa... Vaikka voihan sitä paikkaa tietty aina hakea, ja jos saa (niinkuin oletan mun todennäköisesti saavan), niin jättää ottamatta vastaan, jos palkkaus ei miellytä? Vai voiko?

Nostan tämän kysymyksen :)

Nostan tämän kysymyksen :)

up :)

Yhteistyössä