kuntosalilla käyvät, tarvisin neuvoa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulentyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tulentyttö

Aktiivinen jäsen
31.10.2007
1 328
0
36
eli olen ruvennut käymään taloyhtiömme kuntosalilla ja tykästynyt crosstraineriin (en tiedä miten kirjotetaan) eli siihen semmoseen stepperiin, jossa käsillä tehdään samalla (tajuskohan kukaan mitä laitetta tarkotan?)
mutta itse kysymykseen, kaloreihin: sinä on kalorimittari joka näyttää paljon polttaa kaloreita, mutta se näyttää ne 1,2,3,4.....10,11,12 jne. mä teen sillä n. puol tuntia (niin et kulutetut kalorit on 100) ja hiki virtaa ja taso on 6 (siitä on tasot 1-16) välillä teen 10:llä ja tuohon sataan menee n.20min, eli onko tuo 100 VAAN sata kaloria vai onko se tuhat kaloria, kun ohje kirjassa oli jotain (ei mitään selvää/järkevää) et sykäys kaloreissa on 10 kaloria eli miten on????
Jotenkin en usko et oikeesti ois ton tuhat, mut hemmotin huono laite on jos on vaan sata kaloria, sillä hikoilu/kuntoilu määrällä :o

anteeks oli tosi sekavaa sepustusta, mut toivottavasti joku tajus jutun pointin ja osais kertoo.

ps. mitemn tuolla laitteelle pitäs oikeesti tehä, millä tasolla ja kuinak kauan, käyttö ohjeita ku ei oo, on vaan joku ohje vihkonen.......

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Kuntopyöräily rasvanpolttosykkeellä 20 min. kulutti n. 150 kcal. Ja hiki tuli :D

tää mun ihmetyksen herätti, kun kuntopyörällä kuluu monta sataa kaloria, mut tossa laitteessa ei mee mukamas ku se sata, missä vika?????

Poltetuihin kaloreihin vaikuttaa oma paino tosi paljon, arvioisin että 30min kunnon hikitreeniä voi kuluttaa noin 200 kcal. Taulukoita löytyy googlella.
Kuitenki ne kulutusmäärät ovat niin yksilöllisiä, aivan tarkka ei ole mikään. Ottaako se crossari myös sykkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
100 kaloria. Kyllä se on hikistä hommaa, että kaloreita saa palamaan. Tuhatta kaloria ei polttais millään =)

ompa tehoton laite kun samassa ajassa kuntopyörällä kuluu reilu 300 kaloria, mitä tommosella laitteella on virkaa???? hölmö laite ja just se mistä mä tykkäisin.... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
100 kaloria. Kyllä se on hikistä hommaa, että kaloreita saa palamaan. Tuhatta kaloria ei polttais millään =)

ompa tehoton laite kun samassa ajassa kuntopyörällä kuluu reilu 300 kaloria, mitä tommosella laitteella on virkaa???? hölmö laite ja just se mistä mä tykkäisin.... :|

Taidat ottaa aika vakavasti näiden laitteiden mittarilukemat :D

Alkuperäinen kirjoittaja dore milati domi:
Poltetuihin kaloreihin vaikuttaa oma paino tosi paljon, arvioisin että 30min kunnon hikitreeniä voi kuluttaa noin 200 kcal. Taulukoita löytyy googlella.
Kuitenki ne kulutusmäärät ovat niin yksilöllisiä, aivan tarkka ei ole mikään. Ottaako se crossari myös sykkeen?

ottaa myös sykkeen (siihen on omat käden sijat) ja sit siihen saa ohjelmoitua oman tiedot tai jotain muuta vastaavaa, en ole siihen tutustunut, kun on tosiaan taloyhtiön laitteet, pitäsköhän sitä sit laittaa nuo omat tiedot sinne ja ohjelmoida oma ohjelma....

niin ja syke mulla on ollut 140-170 välillä

Alkuperäinen kirjoittaja dore milati domi:

Taidat ottaa aika vakavasti näiden laitteiden mittarilukemat :D

enkä ota :D
mua vaan rupes ärsyttää ku toi on niin tehoton, ehkä pitäs vaan tehä eikä tuijottaa niitä mittareita :D

Mut mä en liikaa luottais noihin mittareihin, siis itse sen oppii tuntemaan, kun hengästyy sillee sopivasti ja hiki virtaa niin kyllä siinä kaloreita palaa. Ja jos sä siitä tykkäät niin jatka vaan, varmasti on hyödyllistä joka tapauksessa, kiinteytyy kauttaaltaan yms. Sali intoa sulle! :D

http://www.kuntolehti.com/main.php?id=68

tuossapa hyvä artikkeli aiheeseen liittyen. Eli jos et ole laitteen säätöjä pistänyt omien tietojesi mukaan niin pieleenhän se näyttää. Niin monet jutut vaikuttavat...

Mut mä en liikaa luottais noihin mittareihin, siis itse sen oppii tuntemaan, kun hengästyy sillee sopivasti ja hiki virtaa niin kyllä siinä kaloreita palaa. Ja jos sä siitä tykkäät niin jatka vaan, varmasti on hyödyllistä joka tapauksessa, kiinteytyy kauttaaltaan yms. Sali intoa sulle! :D

kiitos!!!
Näin taidan jatkaa ja jättää nuo mittarit omaan arvoonsa, mä kun inhoon kuntopyörää |O
jatkan siis uuden ihastukseni parissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
http://www.kuntolehti.com/main.php?id=68

tuossapa hyvä artikkeli aiheeseen liittyen. Eli jos et ole laitteen säätöjä pistänyt omien tietojesi mukaan niin pieleenhän se näyttää. Niin monet jutut vaikuttavat...

kiitos =)

Yhteistyössä