Kuolleen ihmisen profiili facebookissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen

Vieras
Musta tuntui todella oudolle kun kävin tuolla hänen sivullaan.. Pari kuukautta kuoleman jälkeen on saanut uusia kavereita ja ilmoitus että on nyt parisuhteessa...

Mä vielä ymmärrän sen että profiili säilytetään, mutta eikö siinä mennä jo rajan yli kun joku päivittää tietoja tuolla tavalla? Vai oonko mä sittenkin se outo?

Voihan se tyttöystävällä olla salasana?
Mutta joo, mäkin tiedän yhden kuolleen, aika tunnetun tyypin profiilin. Sillä on joku 350 kaveria ja sivu täynnä kynttilöitä ja muistorunoja. Välillä jotakin irvokasta, kuten "Harri haastettiin pelaamaan scrabblea" tms.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No ei sinne voi kuka tahansa käydä tietoja päivittelemässä jos se ei ole eläessään levitellyt salasanaansa ympäri kaupunkia.Haloo!!!!!

Joku sen salasanan nyt selvästi tietää.. Mun mieskin tietää mun salasanat..

Hankalaa poistaa ihminen koko elämästä... kun jää muistoja jonnekin niin on alussa helpompaa, vaikka tarvishan ne tietty päivittää oikeeseen. Kännynumerokin saattaa olla vuosia, voi tuntua "väärältä" poistaa se...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No ei sinne voi kuka tahansa käydä tietoja päivittelemässä jos se ei ole eläessään levitellyt salasanaansa ympäri kaupunkia.Haloo!!!!!

Joku sen salasanan nyt selvästi tietää.. Mun mieskin tietää mun salasanat..

ja voihan esim. henkilökohtaisessa käytössä olevaan koneeseen jäädä ne salasanat muistiin, kuten on esim. tällä mun läppärillä. Ei tarvitse joka kerta sisään loggautuessaan kirjoittaa niitä uudestaan.

No juu. Kun pikkuveli kuoli, joku meni heti ilmoittamaan asiasta irc-gallerian ylläpidolle (vai mikä lie?) ja sivunsa poistettiin. Moni harmitteli sitä jälkeenpäin, tavallaan olisin itsekin halunnut nähdä tuon noin viimeisenä muistona hänestä. :/

Toinen poika samasta porukasta kuoli muutamaa kuukautta myöhemmin ja hänen kohdallaan annettiin sivujen olla vielä muutama viikko, ehkä kuukausikin. Ystävät, sukulaiset ja kaverit saivat vielä käydä häntä hyvästelemässä ja kirjoittamassa muistokirjoituksia. Jotenkin tuntuu että tuo teki monelle hyvää... Tietty eri juttu jos ne jää sinne roikkumaan useiksi kuukausiksi/vuosiksikin ja joku käy vielä päivittelemässä.

Voin vielä tunnustaa etten itse halunnut ottaa pikkuveljen meseosoitetta pois listalta ja jotenkin tyhjältä tuntui kun huomasi sen kedonneen. Ei sillä että olisin uskonut hänestä jotain kuulevani, mutta jotenkin tuollaisen myötä koin hänen olevan lähempänä. Joskus toisesta on vain niin vaikea päästää irti...

lunarstormilla oli tehty niin, ku yks tyyppi kuoli, että se sivu tehtiin muistosivuks ja ei poistu ellei se joka pyysi sitä muistosivuks sitä erikseen pyydä.
muuten profiili poistuu jos ei oo puoleen vuoteen käyny loggaamassa.

välillä käyn siellä kattomassa ja edelleen sinne tulee paljon muistotekstejä vaikka tapahtumasta on jo ainaki viis vuotta.
mun mielestä sellanen systeemi on ihan hyvä. mitään muunnelmia ei sinne pääse tekemään kukaan ja profiilitiedot on just samat ku millaseks kyseinen henkilö ne jätti.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
lunarstormilla oli tehty niin, ku yks tyyppi kuoli, että se sivu tehtiin muistosivuks ja ei poistu ellei se joka pyysi sitä muistosivuks sitä erikseen pyydä.
muuten profiili poistuu jos ei oo puoleen vuoteen käyny loggaamassa.

välillä käyn siellä kattomassa ja edelleen sinne tulee paljon muistotekstejä vaikka tapahtumasta on jo ainaki viis vuotta.
mun mielestä sellanen systeemi on ihan hyvä. mitään muunnelmia ei sinne pääse tekemään kukaan ja profiilitiedot on just samat ku millaseks kyseinen henkilö ne jätti.

Tuo kuulostaa hyvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No juu. Kun pikkuveli kuoli, joku meni heti ilmoittamaan asiasta irc-gallerian ylläpidolle (vai mikä lie?) ja sivunsa poistettiin. Moni harmitteli sitä jälkeenpäin, tavallaan olisin itsekin halunnut nähdä tuon noin viimeisenä muistona hänestä. :/

Toinen poika samasta porukasta kuoli muutamaa kuukautta myöhemmin ja hänen kohdallaan annettiin sivujen olla vielä muutama viikko, ehkä kuukausikin. Ystävät, sukulaiset ja kaverit saivat vielä käydä häntä hyvästelemässä ja kirjoittamassa muistokirjoituksia. Jotenkin tuntuu että tuo teki monelle hyvää... Tietty eri juttu jos ne jää sinne roikkumaan useiksi kuukausiksi/vuosiksikin ja joku käy vielä päivittelemässä.

Voin vielä tunnustaa etten itse halunnut ottaa pikkuveljen meseosoitetta pois listalta ja jotenkin tyhjältä tuntui kun huomasi sen kedonneen. Ei sillä että olisin uskonut hänestä jotain kuulevani, mutta jotenkin tuollaisen myötä koin hänen olevan lähempänä. Joskus toisesta on vain niin vaikea päästää irti...

Kyllä tuon ymmärrän, sitä ei halua luovuttaa tavallaan ja siellä voi tosiaan käydä katselemassa kuvia ym. :hug:
Nuo päivitykset menee vaan överiksi..

Anteeksi, että kysyn, mutta millaisesta kaveriporukasta kuolee nuoria miehiä parin kuukauden välein?

Keikas meillä kävi niin ikävästi että exän veli kuoli ja sen kaveri teki suikkarin pari kk perään. ja ei ollu semmosia "roivareita" vaan ihan tavallisia nuoria aikuisia. valitettavasti näin vaan pääsi käymään :(

Miusta kaunis ajatus :heart: Eläähän niitä kuolleita täällä meidän joukossa muutenkin, kun eivät kykene päästämään elämästä irti ja siirtymään rajan taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:

Anteeksi, että kysyn, mutta millaisesta kaveriporukasta kuolee nuoria miehiä parin kuukauden välein?

Ilmeisesti hyvin pahasti viallisesta porukasta...? :ashamed:

Valitettavasti sitäkin tapahtuu jos joku on murhattu ja sen jälkeen murhatulta kaveripyyntö niin ei se sitä se on mahdollisesti ollut se murhaaja. Jotkut alkavat käyttää aikaisemmin ollutta oikeaa sen jälkeen valeprofiilina.

Kun kaunis ja hoikka nainen "potkaisee tyhjää", niin tuleeko siltä vielä sen jälkeen kovaan ääneen ja pitkäkestoisesti rutisevia pieruja pepusta, joissa on oikein polttava haju🤔