kuollut isä unissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinna"

Vieras
Isäni kuoli joitakin kuukausia sitten. Näen hänestä paljon unia. Unet ovat aina erilaisia,en nyt rupea niistä sen enempää. Mutta se mikä minua häiritsee on se että en millään muista tai "kuule" herättyäni mitä isäni jutteli tai puhui minulle unissani. Kun muistelen näitä unia niin muistan kaiken hyvin aamulla ja "näen" isäni puhuvan mutta en siis kuule mitä hän juttelee. Mistä sellainen voisi johtua?
Olisi niin ihana tietää mitä isäni minulle puhuu...

toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitin:) vaikea selittää.

Minun unissani on vainajat ja elävät ihan sulassa sovussa. Välillä unessa sitten ihmettelen, että näähän on oikeesti kuolleita mitä ne täällä tekee. Yleensä vainajat on mun isovanhemmat ja äidin serkku. Oma alitajunta ne vissiin sinne uniin tuo. Ja kaikkien kuolemasta on jo kymmenen vuotta ja ylikin. Harvemmin unilla lie mitään salaista tai yliluonnollista tarkoitusta. Ehkä aapee sinulla on jotain jota olisit isällesi halunnut sanoa ja tämä unessa kääntyy toisinpäin.

Minä näen usein ystäväni unissa. Hän on myös mieheni veli.
Siinä unessa hän kertoo, että emme saa uksoa hänen kuolleen.
(kukaan meistä ei ole nähnyt ruumista)

Mutta minä en siis aamulla enää muista mitä isäni unessa minulle sanoi. Se minua vaivaa,että mistä se voi johtua että en muista. Kun koko unen muistan muuten hyvin,mutta se mitä on juteltu jää "muististani pois".
Ja näin on siis jokaisen unen kohdalla mitä isästäni olen nähnyt unta,kaikki muistan unestani paitsi ne kohdat missä jutellaan. Aamulla kun muistelen unta niin pystyn näkemään jopa isäni suunliikkeet mutta ei sitten mitään tietoa mitä hän puhuu tai sanoo.

Mä näin vasta unta 7 vuotta kuolleesta isästäni. Menin unessa lapsuudenkotiini, soitin ovikelloa ja isäni avasi oven. Menin sisään ja juteltiin jotain, en muista mitä. HUoneet oli erilaisia kuin ennen ja niitä oli enemmän kuin ennen. Sánoinkin isälleni unessa että mä vähän katselen ympärilleni kun en ole käyny täällä 7 vuoteen. kattelin ja ihmettelin sitte niitä huoneita kun oli eri huonekalut ja tosiaan seiniäkin oli siirrelty ja esim alakerrassa oli yksi huone enemmän kuin ennen. Sitten kiipesin portaat yläkertaan ja portaiden yläpäässä huomasin että ne eivät johtaneetkaan mihinkään, loppuivat vain sinne ilmaan. Kysyin isältäni että miksi täältä ei pääsekään mihinään, isäni oli juuri vastaamassa kun herätyskelloni soi ja heräsin.

Mä oon nähny useamman kerran tämän hyvin samansisältöisen unen. Kaikissa unissa meen lapsuudenkotiin ja siellä on eri huonekalut ja huoneet eri järjestyksessä. kaikissa unissa isäni on ensin selvinpäin mutta sitten yhtäkkiä se onkin kännissä (isäni oli alkoholisti). hassua.

aika ihmeellinen sinun unesi on,mitähän sekin sitten tarkoittaa...

Minun uneni isästäni ovat aina erilaisia. Olisi kiva kuulla jos joku tietäisi unista enemmän että mitä nämä kaikki tarkoittaa.

Mun mummoni (isän äiti) kuoli kohta 7v sitten ja oli mulle todella läheinen.
Mummosta näin unta säännöllisesti useamman kerran kuukaudessa, usein unissani mummo teki aina jotain ruokaa.
Isäni kuoli 5kk sitten ja myös hän alkoi säännöllisesti ilmestyä melkein heti uniini. Oli aina unissani mummoni (äitinsä) kanssa. Unia oli vähintää kerran viikossa. Suunnilleen 1,5kk sitten unessani isä ja mummo kertoivat, että lähtevät matkoille ja hyvästelivät mut. Tän unen jälkeen en ole nähnyt kummastakaan enää kertaakaan unta, tai en sitä ainakaan muista.

Joskus olen kuullut sellaista että jos vainaja ei puhu unessa tai et kuule mitä hän sanoo, se on hyvä merkki. Itselläni käy mummo usein unissa ja hän aina istuu samassa tuolissa (tuolikin hankittiin hänen kuoleman jälkeen) ja on kyllä puhunut mulle mutta en ole kuullut mitään. Nyt parisen kuukautta sitten hän tuli mun uniin jälleen ja sanoi että "kaikki tulee menemään ihan hyvin..." Tätä mietin pitkään. Ja nyt sitten veljeni vaimolta leikattiin aivokasvain ja toipuminen ei ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Mutta uskon mummoni viitanneen tähän... Ainakin koko perhe näin toivomme, että veljeni vaimo vielä toipuu.

Mie olen kanssa nähnyt paljon kuolleita unissa. Äitini kuoli neljä ja puol vuotta sitten. Kun kuolemasta oli viikko näin ekan unen, jossa äiti makasi sängyssä kotona johon kuoli. Menin viereen ja äiti heräsi. Kysyin äidiltä unessa että sunhan pitäisi olla kuollut, johon äiti vastasi, että olenko kuollut? ja miten se tapahtui?
Selitin unessa tapahtumat ja äiti kuunteli. Sen jälkeen kysyi kaksoissiskonsa vointia ja käski pitää hänestä huolta. Keskustelun jälkeen äiti nousi sängystä ja käveli kotimme ovesta ulos,kuin ei olisi sairas koskaan ollutkaan.

Näen myös varmaan joka yö jonkin unen kuolleista vanhemmistani, ja muista läheisistä.
Ja kyllä ne unet ovat sellaisia ihan arkipäiväisiä, niissä eletään ihan tavallista elämää, tai pitäisikö sanoa sellaista outoa, mitä nyt yleensäkin unissa.
Vuosikymmeniä sitten kuolleet jotenkin sekoittuvat nykypäivän asioihin jne.
Joskus tajuan unessa, että tuohan on kuollut, enkä uskalla enää mennä viereen istumaan..
Tässä hiljan näin unen jossa mummollani oli jokin ongelma. Myös äitini istui siinä, ja hänelle yhtäkkiä totesin, että ai niin, mummohan on kuollut, joten eihän hänen ongelmaansa enää tarvitse selvittää. Äiti alkoi nauraa hervottomasti, ja silloin tajusin, että niin, äitikin on kuollut. Aloin siinä sitten miettiä, että miten heräisin tästä unesta..
Ei noissa unissa ole ollut mitään "sanoman" kaltaistakaan, joten ei mikään ihme, ettei muista mitä niissä puhuttiin. Yleensä varmaan jotain, että "laitatko sinä nuo kanat ruoaksi" yms., ja sitten mennään kauppaan, jne.
Kyllähän mäkin tässä kerrattain naureskelin, että mitähän ne yrittää mulle kertoa, mutta joo.. Mitähän varten ne kaikki joukolla piinaisi mua yöstä toiseen, jos jokin tuonpuoleinen olisikin olemassa?

Yhteistyössä