Kuopiossa yksityinen ultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stoppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

stoppis

Aktiivinen jäsen
27.02.2007
2 080
0
36
Heippa!
Laittakaapas kokemuksia Kuopiossa ultrasta yksityisellä: missä olette käyneet, paljon maksoi, miten KELA - saako takaisin mitä? En oikein tiedä... toisaalta varmasti maksaa paljon rahaa, mutta toisaalta haluaisin tietää myös mahdollisista ongelmista. Kumpi olisi tärkeämpi, np-ultra vai rakenne-ultra?

Tämä on NIIN väärin, että täällä ei tarjota mitään tärkeitä ultria! :headwall: Todellakin pistää äidit epätasa-arvoiseen asemaan, kun toiset joutuu maksamaan ittensä kipeiksi samoista tutkimuksista, jotka toiset saa ilmaiseksi! *sorry, piti taas vähän purnata*

...juuri viime lauantaina, maksoi ultramammoilla 95e + toimistomaksu 5e. Eli sadan euron patti tuli (halvin Kuopiossa, soittelin lävitse kaikki yksät), mutta oli kyllä sen arvoista: lääkäri ultrasi perusteellisesti ja koko tutkimus kesti puolisen tuntia. Itse en np-ultraan mennyt sen takia, koska Kuopiossa on nuo verikokeet jotka ajaa saman asian kun se niskaturvotuksen mittaus on, eli nähdään tuloksista onko riskit kohonneet. Näin siis neuvolatädin mukaan :) Tosin en nuihin verikokeisiin itse osallistunut, mutta kuitenkin.

(Oletko muuten mistäpäin Kuopiota, ja odotteletko monettako pienokaista tulevaksi? Ihan näin by the way :D )

Riikkaa- ja Papu (kakkonen) 19+5

Cantissa rakenneultra on 4d-ultra ja maksaa reilut 200e eli kylläpä Ultramammoilla on halpa rakenneultra. Cantissa maksoi np-ultra suunnilleen tuon, kun siitä sai Kelakorvauksen. Tosin tuohon 4d-rakenenultraan saa mukaan dvd.n ja paljon myös 4d-kuvia. Vuonna 2005 rakenneultrasta sai korvauksen.

Tuo Ultramammojen ultra taisi olla tavallinen ultra eli vaavin piirteitä ei nää selvästi?

stoppis:

Itse en kyllä osaa valita kumpi on tärekämpi, itse pidän tärkeinä molempia. Rakenneultrassa näkee rakenteet kunnolla, np-ultrassa näkee toki silloinkin jo jotain rakenteita ja 4d-ultralla vielä selvemmin.

Mietin kyllä tuotakin 4d:tä, itse en vaan niin tärkeänä pitänyt noita "hienouksia" kun vauvan elimet ja rakenteet on mahdollista nähdä riittävän selvästi jo tuollakin 2d-laitteella, niin että mahdolliset kehityshäiriöt voidaan todeta. :) Ja ihan tärkeintä oli tietenkin nähdä pikku-Kakkonen masussa köllimässä hyvissä voimissa :heart:

Rakenneultra takana ja ilmeisesti saan sittekin Kelalta takaisin tuosta 4d-rakennenultrasta jotain, joka maksoi 230e. Laitoin hakemusken Kelaan.

Toki rakenteet näkee tavallisellakin ultralla, kun utraaja on siihen harjaantunut. Itse vaan tykkään käydä Cantissa, juuri tämän todella mukavan ja ammattitaitoisen lääkärin luona =) Itse pidän tärkeänä myös sitä, että samalla katsotaan valtimovirtaukset.

Meirami Itse kävin tässä huhtikuussa Cantissa rakenneultrassa ja se maksoi 180? josta kela korvasi noin 50?... Ja meillä siellä sai kuvaa vain vhs-kasetille. Liekkö siellä sitten laitteet muuttuneet tässä muutaman kuukauden aikana?

Itse olin kyllä tyytyväinen Cantin ammattitaitoiseen lääkäriin joka ultrasi tarkasti kaikki paikat vauvelilta ja antoi vielä katsella 4D:lläkin kivasti. Toimitus kesti meilläkin noin puolisen tuntia.

Ja meillä ei kunta tarjoa mitään näitä "tärkeitä" ultria, kuten juuri np:tä eikä rakenneultraa. Np-ultrassa en käynyt, vaan otin verikokeen ja säästin sitten rahaa tuohon rakenneultraan..

-Bluedrama ja röllykän asukki 32+3 :heart:

Laitteet on Cantissa uusittu, ainakin ultra vaikutti vuoden 2005 ultraa vielä tarkemmalta. 2005 ultran sai videokasetille, mutta nyt heinäkuusta alkaen sen sai dvd.lle, onneksi =) Hinta oli ennen tuon 180e, mutta nyt 230e, jotain kai saa sitten jotain pois, päätöstä ei ole vielä tullut, lääkärin mukaan saa.

Meillä ultra kesti 40 min ja tarkkaan kaikki katsottiin, vaavilta ja äidiltä =)

Milloin sulla on h-hetki?

Yhteistyössä